Eens met @Bunnyslippers. Ik heb hem inmiddels een aantal jaar en destijds gekocht voor krullen, daar zou ik hem niet voor kopen. Maar mooi vallend haar met volume en lichte slag kan er perfect mee! Daar gebruik ik hem nu gemiddeld 1 x per week voor. Ik heb trouwens hetzelfde type haar als jij omschrijft @Nude.
Ik ben 10 jaar geleden weleens geweest en nu laatst in december weer. De kapper waar ik normaal heen ga had toen last minute afgezegd en ik wilde het echt geverfd hebben voordat ik een maand naar het buitenland ging. Eerlijk ik was er niet helemaal tevreden over. Ik was hetzelfde kwijt maar ze heeft mijn haar echt veeeeeeeeel korter geknipt dan ik had gevraagd en mijn eigen kapper houdt er ook altijd rekening mee dat er geen plukken zo kort zijn dat ze niet meer vast kunnen in een staart. Ik heb nu nog steeds een pluk die met haar vast eruit valt. Ook had ze de high lights veel minder subtiel geplaatst dan ik gewend ben daardoor wil ik nu eerder weer naar de kapper. Al met al niet voor herhaling vatbaar voor het geld.
Ja de krullen zijn echt lastig te houden. Zoveel verschillende technieken al geprobeerd. Vochtig haar, mouse er in, laten krullen, afkoelen, haarspray klippen en met een paar tellen er nog uit.
Gisteren heb ik een volledige blow dry met de ronde borstel gedaan en dat voelt nog steeds goed, alsof je opeens heeeul veel haar hebt.
Ik ben er onlangs ook voor gegaan ondanks losse krultang etc.
Is de droogshampoo van Sophia Mae een aanrader? Ik ben klaar met Batiste etc vanwege de synthetische vieze geur en het vieze gevoel.
Ja ik vind hem echt top! Geur is heel lekker, structuur is wel beetje hetzelfde als andere droogshampoo’s
Ik gebruik laatste tijd shampoo en conditioner olaplex en daar zit natuurlijk geen siliconen ed in. Nu is mijn haar deze week echt heel erg droog. Olie helpt zelfs niet daar tegen. Wat kan ik het beste hier tegen doen? Ik gebruik al silicium, zijden kussensloop, afwisselen haarmasker/conditioner en heel soms nr. 0 en/of nr 3 van olaplex
Zitten daar geen siliconen in? Ik dacht van wel, daarom vermeed ik die voor mezelf altijd.
Is je haar droog sinds je dat gebruikt? Heb je de juiste voor jouw haartype?
Ahh wat balen! Maar thanks voor het laten weten!
Iemand deelde laatst dat ze speldjes had gekocht die ik ook steeds langs kreeg in een insta reclame. Het is een soort bobby pin, maar dan een die beter zou moeten blijven zitten. Weten jullie toevallig nog hoe dat merk heet? Heb al in mijn insta advertenties gezocht, maar daar kan ik het niet meer vinden.
Invisibobble?
Nee dat is hem niet, maar ik ben hem nu wel op Google tegen gekomen, thanks!
Het is de N1 hairpin van Fiona Franchimon. @ZusjevanJoost ik zie dat jij er een keer over hebt gepost. Bevalt hij nog goed?
Ja ik vind hem erg fijn! Wel echt even oefenen met goed in je haar zetten, ik ben er helaas 1 verloren (had er gelukkig 3).
Oh ja wel siliconen maar geen sulfaten. Ja mijn haar is sowieso droog van mezelf maar schrok nu wel hoe het eruit zag, vooral de binnenkant van mijn haar.
Ik dacht juist goed te doen aan geen sulfaten in shampoo maar denk dat mijn haar dat toch echt nodig heeft…
Heel erg mooi!
Op TikTok veel filmpjes gezien over rozemarijn water / olie in je haar doen en je haar twee keer per week ‘oilen’ en hoofd huid masseren om geweldige haargroei te krijgen. Iemand een van deze dingen geprobeerd en resultaat gemerkt?
Zoek op rozemarijn en je vindt genoeg ervaringen hier op het forum.
Ik weet hoe het forum werkt. Was op zoek naar andere en nieuwere ervaringen. Maar dankje voor het meedenken.
Nieuwe ervaring! Ik ben door medicatie en ziekte super veel haar verloren tot kale plekken aan toe. 10 maanden geleden ben ik begonnen met de Miele rozemarijn olie (oude formule) heel religieus twee keer per week 5 minuten in masseren en dan minstens 6 uur laten zitten. Daarnaast gebruik ik het rozemarijn masker ook 1 keer per week. En mijn haar is zo veel beter en voller geworden.
Dat is niet gekomen door verandering in medicatie of ziekte. Ik ben nog steeds ziek en gebruik zelfs nog een veel hogere dosis van mijn medicijnen. Maar ik krijg de laatste tijd steeds complimenten over dat mijn haar er zo veel beter en voller weer uit ziet
Wat tof dat je echt goed resultaat ziet! En dankje voor het delen
Was je het daarna uit met een speciale shampoo om alle restjes olie goed eruit te krijgen daarna?
Of gebruik je je normale shampoo?
Las dat je haar tijdens het oliën veel buildup krijgt en dat het belangrijk is om het goed schoon te met een soort clarifying shampoo?
Wilde hier even een tip delen voor de mensen zonder een waterontharder. Ik heb na een tip van een kapster een douchefilter gekocht die je op de douchekraan kan aansluiten (rond de € 30,- incl nieuwe filter) en merk na 1x douchen al heel veel verschil aan m’n haar. Veel beter doorkambaar! Schijnt ook beter voor de huid te zijn