Haar/ kapsel topic #1

Aan de wasbak in de keuken!

2 likes

Zo leuk!! Had je eerder ook al een pony?

Mijn haar is ook maar de helft van één van jouw vlechten :scream: Ik heb van het weekend ook mijn haar gehalveerd, lekker zomers.

3 likes

Dankjewel! Ja ik heb altijd een pony! :slight_smile: Mijn haargrens begint ergens bovenop mijn hoofd :rofl: (lichtelijk dramatisch maar je snapt me wel)

& Oh wat heerlijk! Heb idd ook echt zin in minder gezeur in de zomer, zo heerlijk he :smiley:

1 like

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kreeg daar niet de antwoorden die ik zocht, vandaar mijn vraag.

Mijn haar is aan 1 kant geblondeerd en ik wil het goed gaan verzorgen want merk dat die kant veel droger is. Is Olaplex daar fijn voor? Ik lees vaak goede ervaringen daarover. Ik gebruik ook 2 keer in de week m’n streampod dus kan wel een goede verzorging gebruiken hoewel ik van de steampod echt geen schade heb.

1 like

Mijn kapper raadt Olaplex aan, maar ik luister niet want ik gebruik andere producten die ik sowieso eerst opmaak haha.
Enige ervaring die ik ermee heb is dat ik bij mijn meest recente verfbeurt een Olaplex behandeling (soort masker geloof ik) erbij heb genomen en dat mijn haar heel zacht en totaal niet droog of touwig was na afloop (en dat was het bij de verfbeurt daarvoor zonder Olaplex wel). Dat was echt heel fijn dus ik laat mn haar nooit meer verven zonder Olaplex!

1 like

Olaplex is goed maar
K18 is ook top. Heel duur in aankoop maar je doet er echt wel lang mee, maar 1 pompje per keer nodig.

2 likes

Welke shampoo van Kerastase + eventueel conditioner raden jullie aan? Ik wil de Bain divalent aanschaffen omdat ik achterop heel snel vettig haar krijg maar vroeg me af of er meer aanraders zijn.

Die lichtgroene, volume-lijn, al jaren mijn favo.

1 like

Thnx! Ga dit morgen even rustig opzoeken haha.
Ik gebruik nu de Monday shampoo en conditioner maar dat is het hem toch niet. Dus we gaan dit maar proberen en anders terug naar Lee Stafford.

1 like

Ik heb geblondeerd haar, maar Olaplex deed voor mijn haar niet zoveel. Ik heb fijn, maar veel haar en mijn haar werd er zwaar/lijzig van. Maar ik lees ook veel positieve verhalen dus het is ook uitproberen denk ik.

Mocht je nog andere dingen overwegen dan olaplex; ik gebruik moist repair revival cream van KMS, die vind ik echt heel fijn en zorgt voor minder droog haar bij mij. En beschermt bij föhnen ed. Is wel voor wat steiler/fijn haar.

ik zag pas iemand op tiktok die alle soortgelijke producten ging testen op extensions (wtf ik ben opeens vergeten hoe je dat schrijft) en het resultaat vergelijken maar ik kan haar niet meer vinden. ik zal m linken als ik haar weer tegenkom

1 like

Mijn stijltang wordt sinds maandag zo heet aan de buitenkant dat ik hem niet meer durf te gebruiken, ben bang dat hij binnenkort spontaan in de fik vliegt. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe, liefst een mini of een met smalle platen want ik heb vrij kort haar, iemand tips?

@ZusjevanJoost je bedoelt abbeyyung. Zit ook op Insta en YouTube. Ze heeft de haarsamples momenteel naar iemand opgestuurd die ze op microscopisch niveau gaat vergelijken.

2 likes

Wat lief, dank je! Zie dat @May het account noemt, ik ga die eens bekijken.

@Bubbles mijn haar is inderdaad ook geverfd met olaplex bij de kapper! Scheelt al inderdaad.

@Delicate daar zat ik ook al naar te kijken. Wel echt duur zeg. Zie wel dat er ook kleine verpakkingen zijn, dan kan ik het even proberen. En wie weet doe je daar relatief lang mee aangezien jij zegt je er maar weinig nodig van te hebben. Gebruik jij dan de leave-inn of het haarmasker?

@Nina ik draag mijn haar nu ook steil en heb ook fijn haar dus ik ga daar ook even naar kijken!

2 likes

Ik gebruik al een paar jaar K18 leave in. En mijn haar is echt verbeterd. In het begin elke week nu ongeveer om de 3/4 keer dat ik mijn haar was. Heb zo ongeveer 1 jaar met een flesje van 50ml gedaan. Ik was mijn haar om de 4/5 dagen.

Wat wel belangrijk is dat je conditioner pas kan gebruiken na de 4 min inwerk periode.

4 likes

Ik heb hetzelfde type haar als jou, ik overwoog ook Olaplex te proberen, maar ik ben nu dus bang voor het lijzige effect. De KMS ga ik eens bekijken, gebruik je ook de shampoo?

1 like

Nee, ik heb KMS shampoo van moist repair wel gebruikt en vond die prima, vooral de conditioner is goed. Ik ben alleen gestopt met conditioner omdat mijn haar daar ook lijziger van werd. De revival cream doe ik nu meteen in na het douchen.
Ik gebruik nu Moroccanoil repair en hydration. Die twee shampoos vind ik het fijnst.

Maar kan goed zijn dat jouw olaplex ervaring (wat een zin ook, lijkt wel een reclame) wel goed is. Toen ik later op reddit ging lezen zag ik wel meer wisselende ervaringen van mensen met fijn haar. Maar er zaten ook mensen die het juist goed beviel.

4 likes

Klinkt goed! Ik denk dat ik begin met een flesje van 15ml en een deep cleansing shampoo van Schwarzkopf. Ben benieuwd!

Ik kan haar account sowieso aanraden, een van de betere in mijn ogen. Haar YT videos zijn naar mijn mening ook heel waardevol. Soms vrij lang en inhoudelijk pittig (naar mijn mening, maar kijk ze meestal als ik moe in bed lig en dan gaat de theorie soms nogal diep voor dat moment :sweat_smile: :joy:), maar wel absoluut de moeite waard.

Ik gebruik het “K18 molecular hair repair mask”, maar dat is meer een leave in dan een masker zoals je gewend bent! Je gebruikt per keer één pompje dat ongeveer zo groot is als een erwt (na wassen met shampoo, geen conditioner gebruiken). Bij het eerste gebruik of na verven/chemisch behandelen gebruik je het 6 wasbeurten na elkaar. Erna hoef je het maar om de 4 wasbeurten te gebruiken dus het is echt heel zuinig! Als 1 pompje 1ml is dan doe je met een kleine verpakking toch al even.

Ik heb het trouwens met een goede korting kunnen kopen op haarspullen.nl.
Nog ongevraagde tips voor mocht je het willen testen:

• om het goed te kunnen verdelen is het handig dat je het product goed uit smeert over je handen tot het een witte emulsie wordt
  • een leave in conditioner gebruiken is wel nodig als je vrij droog haar hebt. Als het product 4min in je haar zit mag je er andere producten indoen.

Ik was eerst niet helemaal overtuigd omdat mijn haar echt conditioner nodig heeft en het dus wat droog aanvoelde (ik had nog geen leave in). Gebruik het nu anderhalve maand en ben echt fan. Mijn haarpunten zijn minder vochtig en ook beter gehydrateerd lijkt het. Normaal was mijn haar glanzend op wasdag maar werd het droger vanaf dag 2. Mijn dag 2 haar ziet er nu echt veel beter uit en voelt ook heel zacht.

7 likes