Haar/ kapsel topic #1

Wat een fijne review en tips, dank je wel! Ok dus 1 pompje maar, dat is niet veel. Ga sowieso erna (na 4 minuten dan) een leave in in m’n haar doen want dat is meteen ook de bescherming voor het gebruiken van de steampod die ik 2 keer per week gebruik.

Morgen is het er al en toevallig ook m’n haarwasdag. Ben benieuwd!

1 like

Hier ook echt fan van deze! Veel fijner dan Olaplex. Het lijkt duur maar je hebt maar heel iets nodig

1 like

Iemand nog tips qua fijne keratine-thuis-behandelingen (merk/webshop). De behandeling is echt perfect voor mijn pluishaar maar ivm bezuinigen is mijn kapper even geen optie. :smiling_face_with_tear:
Heb ooit wel eens Trissola Solo keratine ergens besteld, maar kan dat nu niet vinden.

1 like

Ik hoop dat het je bevalt, laat het ons weten! En geef het een paar wasbeurt :blush:.
@Clarity ja echt fijn he! Ik heb mijn olaplex niet meer aangeraakt sindsdien, moet ik misschien toch eens doen.

5 likes

Ik twijfel erg om de Amika thermal brush te kopen. Heel m’n TikTok staat er vol mee.
Ik heb wel een warmte borstel maar dan soort föhn ding en merk dat die echt veel haren los trekt tijdens gebruik.
Dit is een warmte borstel en denk daarmee toch anders maar ben bang dat het allemaal heel snel uit m’n haar zakt en hij is toch €110… iemand ervaring? Als ik zoek op Amika hier vind ik niets.

Olaplex deed voor mij ook niets, behalve het laatste beetje volume uit m’n haar halen. Ik heb ook fijn blond haar. Ik heb laatst wel bij de kapper een olaplexkuurtje gehad na het blonderen en dat deed m’n haar wel goed. Maar verder… nope

Een update over de mysterieuze hardnekkige vettige plek in mijn haar voor wie geïnteresseerd is: heb gewassen met baking soda, dan nagespeeld met verdunde acv met moeder en nog eens nagewassen met een reinigende shampoo van Garnier. Ik denkkkk dat het weg is nu? Het glanst wel nog maar ik denk dat het nu gewoon echt glans is, geen vet. Ik weet het niet zo goed meer nu ik er weken op heb zitten kijken lol. Het voelt iig schoon.

8 likes

Ik heb precies zo’n zelfde borstel vorig jaar op bol.com besteld voor 40 euro. Al die dingen zijn hetzelfde, maar met een ander merkje erop geplakt. Die van mij heet de Revamp Progloss en werkt top. Ik kan er niet echt krullen krullen mee maken, maar meer een soort blow out. Maar ik ben ook echt heel slecht met dit soort tools, dus dat zegt precies niks.

6 likes

Ik ga morgen mn haar afknippen en ik ben nu al zenuwachtig. Mn kapper had het de vorige keer een beetje verpest, dus ik hoop echt dat het dit keer wel goed gaat.

5 likes

Hoii!

Heeft iemand ervaring met een haaruitval-remedie?
Door stressvolle tijd (of ouderdom :stuck_out_tongue_winking_eye:) is mijn haar enorm uitgedund en ik heb het gevoel dat ik nog steeds onredelijk veel haar verlies bij het wassen en borstelen.

Ik heb de evryday brush, is een soort zelfde borstel. Ben er super blij mee! Volgens mij is die ook iets goedkoper

2 likes

Vervelend… Is al veel over gepost in dit topic afgelopen jaar (ook oa door mij denk ik).
Met de zoekfunctie ff in dit specifieke topic zoeken!

2 likes

En @Beutyschooldropout ja even zoeken op olie, haarolie en Mielle, heb er zelf veel baat bij! Allemaal nieuwe haartjes erbij.

1 like

Je zou ook eens kunnen kijken voor the Ordinary hair serum multi peptide. Via insta en tiktok veel positieve reacties. Ik ben er net 2 weken mee bezig, dus kan nog niet zeggen of het ook daadwerkelijk iets doet.

2 likes

Ik ben nu in Edinburgh en zag het Miele serum staan, maar de ingrediënten zijn daarin toch gewijzigd? Waar moet ik op letten om de beste versie te kopen?

Dit is de goede! @ninna

3 likes

Heeft iemand kunnen vinden wat nu een verschil in werking tussen de oude en nieuwe versie van de Mielle haarolie veroorzaakt?
In beide zit toch gewoon rozemarijn en mint en dat zijn toch de ingrediënten die haargroei stimuleren? En als juist een van de andere ingrediënten haargroei stimuleert heeft het toch ook geen zin om zelf een olie te maken (door rozemarijn- en mintolie te mengen, heb ik hier ook weleens gelezen), want dan mis je die andere ingrediënten?
Google helpt me niet verder en ik merk zelf geen verschil tussen de twee versies dus ik snap het niet :sweat_smile:

5 likes

Jammer! Het is hier de aangepaste versie :frowning:

Thanks! Ik heb deze gevonden in kruidvat. Kennelijk ook de ‘goede’ receptuur (bleek na wat forumonderzoek.

Ik ben verre van een curly girl dus het spul insmeren en mijn haar dan verder stylen zou denk ik niet werken bij mij. Ik krijg er wrs een zeer vette kop van.

Hoe gebruik jij het?

2 likes

Dat staal wel op het flesje, ik verzin het niet :sweat_smile:
Ik ga verder zoeken, en hoop tussen de berichten over Miele wasmachines tips te vinden

Edit: ik blijk een beetje een horum n00b te zijn. Ik heb nu via ’geavanceerd zoeken’ meer inco kunnen vinden.

2 likes