Hier duurde het denk ik zeker 3 maanden voor ik echt begon te merken dat ik mijn haar minder vaak hoefde te wassen. Ik heb mijn haar daarvoor 1 keer gewassen met Zwitsal shampoo en ben toen overgestapt op shampoo zonder siliconen, sulfaten, parabenen. Nu was ik het nog maar 2x per week en eigenlijk nooit het idee dat het vet oogt. Voorheen, met om de dag wassen, op de niet-wasdag altijd al het gevoel dat het vet keek.
Zaterdag maar eens aan de haarbotox. Ben benieuwd of het wat gaat doen.
Heeft iemand hier toevallig nog een tip voor een fijne shampoo bar waar je haar niet gortdroog van wordt?
Ik wil zo min mogelijk gewicht meenemen op vakantie (3 weken) en red het net niet met een klein flesje gewone shampoo denk ik. Ik vond die van Lush toen niet zo’n succes want daar werd m’n haar nog droger van. Zag er wel wat bij Kruidvat liggen, maar geen idee of die fijn zijn?
Bedankt voor al jullie reacties! Ik waste het normaal om de dag, maar merkte op dag drie dat het altijd net een beetje randje was. De bovenkant was nog oke, maar daaronder wel vet. Ik probeer nu dus die ene dag nog uit te stellen door een staartje in te doen, maar hoop dat ik t na een paar weken gewoon los kan dragen. Zo niet, dan ga ik het gewoon weer om te dag wassen en is dat ook prima. Heb shampoo van Kerastase besteld gister, dus hopelijk helpt dat nog een beetje mee.
Ik heb van Happy Soaps de cozy vanilla en de fresh bergamot shampoo bar gehad en die vind ik beide goed bevallen. En ik doe er o.b.v. 6 wasbeurten per week bijna een halfjaar mee!
Ja mijn kapper zei vorige keer ook dat ik het wel kon vergeten met mijn fijne super steile haar; dat wordt nou eenmaal snel vet, dus dat het weinig zin heeft te proberen het te rekken naar eens per week ofzo.
Ik heb ook fijn steil haar en zou ook noooit een week zonder wassen kunnen. Eens per drie dagen zou ook echt de max qua rekken zijn denk ik. Dat lukte me vroeger wel iig.
Ik weet niet of je ervaring hebt met reizen met een shampoobar maar ik vond dat heel irritant omdat het telkens moet drogen
Oh ja daar had ik niet zo over nagedacht nog inderdaad. Ga ik even in gedachte houden haha.
Ik heb ook fijn, stijl haar en was m’n haar 2x per week. Gebruik liever geen droogshampoo (vind het zo vies aanvoelen dan) maar met droogshampoo kan ik het rekken tot 5 dagen.
Jaa dat van droogshampoo herken ik! Ik heb ook van dat platte haar (wel dun haar dus maar tegelijkertijd ook veel haar dus het valt standaard heel plat/zwaar), dus ik wil droogshampoo nog wel eens gebruiken om er ook een beetje volume in te krijgen maar ook dat helpt vaak maar heel beperkt
Ik ga morgen ook naar de kapper dus kan haar ook nog eens om advies vragen, en ga hier ook nog wel even in het topic kijken of er nog aanraders zijn qua shampoo enzo. Soms weet ik ook gewoon niet zo goed wat te kiezen… iets voor volume? Lang/futloos haar? Beschadigd/geverfd haar? Haar dat snel vet wordt? Weet ik veel joh haha.
Hiervoor had ik shampoo van Redken, acidic bonding ofzo en die was prima, maar toen was m’n haar veel meer beschadigd door jarenlang verven/highlights en nu weet ik het dus niet zo goed meer. En of het uiteindelijk nou echt zoveel uitmaakt of dat het grotendeels toch ook marketing praatjes zijn vraag ik me soms ook af.
Welke clarifying shampoo gebruik je?
Nog niet van gehoord, wat doet het voor je haar?
Aromatica Tea Tree Purifying Shampoo
Je kan ook een stukje afbreken en in zo’n minipotje stoppen.
Ja het ligt er echt aan wat je gaat doen! Ik gebruik die van mij ook niet meer naar de sportschool omdat ze zeiknat het doosje in moeten en daardoor juist helemaal niet langer meegaan en snel breken. Fantastisch product als je hem kan drogen, anders is het jammer…
Wbt lush: daar zitten zoveel sulfaten in, no wonder dat je haar droog werd. Ook bepaalde ingrediënten als citroen kunnen dat veroorzaken. Ik zou dat even checken in degene van Lush die je had.
Die van Dille&Kamille zijn prima als je het wel wil gaan doen.
Ik ga 3 weken op vakantie waarvan 2 weken wandelen en slaap alleen maar in hostels. Ik douche opzich altijd ‘s avonds en was m’n haar dan om de dag denk ik. Dus opzich heeft de bar wel de hele nacht om te drogen dus denk dat het wel goed moet komen.
En thanks voor de tip! Ik ga er op letten.
Die van Foamie hebben (hadden??) een touwtje en neem anders een zeepzakje mee! (of zo’n zakje waar je wasbare wattenschijfjes in wast). Dan kan je hem ophangen = droogt beter.
Ik heb er een van nature box (roze doosje) die volgens mij geen sulfaten bevat en mijn haar ook niet extreem droog maakt, maar nog niet zo vaak gebruikt. Was maar een paar euro in Duitsland dus vond het voor die prijs het proberen waard, geen idee wat de prijs is in Nederland