Haar/ kapsel topic #1

Jaa dat van droogshampoo herken ik! Ik heb ook van dat platte haar (wel dun haar dus maar tegelijkertijd ook veel haar dus het valt standaard heel plat/zwaar), dus ik wil droogshampoo nog wel eens gebruiken om er ook een beetje volume in te krijgen maar ook dat helpt vaak maar heel beperkt :sweat_smile:

Ik ga morgen ook naar de kapper dus kan haar ook nog eens om advies vragen, en ga hier ook nog wel even in het topic kijken of er nog aanraders zijn qua shampoo enzo. Soms weet ik ook gewoon niet zo goed wat te kiezen… iets voor volume? Lang/futloos haar? Beschadigd/geverfd haar? Haar dat snel vet wordt? Weet ik veel joh haha.

Hiervoor had ik shampoo van Redken, acidic bonding ofzo en die was prima, maar toen was m’n haar veel meer beschadigd door jarenlang verven/highlights en nu weet ik het dus niet zo goed meer. En of het uiteindelijk nou echt zoveel uitmaakt of dat het grotendeels toch ook marketing praatjes zijn vraag ik me soms ook af.

3 likes

Welke clarifying shampoo gebruik je?

1 like

Nog niet van gehoord, wat doet het voor je haar?

Aromatica Tea Tree Purifying Shampoo

3 likes
2 likes

Je kan ook een stukje afbreken en in zo’n minipotje stoppen.

1 like

Ja het ligt er echt aan wat je gaat doen! Ik gebruik die van mij ook niet meer naar de sportschool omdat ze zeiknat het doosje in moeten en daardoor juist helemaal niet langer meegaan en snel breken. Fantastisch product als je hem kan drogen, anders is het jammer…

Wbt lush: daar zitten zoveel sulfaten in, no wonder dat je haar droog werd. Ook bepaalde ingrediënten als citroen kunnen dat veroorzaken. Ik zou dat even checken in degene van Lush die je had.

Die van Dille&Kamille zijn prima als je het wel wil gaan doen.

2 likes

Ik ga 3 weken op vakantie waarvan 2 weken wandelen en slaap alleen maar in hostels. Ik douche opzich altijd ‘s avonds en was m’n haar dan om de dag denk ik. Dus opzich heeft de bar wel de hele nacht om te drogen dus denk dat het wel goed moet komen.

En thanks voor de tip! Ik ga er op letten.

1 like

Die van Foamie hebben (hadden??) een touwtje en neem anders een zeepzakje mee! (of zo’n zakje waar je wasbare wattenschijfjes in wast). Dan kan je hem ophangen = droogt beter.

1 like

Ik heb er een van nature box (roze doosje) die volgens mij geen sulfaten bevat en mijn haar ook niet extreem droog maakt, maar nog niet zo vaak gebruikt. Was maar een paar euro in Duitsland dus vond het voor die prijs het proberen waard, geen idee wat de prijs is in Nederland

2 likes

En @ZusjevanJoost
Het verschil kan ook liggen aan de verpakking die jullie hebben? Pompje van 15ml geeft veel minder product dan het pompje van 50 ml, merk ik nu ik de 50 ml flacon in gebruik heb. Denk dat 1 pompje gelijk is aan 3-5 pompjes van de kleinere flacon. Heb met de grote flacon echt te veel product in m’n hand met 1x drukken als ik niet oppas.

1 like

En @Delicate oh zou dát het zijn! Want 1 pompje bij mij is net 1 erwtje en daar red ik ik het dus niet mee en met 3 ook amper.

Mijn haar is normaal, niet heel dun niet heel dik:

Samenvatting

Heb nu een flacon van 50ml, ben benieuwd wanneer ik die aanbreek of dat het verschil is. Klinkt wel logisch!

3 likes

@ZusjevanJoost @Zaza wow, dat zou een logische verklaring zijn, :sweat_smile:. 1 pompje is meer dan een erwtje bij mij inderdaad! Benieuwd of je verschil merkt.

Supertof trouwens je haar met die twee kleuren, echt mooi. :heart_eyes:

Dank je wel! Vind het zelf ook erg leuk, nu ben ik met Cruella De Vil :sunglasses:

6 likes

Ik heb een zeepblikje waarin ik 2 stukjes soapsaver loofah heb gedaan, waar ik de shampoo bar in meeneem. Een stukje bovenop en een stukje onderop. Dat werkt perfect!
Thuis heb ik ook zo’n stuk loofah in het zeepbakje liggen waar ik de shampoobar op bewaar, dat zorgt ervoor dat het goed kan drogen en niet aan het bakje plakt.

Ik heb hem gekocht bij Sostrene Grene en zelf gewoon doormidden geknipt, maar je hebt het ook op andere plekken:

3 likes

Het duurt lang maar het is te doen! Ik ben van iedere dag naar hooguit 2 keer per week gegaan (in een goeie week maar 1 keer) door eerst af te wisselen met siliconenvrije conditioner (ene dag shampoo, 2e dag conditioner, dus om en om) en dat langzaam uit te bouwen naar 1 dag shampoo, 1 dag niks, 1 dag conditioner tot 1 dag wassen en verder alleen maar uit te spoelen, dus zonder zeep. Ik spoel mijn haar dus qel iedere dag, ook omdat ik kort haar heb en het anders alle lanten uit staat. Heeft wel vrij lang geduurt, in totaal een half jaar ongeveer, ik had ook altijd snel vey haar, nu was ik het als het vet wordt, wat dus soms wel 5-6 dagen duurt.

1 like

Ik gebruik dit om mijn blonde kleur niet te laten vervagen. Ik weet niet hoe goed het bij het donker maken van je haar werkt en of het een quick fix is voor uitgroei, maar het is wel een shampoo die iets voor kleur doet:

1 like

Wat is een product om het haar wat extra hold te geven? Ik heb een simpele mousse van Andrelon geprobeerd, maar dat maakt het alleen maar zwaar en plakkerig.
Ik heb een evryday brush (warmteborstel, geen fohnborstel) en draai sommige plukken in een kleefroller om af te koelen. Geeft een mooie look, maar het mag wel wat langer in model blijven. Ik gebruik achteraf altijd een beetje elnett haarspray.

1 like

Ik vind deze heel fijn

https://www.debijenkorf.nl/original-mineral-atonic-thickening-spritz-kleurveilige-setting-haarspray-1192090807-119209080700000

Wel prijzig maar je hebt maar weinig nodig.
Gebruik het icm de Dyson airwrap en als ik dit gebruik + haarlak blijft het meerdere dagen goed zitten

6 likes

Heel random maar ik moest vandaag aan je denken toen ik het wonder water van Elseve nog eens gebruikte. Ik heb geen idee of het op lange termijn werkt maar het maakt mijn haar wel glanzend/doorkambaar/heel zacht. Is heel vaak in promo en de color variant vind ik fijner dan de gewone oranje fles (vooral qua geur).

1 like