Haar/ kapsel topic #1

Ik ga maar 1x per jaar, ik doe mijn forumnaam geen eer aan.

Ik zeg tegen de kapper dat ik het lang laat uitgroeien, zodat ze de highlights op een manier zetten waarmee de uitgroei iets minder opvalt. Van mezelf heb ik ook al wel verschillende kleuren in mijn haar.

3 likes

Shampoo opent je haarfolikels ofzo en daardoor kan het masker beter zijn werk doen. Dus het is wel zonde als je dat niet doet. Kan je niet gewoon je haar wassen, douche uitdraaien, badjas aan en even een filmpje kijken ofzo en daarna uitspoelen?

Als ik mijn haar was doe ik dat in de wasbak, masker erin, douchemuts erop en pas daarna douchen en uitspoelen. Is dat niet misschien een optie?

3 likes

Ik gebruik die als een soort conditioner nu, want ik vond wassen, erin doen en dan 20 min in badkamer hangen echt niks. Ja ik ging dan ff poetsen of gezichtsmasker doen maar zag er gewoon tegenop om mn haar te wassen omdat het dan zo lang duurde

1 like

@Koekwaus Ik doe het vaak zoals @anon30197667, maar de laatste tijd ook wel op de ā€˜omgekeerde’ manier : shampoo onder de douche, daarna masker erin en dat uitspoelen in de wasbak of met alleen hoofd onder de douche (ook chill om met koud water te doen, gaat je haar lekker van glanzen).

1 like

Ik heb weer gezond haar inmiddels :partying_face: en het viel enigszins mee qua hoeveel er af moest.

Samenvatting

Heel blij mee! Het voelt ook echt 2x zo dik aan ineens haha.

63 likes

Heeft iemand hier ervaring met Maria Nila producten? Ik ben zelf erg enthousiast over Original and Mineral maar vroeg me af of Maria Nila beter is…

Voor iedereen die zijn haar highlight of op zoek is naar een goede toner: ik heb een setje Softshades van Kis besteld en ben er heel erg tevreden over. Het is ook niet heel duur en net zo makkelijk te gebruiken als een pakje verf van de Etos.

3 likes

Ik gebruik sinds een paar jaar Maria Nila en mijn haar is daar heel erg van opgeknapt. Erg fijn spul en ik doe ook heel lang met ƩƩn verpakking! Ik heb geen ervaring met Original and Mineral.

2 likes

Mag ik vragen welke producten je gebruikt?

1 like

Toen ik met Maria Nila begon, was mijn haar heel droog. Toen gebruikte ik de shampoo, conditioner en argan olie van de soft lijn (groene verpakkingen). Nu is mijn haar niet meer droog en gebruik ik de shampoo van de heal lijn voor mijn gevoelige hoofdhuid, de spray conditioner van de heal lijn en af en toe nog steeds de argan olie van de soft lijn.

2 likes

Dankjewel voor je reactie! Dan ga ik er toch eens naar kijken. Het is wat makkelijker te krijgen dan Original and Mineral heb ik het idee!

Welke kleur gebruik je dan? Ik zie wel wat grijzig blond, maar ook violet op een website staan.
Ik wil zelf ook liever een toner gebruiken dan steeds naar de kapper. Heb wel een goed kleurmasker, maar dat is toch minder sterk.

Thanks alvast.

1 like

Je kan op Youtube wel veel voorbeelden vinden, bijvoorbeeld in de instructiefilmpjes! Ik heb gewoon op de kleurkaart gekeken wat het beste paste. Met 9B en 8B zijn mijn gele highlights nu heel mooi beige geworden.

1 like

Ok thanks, ik ga YouTube even afspeuren.

3 likes

Er is niets lelijker dan extensions om meer lengte te hebben, zeker als je haar net geknipt is. Is altijd te zien, gebruik je extensions om meer volume te creƫren. Kan je niet nog een beetje wachten voor je het knipt? Of je gaat voor de kortere snit en gebruikt je extensions voor volume op diezelfde lengte.

6 likes

Hangt af van welke extensions en hoe goed ze gezet zijn maar met fijn(er) haar is de kans groot dat je ziet waar de extensions geplaatst zijn.
Ik zou dit testen en niet de dag van je trouw voor het eerst plaatsen en opsteken.

3 likes

Waar halen jullie leuke scrunchies beetje als atelier des femmes? Ik zag ook de website Chelsea King maar dat is Amerika en dat vind ik een beetje overdreven voor scrunchies.

1 like

Urban Outfitters heeft vaak leuke, maar wel prijzig. Asos heeft ook wel wat aardige exemplaren en & other stories.

1 like

Ik heb zaterdag een festival en ik wil graag m’n haar strak naar achteren doen maar ik heb mega veel babyhaar. Wie heeft de tip voor echt hele goede gel/wax die strak blijft zitten? Heb er pas eentje gekocht die iemand goed vond maar werkte bij mij toch niet helemaal