Haar/ kapsel topic #1

Ik heb hem nu een aantal maanden en ik ben er heel tevreden over! Hij wordt inderdaad warmer dan een Dyson (een vriendin van mij heeft hem), maar voor mij werkt de Shark beter. Ik heb veel en dik haar. Doordat hij wat warmer wordt, blijft het resultaat bij mij veel langer zitten en werkt hij sneller. Bij de Dyson had ik de neiging om na een paar dagen alsnog bij te werken met meer hitte. Ik heb geen ervaring met meer hitteschade, maar ik gebruik o.a. K18 Leave In Mask.

Het enige vervelende vind ik dat er twee barrels bij zitten en dat je deze moet wisselen. Het systeem van Dyson is daarin mooier. Ik gebruik de Shark niet om mijn haar droog te föhnen. Daarvoor heb ik nog een andere föhn met meer vermogen.

Ik ben over de Shark heel erg tevreden. Helemaal voor het prijsverschil met de Dyson.

3 likes

ik heb van de week op YouTube een aantal vergelijkingsfilmpjes zitten kijken, maar daar ben je misschien niet naar op zoek? Daarin was steeds dat Shark qua prijs kwaliteit beter uit de verf kwam, maar het ook afhankelijk is van wat voor haar je hebt en je doel met de föhn

Jaa heb hier ook al veel van gekeken en opzich weet ik al dat ik een dyson echt te veel geld vind haha. Maar ben vooral benieuwd naar “echte” ervaringen van hier met die shark, dus thanks @Smintje!

1 like

Ik zal binnenkort ook even foto’s voor jullie maken.

1 like

Heeft iemand een tip voor een goede (droog)föhn voor mijn haar? Ik heb al jaren een €25 föhn maar gezien ik steeds langer haar heb wat lastig droogt, duurt het tegenwoordig zo lang. Ik vermoed dat een duurdere föhn dit veel sneller kan, maar zou graag wat tips krijgen welke dan. Er is zoveel

Bedankt alvast als iemand iets weet!

Kijk je bij het rond kijken naar het vermogen van de föhn? Hoe meer vermogen, hoe warmer de föhn wordt en hoe harder hij blaast. Ik heb lang en dik haar en vind het vanaf 2000w snel drogen.

2 likes

@Rue @Delicate Sorry ik bedoel de dyson airstrait ipv airstyler maar zie nu dat die idd pas in 2024 komt! Ik dacht dat die laatst zag bij de m.ediam.arkt maar zie nu dat het die andere was, corrale ofzo.
Ik wil heel graag de dyson airwrap maar ik ben bang dat ik daar de helft niet van gebruik en vind het zo duur. Ik heb geen geduld om mijn haren te doen maar heb de hoop dat ik dan wel vaker mijn haren mooi maak. Aan de andere kant ken ik mezelf en weet eigenlijk diep van binnen dat ik dat dan ook niet ga doen. Ik heb het idee dat ik de airatrait meer ga gebruiken (gebruik nu ook alleen de stijltang) alleen dat vind ik ook weer zoveel geld voor één ding, bij de airwrap krijg je meer voor je geld.

1 like

Ja dan snap ik welke je bedoelt! Heb ook gekeken naar de Corale omdat ik hoopte dat je daarmee ook kan krullen maar vind hem heel zwaar, dan zou ik hem alleen gebruiken om te stijlen maar daar heb ik de airwrap al voor.
Ik was m’n haar 2x per week en ben per keer denk ik een klein uurtje kwijt om m’n haar te doen (als ik het met de krulopzet stukken doe dan, als ik het stijl maak nog niet eens een half uur) en dan zit het altijd goed totdat ik het weer was. En m’n haar is er echt een stuk van opgeknapt. Ik vind het een aanrader dus haha

2 likes

Ja dat principe snap ik! Dacht wellicht heeft iemand specifieke tips. Ik heb even opgezocht en mijn oude föhn zou 2000W moeten hebben. Wellicht toch niet zoveel winst te behalen als ik dacht

hoe warmer en hoe harder = ook meer schade
wbt je oude fohn en 2000w: die vermindert meestal wel met de jaren dus dat is nu niet meer representatief
je kan ook kijken naar de manier waarop je je haar fohnt (eerst roots, dan de rest)
en het kan ook nog zo zijn dat je haar nu hoog/hoger poreus is dan eerst en daardoor langer nat blijft, en dat kan ook wel gefikst worden met andere shampoo, conditioner of maskers.

4 likes

Ze gaan tot in ieder geval 2300w. Er is nog wat ruimte qua vermogen.

3 likes

Ah ja is daar een tactiek voor? Daar kan ik me ook wel eens in verdiepen. Ik doe inderdaad wel eerst de roots maar het “midden” blijft zo lang nat.

Mijn haar is heel gezond en low porosity dus vandaar dat het zo lang duurt, maar wel fijn dat het daardoor ook zo lang groeit, natuurlijk! En laatst bij mijn (dure) kapper föhnde ze het met een Dyson en dat duurde ook lang bedenk ik me nu, dus het is waarschijnlijk gewoon wat het is.

Dank voor alle reacties!

1 like

Ik weet niet of je het kent (misschien bedoelde je dit al), maar er bestaat speciale ‘scalp spf’, ik zou alleen niet weten waar je het in Nederland in een winkel zou kunnen kopen.

Zelf draag ik vrijwel altijd een hoed of pet als ik buiten kom in de zomer, dat is het enige dat echt helpt, ik verbrand niet alleen in mijn scheiding maar ook gewoon door mijn haar heen :unsure: en ik krijg heel makkelijk een zonnesteek

1 like

Waarom lees ik nu over de Airstrait. Ben helemaal gefascineerd
Moet dat natuurlijk weer meteen hebben. Gelukkig nog niet te koop

2 likes

Heeft iemand van jullie een goede tip voor een haarspray ? Ik heb recent er 1 gebruikt van Balmain maar die is helaas op. Ik fiets nu regelmatig naar m’n werk en hebt echt wel wat nodig om niet als een poedel op werk te arriveren. Ik heb veel/ lang haar maar het wel fijn.

Ik weet niet of t werkt maar t ruikt wel heel lekker

1 like

Ik ben fan van de Queenie hairspray van original en mineral, wel duur maar ik kan ongeveer een jaar met 1 verpakking

3 likes

Mijn haar is echt heel erg ‘slierterig’ geworden nu het wat langer is en ik een beetje nalatig ben geweest met naar de kapper gaan. Ik zit sowieso een beetje op m’n maximale lengte nu denk ik, maar ik vind het er aan de achterkant ook gewoon echt niet meer uitzien. Ik heb het gewoon gewassen en geborsteld enzo, alleen niet geföhnd omdat ik die nu niet heb, maar als ik dat wel doe zit het ook na een paar uur zo.

Samenvatting

Vanaf welke lengte wordt het weer een beetje gezelliger en minder slierterig aan de achterkant denken jullie?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4

0 stemmers

Zou het sowieso aan de kapper vragen! Als ik zeg ‘knip eraf wat er af moet’ dan kom ik meestal wel met een lengte terug waarbij mijn haar wat gezonder en dikker oogt.
Moet je je kapper overigens wel voor vertrouwen.

3 likes

Ja ga ik sowieso doen inderdaad! Maar ik wilde me alvast mentaal voorbereiden haha :sweat_smile::sweat_smile:

1 like