Heeft iemand van jullie een goede tip voor een haarspray ? Ik heb recent er 1 gebruikt van Balmain maar die is helaas op. Ik fiets nu regelmatig naar m’n werk en hebt echt wel wat nodig om niet als een poedel op werk te arriveren. Ik heb veel/ lang haar maar het wel fijn.
Ik weet niet of t werkt maar t ruikt wel heel lekker
Ik ben fan van de Queenie hairspray van original en mineral, wel duur maar ik kan ongeveer een jaar met 1 verpakking
Mijn haar is echt heel erg ‘slierterig’ geworden nu het wat langer is en ik een beetje nalatig ben geweest met naar de kapper gaan. Ik zit sowieso een beetje op m’n maximale lengte nu denk ik, maar ik vind het er aan de achterkant ook gewoon echt niet meer uitzien. Ik heb het gewoon gewassen en geborsteld enzo, alleen niet geföhnd omdat ik die nu niet heb, maar als ik dat wel doe zit het ook na een paar uur zo.
Vanaf welke lengte wordt het weer een beetje gezelliger en minder slierterig aan de achterkant denken jullie?
- 1
- 2
- 3
- 4
0 stemmers
Zou het sowieso aan de kapper vragen! Als ik zeg ‘knip eraf wat er af moet’ dan kom ik meestal wel met een lengte terug waarbij mijn haar wat gezonder en dikker oogt.
Moet je je kapper overigens wel voor vertrouwen.
Ja ga ik sowieso doen inderdaad! Maar ik wilde me alvast mentaal voorbereiden haha
Ik kan ook echt niet wachten om weer naar de kapper te gaan. Het is zoo dof, droog, pluizig, kleurverschil.
Ik ga alles laten verven naar mijn eigen haarkleur (zie aanzet) en qua lengte denk ik tot mijn oksel ongeveer.
Ik had een beetje hetzelfde en heb mijn haar tot 3 laten afknippen, het zit nu zelfs na niet föhnen gelijk al best mooi! Dus het heeft wel geholpen.
Oh klinkt goed! Ik hoop dat 3 bij mij ook goed gaat zijn. 4 vind ik toch wel heel kort ineens maar als het moet dan moet het.
Zat een beetje tussen m’n foto’s te zoeken van een paar jaar geleden en toen had ik ook ongeveer 3 en dat ziet er wel echt 100x beter uit dan wat het nu is haha. Dus hopelijk wordt het zoiets. Iets korter zou ik zelfs ook nog wel prima vinden denk.
Ik wilde naar Salon B om het daar eens te proberen maar ze hebben pas vanaf 4 juli plek en 2 juli ga ik op stedentrip dus wou daarvoor mooie haartjes hebben. Sad.
Hoe vaak laten jullie je highlights bijwerken?
Twee tot drie keer per jaar, maar m’n highlights zitten niet super ver van m’n eigen haarkleur af en zeker in de zomer wordt m’n uitgroei ook lichter.
1 keer in de 3 a 4 maanden. Vind m’n uitgroei niet storend omdat m’n kapster vaak babylights zet, daar krijg je niet echt zo’n baan uitgroei van. Heb ook vriendinnen die elke 6 weken gaan
Ik wil nog even terugkomen op mijn ‘mn haar trainen minder snel vet te worden’ avontuur. Ik merk wel dat minder wassen effect heeft! Eerst waste ik het om de dag en nu kan ik na een paar weken makkelijk een keer in de drie dagen wassen. Soms zelfs een keer in de vier!! Na het wassen doe ik er texturespray in en op dag drie wat droogshampoo. Works like a charm.
Ik heb vandaag de Mielle rosemary mint haarmasker binnen gekregen en zie dat op de aanwijzing staat dat het 15 - 20 minuten in moet trekken nadat het haar met shampoo gewassen is. Even benieuwd hoe jullie dit doen? Ik vind het namelijk geen goed idee om 20 minuten onder de douch te moeten wachten.
Is het een optie om eerst het haarmasker in mijn haar te doen buiten de douch, te gaan douchen na 20 minuten en dan shampoo en conditioner gebruiken? Of was ik dan alle hydratatie uit mijn haar met de shampoo?
Ik ga maar 1x per jaar, ik doe mijn forumnaam geen eer aan.
Ik zeg tegen de kapper dat ik het lang laat uitgroeien, zodat ze de highlights op een manier zetten waarmee de uitgroei iets minder opvalt. Van mezelf heb ik ook al wel verschillende kleuren in mijn haar.
Shampoo opent je haarfolikels ofzo en daardoor kan het masker beter zijn werk doen. Dus het is wel zonde als je dat niet doet. Kan je niet gewoon je haar wassen, douche uitdraaien, badjas aan en even een filmpje kijken ofzo en daarna uitspoelen?
Als ik mijn haar was doe ik dat in de wasbak, masker erin, douchemuts erop en pas daarna douchen en uitspoelen. Is dat niet misschien een optie?
Ik gebruik die als een soort conditioner nu, want ik vond wassen, erin doen en dan 20 min in badkamer hangen echt niks. Ja ik ging dan ff poetsen of gezichtsmasker doen maar zag er gewoon tegenop om mn haar te wassen omdat het dan zo lang duurde