Haar/ kapsel topic #1

Misschien Balancing Wash van Kevin Murphy? Ik heb redelijk hetzelfde (dus snel vet haar, maar ook een gevoelige/jeukerige hoofdhuid), en gebruik deze nu een half jaar en ben super tevreden! Ik was wel elke dag trouwens, dus als je juist op zoek bent naar een shampoo waarmee dat niet hoeft, is dit misschien minder geschikt.

Edit: ik gebruikte hiervoor inderdaad de DermoCapillaire van Eucerin die @anon30197667 tipt. Die is ook prima, maar daar zat mijn haar zelf iets minder mooi van dan nu.

2 likes

Bij mij helpen zowel Redken Scalp Relief als Oolaboo Therapeutic Green Tea Hair Bath goed. Oolaboo is nog wel een stuk prijziger dan Redken (die ook al niet goedkoop is).

1 like

Kun je bij Lush om testers vragen van producten :open_mouth:

Ja van alles wat in een potje of flesje zit, heb nog nooit gehad dat het werd geweigerd.

2 likes

Ik ga begint september een Keratinebehabdeling laten doen. Vind het best spannend!

Ik had krultype 3b/c maar door het vele steilmaken met de steampod is het nu meer een golvende slag geworden. Misschien kan dat terug komen met de juiste producten en crunchen etc

Maar ik zit echt al lang in een :sparkles: era :sparkles: dat ik mezelf helemaal knap en mooier voel met steil haar.

Maar een kant van mijn haar is geblondeerd en de combi blonderen en steilen is niet zo best voor m’n haar. Daarom dacht ik aan een Kerarinebehandeling, hopelijk heb ik de tang dan niet meer nodig.

Nog meer mensen die hun krullende haar daarmee hebben laten behandelen?

@Jumpsuit ik zag een paar enthousiaste posts van jou, ben je nog steeds zo tevreden? Is je haar nu steil-steil? En hoe zit dat met de uitgroei? Want dat gaat natuurlijk wel weer groeien. Staat dat niet raar? Ik denk dat ik het elk halfjaar opnieuw zou laten doen.

Ik heb heel veel stijlbehandelingen laten doen. Inmiddels niet meer want ik ben blij met colorwow dreamcoat. Ik vind die van ’ jean paul myne’ een aandader. Je moet wel weten dat je daarna niet meer je haar kan kleuren want anders gaat de behandeling eruit. Ik weet niet of ze het aandurven op zo sterk geblondeerd haar. En volgens mij heb jij niet zo sterk krullend haar? Heb ook Matrix stijlbehandelingen laten doen, maar dat schijnt meer chemisch te zijn.

Ik heb inmiddels geen stijlbehandeling in mn haar.

Ooh dat van dat kleuren wist ik niet! Ik had ze wel via whatsapp gesproken en gezegd dat ik de week voor hun afspraak mijn haar weer liet blonderen. Was geen probleem volgens hen. Zij hebben het over de ICE behandeling. En ben nog niet toe aan helemaal bruin haar. En dan nog: ik heb ook grijze haren dus wil het vanaf nu altijd verven.

Dit waren m’n krullen vroeger en de foto erna hoe het is als ik het aan de lucht laat drogen:

Samenvatting

Maar als ik jouw ervaring zo hoor dan moet ik het denk ik toch niet doen, want ik wil mijn haar wel kunnen blijven kleuren. Die WOW-spray is wel fantastisch ja, die heb ik zelf ook.

Is je haar niet beschadigd door de steiltang?

De andere conditioners vind ik ook verre van hydraterend genoeg maar Glory is echt geweldig, ik blijf hem kopen ondanks de prijs. Al moet ik zeggen dat ik sommige andere haarproducten ook geweldig vind (Fairly Traded Honey/Roots/Jasmine and Henna)

1 like

Joehoe! Waarom gebruik je deze olie? Ter stimulering van haargroei ook? Ik heb wat plekken op m’n hoofdhuid die dat nodig zijn, dus benieuwd welke ik moet hebben.

En zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met rozemarijnolie voor op de hoofdhuid om haar te laten groeien/voller te laten worden? Of mensen die het zelf maken?

2 likes

Ja ik en meerderen in dit topic! Gebruikte eerst Mielle maar maak nu m’n eigen nu Mielle steeds weer uitverkocht is en nadat de samenstelling veranderd is.

Ik heb allemaal nieuwe haartjes op mijn hoofdhuid.

3 likes

Hoi! Hebben er hier ook mensen ervaring met kamilliethee als een natuurlijk middeltje om je haar wat lichter te maken?

1 like

Goeie! Thnx, uit de zoekopdracht kwam alleen de post van Enthusiasm.
Maak jij die olie na of dat water zoals al die lui op TikTok? Is natuurlijk wel geconcentreerder als je dat zelf maakt en je weet zeker dat het er in zit.

Ik maak zelf de olie met de volgende ingrediënten/verhoudingen:

50 ml jojobaolie als basisolie. Je kunt hiervoor ook druivenpitolie gebruiken, 100 druppels rozemarijnolie en 50 druppels lavendelolie 50 munt. En dan de rest aanvullen met castorolie tot het flesje vol zit.

En dit doe ik 2 keer in de week, ik masseer het 6 minuten in op mijn hoofdhuid met een hoofdmassageborstel

En dan minimaal 30 minuten laten intrekken maar ik doe het altijd een paar uur.

3 likes

Ja ook ter stimulering van haargroei! Ik gebruik al sinds mijn 15e olie in mijn haar omdat mijn moeder dat vroeger ook altijd deed. Ik heb altijd heel veel en dik jaar en achteraf denk ik dat olie daar ook altijd aan heeft bijgedragen.

Het heeft echt nut, ik zou het zeker aanraden. Een beetje geduld hebben maar na enkele maanden merk je echt babyhaartjes. Ik heb eigenlijk altijd dus babyharen in m’n haar :joy:
Rozemarijn olie idd, let op met geconcentreerde die moet je mengen.

Oh en kun je ook zoeken op posts van mij in dit topic? Heb er meerdere berichten over! Hoelang ik het laat intrekken en hoe vaak etc. Anders kom ik er later vandaag nog uitgebreider op terug.

3 likes

Oh wacht kleuren kan wel maar alleen met speciale sulfaatvrije verf enzo. Je mag daarna ook alleen sulfaatvrije shampoo en conditioner gebruiken. Opzich vind ik je haar wel stijl op die 2e foto! Ja mn haar is altijd wel een klein beetje beschadigd maar goede shampoo conditioner en haarolie doet ook al veel! Vind deze haarolie heel fijn:

Maar ik raad het niet af ofzo, het is alleen best een gedoe en ook prijzig. Maar het wordt wel een stuk zachter en gladder.

@Chaussures ja vroeger wel eens geprobeerd. Zag geen verschil, maar mn haar is donkerbruin. Misschien dat het op van nature lichter haar wat beter pakt.

1 like

Hm ik denk er nog even goed over na. Dank voor je reactie en die olie ziet er goed uit!

1 like

Ja die olie is echt geweldig. Beste van alle olies die ik heb geprobeerd. Voelt licht aan en maakt het niet vettig.

Klinkt goed!

1 like

En hoe groot is het flesje dat je hiermee vult? Zijn die lavendelolie en munt ook voor de groei of meer qua geur?

Ben nu tijdje gestopt sinds mijn Mielle flesje leeg is en wil toch wel weer begonnen. Zag voor mijn gevoel wel verschil.

1 like

Ik vind alles van Davines voor sulfaatvrije producten echt fijn. Beviel me beter dan Olaplex.

Heeft iemand wel eens de shampoo en conditioner geprobeerd van het merk Colorwow?