Ik zweer bij Glory van Lush als conditioner voor droog haar! Mijn haar was nog nooit zo zacht en glanzend, meer dan bij het banana masker of andere haarmasker. (en ruikt ook heerlijk)
Ik heb aan de zijkant van mn hoofd opeens babyhaar?? Als ik een staart in doe staat het recht opzij, vooral als t vet is. Krijg t ook met geen mogelijkheid getemd. Zo irri
Heb je geen last van build up? Volgens mij is Petal Fresh sulfaatvrij, het zou me niet verbazen als het te mild was om de siliconen van je conditioner goed uit te wassen. Ik zou eens proberen om een shampoo met sulfaten te gebruiken.
Heeft er iemand ervaring met de shampoos/conditioner van Redken?
Wil na 4 maanden Curly girl methode stoppen (heb wel meer krullen maar ook meer pluis, ondanks veel verschillende producten), en wil eigenlijk overstappen op een wat duurdere shampoo in de hoop dat ik mijn dikke pluizige haar daar wat mee tem.
Ja, maar enkel met die voor de gevoelige hoofdhuid (Scalp Relief). Die beviel altijd erg goed bij mij!
Ik heb jaren lang Redken gebruikt. All Soft en Frizz dismiss lijn. Sinds een jaar over op Kerastase. Vond de Redken heel fijn.
Het zou kunnen. Ik gebruik al af en toe de shampoo van moroccan oil, maar heb niet het idee dat het daarmee minder snel vet wordt.
Ik heb ook een ‘strook’ haar (achterop in het midden) wat soms vet blijft. Bij de kapper was het ook, zelfs na een aantal keer wassen enz. Voelde ze nog dat die strook anders voelde. Maar ze wist ook niet wat het was en wat ik er tegen kon doen.
@Delicate ik heb een tijdje bij lush gewerkt en was nooit zo fan van de haarproducten. Maar deze ken ik niet! Ga eens om een tester vragen.
Ik ben op zoek naar een shampoo. Ik ben er dus laatst achtergekomen dat ik een gevoelige hoofdhuid heb, never knew. Maar mijn hoofdhuid zit onder de roodheden, allemaal rode vaatjes etc. Maar het is niet droog, eerder vet. Ik moet het elke dag wassen. En heb het idee dat die 2 dingen een beetje tegenstrijdig zijn qua shampoos. Shampoos voor vet haar zijn wat ‘harder’ en niet zo goed voor je hoofdhuid denk ik, en shampoos voor een gevoelige huid richten zich vaak op droogheid en schilfers (heb ik niet).
Moroccanoil shampoo bevat ook geen sulfaten! Ik zou even een ordinaire Fructis ofzo bij Kruidvat kopen, daarmee wassen (en vervolgens natuurlijk een lekker verzorgend masker gebruiken). Ik gok dat je daar best wat verschil mee zou moeten ervaren!
@Nysmn als je je haar elke dag blijft wassen zou ik sowieso kiezen voor een zachtere formule. Ik vind DermoCapillaire van Eucerin, Kerium van La Roche-Posay en Everyday Shampoo van Sebamed erg fijn. Die eerste twee hebben sulfaten, de laatste niet.
Misschien Balancing Wash van Kevin Murphy? Ik heb redelijk hetzelfde (dus snel vet haar, maar ook een gevoelige/jeukerige hoofdhuid), en gebruik deze nu een half jaar en ben super tevreden! Ik was wel elke dag trouwens, dus als je juist op zoek bent naar een shampoo waarmee dat niet hoeft, is dit misschien minder geschikt.
Edit: ik gebruikte hiervoor inderdaad de DermoCapillaire van Eucerin die @anon30197667 tipt. Die is ook prima, maar daar zat mijn haar zelf iets minder mooi van dan nu.
Bij mij helpen zowel Redken Scalp Relief als Oolaboo Therapeutic Green Tea Hair Bath goed. Oolaboo is nog wel een stuk prijziger dan Redken (die ook al niet goedkoop is).
Kun je bij Lush om testers vragen van producten
Ja van alles wat in een potje of flesje zit, heb nog nooit gehad dat het werd geweigerd.
Ik ga begint september een Keratinebehabdeling laten doen. Vind het best spannend!
Ik had krultype 3b/c maar door het vele steilmaken met de steampod is het nu meer een golvende slag geworden. Misschien kan dat terug komen met de juiste producten en crunchen etc
Maar ik zit echt al lang in een era
dat ik mezelf helemaal knap en mooier voel met steil haar.
Maar een kant van mijn haar is geblondeerd en de combi blonderen en steilen is niet zo best voor m’n haar. Daarom dacht ik aan een Kerarinebehandeling, hopelijk heb ik de tang dan niet meer nodig.
Nog meer mensen die hun krullende haar daarmee hebben laten behandelen?
@Jumpsuit ik zag een paar enthousiaste posts van jou, ben je nog steeds zo tevreden? Is je haar nu steil-steil? En hoe zit dat met de uitgroei? Want dat gaat natuurlijk wel weer groeien. Staat dat niet raar? Ik denk dat ik het elk halfjaar opnieuw zou laten doen.
Ik heb heel veel stijlbehandelingen laten doen. Inmiddels niet meer want ik ben blij met colorwow dreamcoat. Ik vind die van ’ jean paul myne’ een aandader. Je moet wel weten dat je daarna niet meer je haar kan kleuren want anders gaat de behandeling eruit. Ik weet niet of ze het aandurven op zo sterk geblondeerd haar. En volgens mij heb jij niet zo sterk krullend haar? Heb ook Matrix stijlbehandelingen laten doen, maar dat schijnt meer chemisch te zijn.
Ik heb inmiddels geen stijlbehandeling in mn haar.
Ooh dat van dat kleuren wist ik niet! Ik had ze wel via whatsapp gesproken en gezegd dat ik de week voor hun afspraak mijn haar weer liet blonderen. Was geen probleem volgens hen. Zij hebben het over de ICE behandeling. En ben nog niet toe aan helemaal bruin haar. En dan nog: ik heb ook grijze haren dus wil het vanaf nu altijd verven.
Dit waren m’n krullen vroeger en de foto erna hoe het is als ik het aan de lucht laat drogen:
Maar als ik jouw ervaring zo hoor dan moet ik het denk ik toch niet doen, want ik wil mijn haar wel kunnen blijven kleuren. Die WOW-spray is wel fantastisch ja, die heb ik zelf ook.
Is je haar niet beschadigd door de steiltang?
De andere conditioners vind ik ook verre van hydraterend genoeg maar Glory is echt geweldig, ik blijf hem kopen ondanks de prijs. Al moet ik zeggen dat ik sommige andere haarproducten ook geweldig vind (Fairly Traded Honey/Roots/Jasmine and Henna)
Joehoe! Waarom gebruik je deze olie? Ter stimulering van haargroei ook? Ik heb wat plekken op m’n hoofdhuid die dat nodig zijn, dus benieuwd welke ik moet hebben.
En zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met rozemarijnolie voor op de hoofdhuid om haar te laten groeien/voller te laten worden? Of mensen die het zelf maken?
Ja ik en meerderen in dit topic! Gebruikte eerst Mielle maar maak nu m’n eigen nu Mielle steeds weer uitverkocht is en nadat de samenstelling veranderd is.
Ik heb allemaal nieuwe haartjes op mijn hoofdhuid.
Hoi! Hebben er hier ook mensen ervaring met kamilliethee als een natuurlijk middeltje om je haar wat lichter te maken?