Haar/ kapsel topic #1

Ik gebruik hier altijd haarlak voor. Dan spuit ik dat op de achterkant van mijn haarborstel en strijk ik daarmee over mijn babyharen, misschien kun je dat proberen?

2 likes

Is je schildklier ook getest? Ik had na mijn zwangerschap extreem veel haaruitval en ik bleek een auto immuunziekte te hebben aan mijn schildklier. Ik vind het oprecht heel naar voor je. Ik hoop dat het snel beter gaat en je de oorzaak kan vinden!

2 likes

Heftig! Heb dit ook erg gehad als mijn schildklier niet goed ingesteld is (+ auto immuunziekte). Zelfde verhaal als @tuthola.

Gaat hier soms even beter en dan weer veel haaruitval, is bij mij echt hormonaal :frowning:

1 like

Ik had zo’n 3 maand na mijn Corona besmetting haaruitval, precies een bepaalde cyclus volgens mijn huisarts. Weet het fijne er helaas ook niet van, mijn huisarts vertelde dat je lichaam door de hoge koorts zo’n “stress klap” krijgt waardoor er bepaalde systemen een soort van uitgaan? en dat je dat pas later bijv merkt. Die 2/3 maanden klopte in dit geval.

1 like

Ik heb voor het eerst heel erg haaruitval gehad een paar maanden na het gebruik van antibiotica. Het kan dacht ik wel een bijwerking zijn. (Is al even geleden dat het is gebeurd.)

1 like

Wat rot! Misschien dat je langs een dermatoloog kan? Daar kunnen ze eventueel een biopt uit de hoofdhuid nemen en kijken hoe en wat.

1 like

Huh, als je highlights hebt, dan kan het nooit één kleur worden met een toner. Donkerdere stukken blijven donkerder en lichtere stukken blijven lichter. Dan zou je het een keer helemaal moeten bleken zodat alles één kleur is en er dan een toner over heen gooien.

5 likes

Maar hoe is die afspraak gegaan dan? Want als jij duidelijk hebt gezegd dat je alles 1 kleur wil hebben, dan is het heel vreemd dat zij ĂŒberhaupt highlights gaat zetten want daarmee breng je juist een extra kleur en daardoor dimensie aan. Die toner zorgt er alleen voor dat alles een bepaalde toon krijgt (koel of juist warm). Voor 1 kleur had ze alles moeten bleken of alles moeten verven.

Als jij een afspraak voor highlights had en hebt gezegd dat je alles wat meer een kleur wil. Dan heeft zij dat misschien opgevat als dat je je nieuwe highlights wel dezelfde kleur wil hebben als de highlights die al in je haar zaten van de vorige keer. Als daar niet de goede toner is gebruikt of hij heeft er niet lang genoeg in gezeten, kan ik die opmerking van haar over een te lichte toner wel begrijpen. Dat is het enige wat ik kan bedenken verder.

4 likes

Wat is het verschil tussen een shag hair cut en een wolf cut. Ik zie er weinig verschil tussen.

Niks, shag was hip in de jaren 70 en wolf lijkt daar erg op maar is gewoon net wat anders verdeeld qua lagen

1 like

Aah dacht ik al jaa. Dan blijf ik gwn lekker bij mn wolf kutje (hehe)

1 like

Ik was dit eindelijk vergeten
 :sob:

2 likes

Misschien bedoelt ze verschillende kleuren in de lengtes van het haar (bovenin lichter dan onderin en weer iets anders in het midden), ipv dat alle highlights min of meer dezelfde kleur hebben. Dat komt volgens mij wel vaker voor

2 likes

Oh dat kan ook nog inderdaad!

1 like

Oh ja dan is het gewoon echt slecht gedaan van de kapper en geen miscommunicatie ofzo. Vervelend!

2 likes

Ja als ik bij de kapper vandaan kom en ze heeft er een toner in gedaan, zijn m’n oude highlights dezelfde kleur als m’n nieuwe. Na een paar keer wassen worden wel m’n punten vaak wat lichter dan de rest, maar ik heb nog nooit gehad dat er 3 verschillende soorten blond in m’n haar zaten.

2 likes

Als het goed gebeurt zijn alle highlights gewoon dezelfde kleur. Als ik thuis zelf highlight heb ik wel eens verschillende kleuren omdat ik langzaam ben en de ene folie er dan langer in zit dan de andere. Maar dat hoort bij een kapper dus niet te gebeuren.

2 likes

Is je haar al eerder behandeld met highlights of verf? Bij mij zijn de highlights zeker wel een andere tint. Komt omdat sommige stukken vaker zijn behandeld (die vaak een half hoofd en dan weer heel). Sommige stukken kunnen daarom lichter zijn. En van nature is ook niet elke pluk haar even donker. Denk dat je dit niet kan beoordelen zonder foto.

1 like

Sorry ik drop de laatste tijd erg veel vragen. Maar ik merk dat mijn haar weer erg dun geworden is en wil mijn haar conditie echt graag verbeteren. Slapen jullie op speciale kussenslopen? Van zijde of van bamboo? En hebben jullie tips voor fijne kussenslopen?

1 like

Ik heb een satijnen kussensloop. Ik weet niet of het persĂ© echt de conditie van m’n haar verbeterd, maar het zorgt wel voor minder klitten waardoor ik minder haren kwijt raak bij het borstelen.

2 likes