Haar/ kapsel topic #1

Kun je niet the curly girl methode proberen? Dus eerst wat haarproducten veranderen in je routine? Heeft bij mij in elk geval veel geholpen

Ik heb dit ook sinds een jaar ofwat. Het komt bij mij volgens mij doordat ik minder mijn haren borstel? Ik probeer mijn haar wat nonchalanter en wat wilder te dragen maar krijg dus meteen klitten. Het enige wat bij mij helpt is 1x per week alles ontklitten met mijn vingers (doei halve haardos) en tijdig naar de kapper te gaan. Want zodra ik bij de kapper ben geweest is het echt zoveel minder! En dan na een maand begint het drama weer. Succes, ik voel je. Oja, ik heb onlangs olaplex gekocht en dat helpt ook wel een beetje maar niet drastisch helaas.

Hmm ik denk eigenlijk echt niet dat dat het is. Ik gebruik al jaren de zelfde shampoo waarom zou het dan opeens anders vallen?

Structuur veranderingen in je haar kunnen ook door hormonen komen. Had als kind best veel slag/krullen. Toen een hele tijd vrij stijl en nu zijn de krullen terug…

ik ga al elke maand naar de kapper. Als ik nog vaker ga, zal er nooit wat groeien. En nu ben ik bang dat ik toch een groot stuk eraf moet knippen bij de volgende knipbeurt.

Oh neeeeeee… huilon dit.
Ik ga volgende keer wel weer naar m’n normale kapper en als het dan nog steeds plat ga ik janken.

Ik heb binnenkort een afspraak bij de kapper staan. Ik heb nu halflang haar tot mijn schouders. Ik vind het model niet zo mooi vallen. Ik heb dus fijn haar, maar wel flink veel met een klein beetje slag. Alles op een lengte staat niet en teveel lagen ook niet. Ik wil het graag weer lang laten groeien. Heb een tijd een bob gehad, maar ben er klaar mee. Ik heb geen idee hoe ik het moet laten knippen. Laatste keren was ik nooit echt tevreden. Ik wil gewoon dat het leuk zit zonder al te veel moeite en leuk blijft zitten als het groeit

Weet iemand hier nog goede instagram accounts met inspiratie foto’s? Ik heb laatst m’n haar korter geknipt (in een lange bob) en geverfd. Nu wil ik het nog korter later knippen in een echte bob maar wil het wel onderbouwen met foto’s. Kom eigenlijk steeds dezelfde foto’s tegen, dus alle hulp is welkom :hugs:

Ik heb heel sluik haar en de afgelopen tijd vond ik dat mijn haar als het ogpefƶhnd was best wat volume en uitstraling had. Nu ben ik dinsdag naar de kapper geweest en daar hebben we het over volume en laagjes gehad, dat heeft ze toegepast maar ik heb het idee dat ik juist alle volume ben verloren. Als ik het fƶhn wordt het niet meer zo lekker vol als voor mijn kapersbezoek. Ik snap er niks van, je zou toch juist zeggen dat het na een frisse knipbeurt juist weer lekker fris en vol zou moeten zijn?
Dit is overigens allemaal met dezelfde haarproducten van voor en na het kappersbezoek

Maar die zou ik dan voor het kappersbezoek ook niet hebben gehad

Zat het wel meteen goed toen je bij je kapper weg ging? Kan zijn dat de lagen niet goed op elkaar aansluiten of niet goed geknipt zijn waardoor je juist je volume verliest. Eigenlijk zou het nu inderdaad makkelijker te fƶhnen moeten zijn en kan je in principe gewoon dezelfde technieken gebruiken als voor je knipbeurt.

1 like

Nee ze had er echt veel te veel spul in gedaan waardoor het donker en zwaar werd :slightly_frowning_face:

Oh vervelend zeg. Dan kun je eigenlijk helemaal niet zien of het naar je zin is. Misschien even terug gaan of bellen om advies te vragen? Gewoon eerlijk zeggen dat je bent geweest maar dat je er niks mee kan. Wellicht kunnen ze het even nakijken of alles wel mooi aansluit, wat ze anders kunnen doen of wat jij zelf kan doen om het naar jouw zin te laten zitten.

1 like

Doen mensen dat bij jou ook wel eens? Ik ben echt nog nooit teruggegaan naar de kapper nadat ik ontevreden was, zou dat ook niet durven (ook al weet ik dat ik het wel zou mogen doen hoor). Dus vraag me af of dat op jouw werk vaak voorkomt!

2 likes

Zodra ik weer in mijn stadje woon, gaat mijn haar er direct af.

Heb er zin zoveel zin in, want ik verafschuw mijn haar de laatste tijd echt. Ik wil er dan ook gelijk highlights in zetten.

5 likes

Heeft iemand tips wat ik kan doen aan absurde volume aan de onderkant? Dus zoals dit:
haarvoorbeeld

Ik heb al verschillende soorten verzorgingsmiddelen er tegen gebruikt en laten uitdunnen maar het lijkt meer alsof het mijn haarstructuur is die aan de onderkant een nogal wilde vorm aanneemt. Dus hoe dun het ook is, het gaat bijzonder ver uit elkaar staan. Stijlen helpt voor een halve dag, maar ik zou graag een andere soort oplossing willen vinden.

1 like

Nee gelukkig niet vaak! Ik heb toevallig laatst iemand terug gehad die vond het toch nog wat te zwaar dus heb ik wat meer uitgedund. Kan altijd een keer gebeuren. Ik had het iets meer toen ik net mijn diploma had gehaald. Toen lette ik bijvoorbeeld nog niet goed op of dat iemand recht naar voren of naar beneden keek en dan was ooit een kant van het haar net wat langer dan de andere kant en die persoon kwam dan terug natuurlijk. Ik heb gelukkig nog nooit iemand terug gehad met echte dramatische fouten van mezelf. Wel bijvoorbeeld klanten die bij een andere kapper zijn geweest en dan bij ons komen om het op te lossen ed. Maar als er iets niet goed is weet ik zeker dat alle kappers er voor open staan dat je terug komt of even langs loopt of belt voor advies.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een goede hoofdhuid masker? Ik heb een jeukende hoofdhuid met een beetje schilfers.

2 eetlepels kokosvet, klein scheutje olijfolie. 30 sec in de magnetron, even laten staan en voelen of het niet te warm is. Schenk ik in kleine scheutjes op je hoofd en masseer goed in. Het hoeft niet op (de lengtes en uiteinde van) je haar. Niet te veel want de warmte van je huid zal het vloeibaarder maken, en als je teveel hebt, gaat het druipen.

Haar opsteken en een hoteldouchemustje over je haar (of alufolie, of niets :wink: en nu lekker iets anders gaan doen. Gewoon lekker een uur laten zitten. Daarna je haar wassen zoals je gewend bent.

Oh en kijk ook even naar je shampoo, zorg dat er geen agressieve stoffen in zitten!

1 like

Ik heb daar ook last van

Heb nu van Lush een gratis tester gekregen van deze. Heb 'm zelf niet geprobeerd, maar misschien kan je ook om een tester vragen?

1 like