Ik gebruik sinds ongeveer anderhalve maand de gember shampoo en conditioner van de body shop. Ben daar ontzettend tevreden over. Had ook altijd last van een droge hoofdhuid en schilfers en nu helemaal niet meer.
Hoe weet je nou of een pony je staat. Zag op insta een tof kapsel, kort met slag en een soort pony/gordijntjes, maar hoe kun je dat testen zonder meteen te knippen haha. Bang dat ik het totaal niet kan hebben.
Heeft elk haartype sowieso baat bij het vermijden van siliconen en zo? Ik wil mijn haarroutine wel omgooien als het echt iets doet, maar ik heb nu eigenlijk niet echt problemen (fijn en heel steil haar, maar wel veel haar)
Ik zit nu te wachten bij de kapper, wil eigenlijk een lob met een beetje laagjes. Maar zal wel weer weggaan met âgewoonâ laagjes
Edit: ben zowaar tevreden flink stuk eraf, geen âklassiekeâ laagjes maar wel wat luchtig geknipt. Heb helemaal zin om het zelf te wassen en te stylen!
ik gebruik sinds anderhalve maand (sinds mân laatste kappersbezoek)
- het keratinemasker van @Colaatje
- kokosolie
en dat om de week afgewisseld + ik was mijn haar één of twee keer per week (ipv iedere dag) en de onderkant van mân haar is nog steeds vol normaliter is dat na een week of twee alweer aan het uitdunnen.
mân haar wordt wel nog steeds snel vet dus ik draag de helft van de week een paardenstaart of knot en ik vind dat ik daar een lelijk hoofd voor heb dus dat is wel jammer. maar ik hoop dat dat over een maand of twee niet meer nodig is en mân haar gewend is aan twee keer per week wassen!
Zoân tube haarverf, dus ongemengd, kun je die makkelijk bewaren wanneer hij wel aangebroken is?
Heb denk ik maar de helft nodig en dan over zes weken de andere helft.
Ugh ik ben eeuwig op zoek naar een vaste kapper, maar ik ga eigenlijk nergens tevreden weg.
Ben gisteren naar de kapper geweest en het is helemaal verknipt. Ik wilde alleen de puntjes eraf en wat kortere laagjes rondom mijn gezicht. Nu zitten er superveel opvallende lagen in de lengte, waardoor het alle kanten op springt. Beetje zoals dit:
Ik overweeg nu om het maar (bij een andere kapper) zo veel mogelijk in 1 lengte te laten knippen in een lob. Zou dat een oplossing zijn?
Ik ben mezelf aan het inhouden om het niet nu meteen te laten fixen. Na een keer zelf wassen en eigen produten erin ziet het er vaak toch weer anders uit, dus dat wacht ik nog even af.
Op zich heb ik er geen moeite mee om aan te geven dat ik niet tevreden ben hoor! Ik zou juist niet terug gaan naar deze kapper, omdat ik haar niet vertrouw het de tweede keer wel goed te doen. Ik werd vanaf het begin al niet vriendelijk geholpen, ze vroeg amper door wat ik wilde, en er was gewoon geen klik.
Zonde van het geld, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik ga dan toch liever ergens anders heen als ik het beter wil laten knippen.
Ja 6 weken kan makkelijk! Hier liggen tubes soms maanden en als ze niet te warm liggen en gewoon het dopje er op gaat dat prima.
Oké top! Bedankt
Ik vind zoiets altijd wel leuk en makkelijk:
Bij links pak je aan iedere kant een pluk en die draai je grof, dat trek je een beetje uit zodat het wat losser zit en maakt het vast in een knotje met wat speltjes.
Rechts kun je doen als 2 dikke plukken in tegengestelde richting om elkaar heen draaien, bij elkaar binden met een klein stiekje. (en eventueel dat plukje nog een keer door het middelstuk halen boven het stiekje als je snapt wat ik bedoel⊠moeilijk uit te leggen via tekst)
of gewoon aan twee kanten een vlecht maken, die uittrekken zodat je een grovere lossere vlecht krijg en die achter bij elkaar zetten.
Edit: Dit instagram account heeft ook leuke simpele dingen en ze laat het zien in filmpjes bij zichzelf waardoor je het makkelijk kan na doen.
Aan de meiden die zelf hun haar verven: welk merk gebruiken jullie? Ik heb laatst mijn haar donkerder geverfd bij de kapper, maar vind het toch wat te duur om het elke keer daar te laten doen. Ik wil een donkerbruine kleur, maar zeker geen zwart en ook geen rode/oranje/paarse gloed. Iemand tips?
Ik zou als ik jou was het merk van je kapper halen bij een kappersgroothandel, ze kunnen je daar dan ook advies geven met een kleurenboek welke kleur je moet pakken. Daarna kun je die kleur dan eventueel nĂłg goedkoper online bestellen.
Ik wil vanavond wel eens iets anders met mijn haar dan los of opgestoken maar er lijkt zo weinig tussenin te zitten⊠Ik heb heel sluik haar van mezelf en ben super onhandig met dat soort dingen. Krullen zou eventueel nog kunnen. Iemand een gouden tip?
Heeft iemand hier tips voor een shampoo van natuurlijke materialen en zo min mogelijk troep? Niet al te duur en die wel iets voor je haar doet. Ik gebruikte Original & Mineral en ben hier erg tevreden over maar deze is âŹ30,- per fles en dat valt nu helaas buiten mijn budget.
En voor de mensen die een Mason Pearson borstel hebben: hoe maken jullie deze schoon? Ik heb helaas niet zoân schoonmaakborsteltje erbij gekregen en zoek tips voor een borsteltje die ik ook kan gebruiken.
Maui
NO minerale oliën
NO siliconen
NO parabenen
NO gluten
NO zeep
NO sulfaten
NO toegevoegde kleurstoffen
YES vegan
YES puur kokosnoot water
YES puur aloë vera sap
En kost ongeveer 12 euro voor 385 ml. Ik vind het een erg fijne shampoo
Dr. Organic van Holland & Barret!
Mocht je in de gelegenheid zijn om een DM drogist te bezoeken. Kan je ze daar kopen voor âŹ8.95.
Half-up? Vlechtjes vind ik ook leuk maar moet je ding zijn. Ik doe ook graag sjaaltjes in mân haar, meteen een heel ander gezicht en je kan het een beetje verbergen als het niet zit. Naast gewoon als een haarband knopen is dit mân fave:
Het ging hier al eerder een keer over de Mason Pearson borstel maar ik twijfel er nog een beetje over. Mijn haar is vrij dun en geblondeerd en dus beschadigd. Op zich is het niet heel dood maar ik kan mijn haar nadat het is opgedroogd niet meer uitkammen zonder dat het een pluisboel wordt. En helemaal nu in de winter, met het dragen van een sjaal wordt het in mijn nek snel een warboel. Op internet lees ik vooral recensies van mensen met dik of krullend haar. Kan iemand hier iets over zeggen?