Haar/ kapsel topic #1

Wilde je je eigen haar donkerder ‘verven’ of je gekleurde haar langer mooi houden?

Ja! Maar dan de koperkleur. Ik heb het wel een halfuur in laten trekken en het werd echt precies de kleur op de verpakking (had donkerblond/normaal blond) en werd echt koper. Na ongeveer 5 wassingen was het weer mijn normale haarkleur.

2 likes

Ja ik! Ik ging ongeveer twee jaar naar Salon B maar ben onlangs voor het eerst naar een andere gegaan die ik ook goed vond en iets goedkoper was.

Ik weet niet of ik het voor enkel knippen waard vindt. Misschien bij een pixie cut of een ander heel bijzonder kapsel. Bij simpel lang stijl haar zou ik er denk ik niet zo veel geld aan uitgeven. Al is enkel knippen natuurlijk ook weer niet een rib uit je lijf. Misschien gewoon een keer proberen en kijken of je het waard vindt?

Ik ben er zelf naartoe gegaan omdat ik mijn haar witblond verf. Dit kan nogal fout gaan dus ik vertrouw niet zoveel mensen dit toe. Laten knippen doe ik bij iedere achenebbisj zaak op de hoek.

Edit: Het is wel altijd een klein uitje. Grote tafel, comfortabele stoelen, wifi, lekkere koffie etc. Misschien dat je dat het geld waard vindt?

1 like

Chill toch, hoef je minder vaak naar de kapper :smiley:

Misschien zit het tussen mijn oren, maar sinds ik weer mijn b12 spuit krijg, goed vitamine d pillen slik en ijzertabletten merk ik wel dat mijn haar wat meer groeit.

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Twijfel dus inderdaad een beetje omdat het gewoon knippen is en geen bijzonder kapsel. Maar inderdaad, zoals je zegt, dan is het ook niet super duur en wel een ervaring. Misschien nog even verder kijken en twijfelen :stuck_out_tongue:

1 like

De 28e heb in mijn haar laten verven. Maar de kleur is nu al best erg teruggelopen… bij de stukken waar ik uitgroei had zie je nou al weer kleurverschil, en babyhaartjes zijn ook weer veel lichter geworden. De kleur loopt altijd wel wat terug maar nu is het wel iets erger. Zouden jullie terug gaan?

Nee ik heb gewoon dezelfde shampoo gebruikt als altijd: loving blends. Ook niet vaker gewassen dan anders

Ik zou teruggaan. Zelfs met een thuiskleuring loopt het noet zo snel terug, er is vast iets niet goed gegaan.

Is siliconen-vrije shampoo/conditioner altijd beter, of maakt het voor sommige haartypes niks uit? Ik heb sluik, fijn en veel haar, en heb verder niet echt ‘problemen’ (niet beschadigd of droog ofzo).

1 like

Op mijn hoofdhuid (op mijn zijscheiding) zitten er altijd dikke pellen. Ik kan die pellen echt van mijn hoofdhuid afschrapen… Heeft iemand al eens hetzelfde meegemaakt? Soms gebruik ik anti-roos shampoo omdat ik denk dat het opgehoopte roos is. Maar ik ben niet zeker…
Misschien is het gewoon een droge hoofdhuid die extra talg aanmaakt, omdat die niet genoeg gevoed wordt?

Ik gebruik nu afwisselend volgende shampoo’s:

Ik herken dat wel, niet echt zo erg als bij jou (denk ik) maar ik kan ook echt stukken van mn hoofdhuid halen. Voelt wat zacht aan (iew), niet als echte roos, en mn hoofdhuid jeukt soms. Ik zelf vermoed dat het een vorm van psoriasis is, heb ik nl ook op mn teennagels (niet op mn huid gek genoeg).

Ik doe hetzelfde als jij, hou het onder controle met anti-roos shampoo (2 keer per week) en dat werkt redelijk. Ik ga vanaf komende week testen met de ginger-shampoo van TBS.

2 likes

Mijn haar is zo droog terwijl ik föhn het nooit en gebruik ook geen tangen. Maarja mijn hoofdhuid is ook droog en mijn huid ook. Dus misschien was ik in een vorig leven een woestijn, zo droog.

Maargoed. Wat doe ik hier aan? Voor mijn hoofdhuid heb ik al speciale shampoo. Maar misschien is iets van een masker ook wel slim.

1 like

JA. Ik vind het daar echt geweldig. Van de ontvangst tot de banken, de hoofdmassage, echt geweldig :slight_smile:

1 like

Heb je al eens Eucerin dermocapillaire shampoo tegen droge roos geprobeerd? Enige wat bij mij helpt, kost ongeveer 10 - 12 euro bij de apotheek

1 like

Ja tuurlijk!

1 like

Ik vind deze heel fijn, heb best vaak droge punten, en dit help bij mij goed, kan het alleen niet op een NLse website vinden, dus weet niet of het in NL wel te krijgen is…

1 like

Garnier fructis is volgens mij niet meer bij de drogisterijen als etos/kruidvat te krijgen, alleen nog restpartijen shampoo bij de Action/Big Bazar etc.

Ah ok. Bij de DM & Rossmann nog wel, dus mocht iemand dit willen, tripje naar Duitsland :smile:!

Dit is ook mijn favoriet! Ook niet duur in de DM.