Haar/ kapsel topic #1

Ik heb er een met alleen echt haar en die is super. Zeker goed voor het zacht maken van beschadigd haar, voor het ontklitten gebruik ik een tangle tee zer.

1 like

Petal Fresh vind ik heel fijn, kun je bij Holland & Barrett kopen. Kost 6-7 euro.

1 like

Aah super bedankt voor deze tip! Ik wou die van Mason Pearson kopen maar die is rond de €25,- maar dit is een super alternatief!

Kijkt iemand Heel Holland Bakt? Ik vind haar haar zo cool, vooral als het een beetje ingezakt is. Echt zulk oma haar. Weet iemand hoe dit heet? Ik heb nog nooit een tutorial gevonden

1 like

Ik probeer m’n haarroutine steeds verder te verbeteren en heb nu ook SLS- en SLESvrije shampoos en conditioner zonder siliconen. Maar ik wil m’n haar oliĂ«n en een nachtje laten intrekken en nu denk ik van ehmmmm okĂ© en hoe ga ik dat eruit wassen? Lukt dat wel met milde shampoo :exploding_head: en zo ja heb ik dan snel vet haar en moet ik weer eerder m’n haar wassen? Dan heb ik voor niets m’n aantal haarwassings ingeperkt naar één keer per week :cry:. Ekte strugglessss

Ik gebruik regelmatig (denk eens per maand ofzo, no way dat ik het vaker ga doen en da’s ook nergens voor nodig) olie op m’n haar en hoofdhuid en ik krijg het er probleemloos uitgewassen met mijn normale reiniger. Ik gebruik persoonlijk conditioner omdat ik cowash, maar met een milde shampoo moet het ook lukken. Mijn tip is wel om de olie vooral in je puntjes te doen en het pas een halfuurtje voor het wassen, of vlak voor het wassen, het in te masseren op je hoofdhuid
 tenzij je echt problemen hebt met je hoofdhuid als schilfers e.d. waar olie een oplossing voor zou kunnen bieden, is de massage vooral belangrijk.

Als je haar niet snel klit, heeft een andere borstel dan de goedkope borstel die ik nu gebruik dan ook nut? Of wat zijn verder de voordelen daarvan?

En heeft iemand ervaring met spoelingen in pasteltinten? Lijkt me soms gaaf voor festivals, maar ben zo bang dat het erin trekt

Ik ben waarschijnlijk de minst geschikte persoon om hierover advies te geven omdat ik mijn haar niet borstel sinds 1998 ofzo, maar voor zover ik weet heeft zorgt een borstel van zwijnenhaar voor een mooie glans in je haar. Verder zijn kwalitatief betere borstels volgens mij vooral wat zachter voor je hoofdhuid en voor je haar, dat minder snel afbreekt als de tandjes bijvoorbeeld flexibel en afgerond zijn in plaats van hard en puntig. Maar goed, daar heb je niet per se een dure borstel voor nodig, maar gewoon een borstel die goed past bij jouw eisen en wat jij fijn vindt.

Ik heb bijvoorbeeld mijn vader, die kort en pluizig haar dat niet klit heeft, zo’n borstel kado gedaan:

Van hout, met afgeronde tandjes, en hij vind hem echt enooorm fijn omdat hij een goede, zachte hoofdhuidmassage geeft.

1 like

ik doe het wel iedere week! Of ja ik wissel het af met een haarmasker. Ah misschien ga ik het andersom wassen, eerst met conditioner en dan met shampoo en dan nog snel wat conditioner. Dat zou geloof ik ook kunnen, de conditioner lost dan geloof ik al wat vet op of ik praat nu onzin. Naja ik probeer het wel gewoon haha, hopelijk zacht haar weer :nerd_face:

Hmmm! Nee goed dat je het zegt juist! Ik heb op zich heel ‘makkelijk’ haar maar het is wel vrij kwetsbaar. Als ik naar de kapper ben geweest heb ik altijd al na een paar weken alweer dat de onderkant uitdunt en splijt. Dus ik dacht ik ga het een beetje omgooien en heb wel het idee dat het werkt, de onderkant is nog steeds helemaal dik en zacht en niet gespleten (na 2,5 maand ongeveer)! En toen er nog allerlei beautyblogs werden bijgehouden werd daar overal geschreven dat kokosolie wel enigszins ver in de haarschacht penetreert? Maar ik zal het dan iig wel blijven omwisselen, zodat ik niet iedere keer olie gebruik!

Geen tutorials maar mijn tactiek hiervoor is volume poeder en touperen, vervolgens een staart bovenop m’n hoofd maken met m’n hoofd naar beneden hangend, die dan een beetje los trekken (elastiekje weg van je hoofd), en dan de staart aan beide kanten vastpakken en opzij/uit elkaar trekken. En dan evt een knot van maken, of als staart laten (doe ik meestal want weinig haar dus sneu knotje).

2 likes

Ik ga dit zo proberen :smiley: thanks!

1 like

Wat voor zeep gebruikte je daarvoor? Ik heb het ook een tijdje gedaan, gebruikte haarzeep van het merk Chagrin Valley. Het duurde wel lang voordat mijn haar eraan gewend was. Ik vond het vooral heel lekker ruiken en mijn haar voelde zacht, maar het was inderdaad best veel gedoe.

Na het kijken van een serie die zich afspeelt in de jaren '20 wil ik ook een soort korte bob met een pony. Ik heb al een beetje een schuine krullenbob maar ik moet die pony maar uit mijn hoofd zetten, daar krijg ik vast spijt van

1 like

Ik ben fan van de bars van JR Ligget (via I.Herb), maar werfzeep is ook goed!

Ik kom dit topic altijd binnenvallen met allemaal vragen, sorry daarvoor
 Maar heeft iemand ervaring met Salon B? Is het het geld waard, ook als je alleen laat knippen en stijlen? Twijfel namelijk om eens een andere salon te proberen.

Ik wil een nieuwe föhn kopen, hebben jullie nog tips? Ik heb nu een föhn die ik ooit eens goedkoop bij de Kruidvat heb gekocht, maar ik wil een betere. Ik heb dik en lang haar en wil de föhn gebruiken voor het droogmaken na het douchen.

Iemand deze al eens geprobeerd?

Iemand ervaring met een haarmasker maken van kokosolie? M’n haar is heel dun geworden door een foutje bij de kapper (had even m’n hele haar ingesmeerd met 12% en superlang laten zitten) en lees er best veel goede verhalen over. Dat het je haar glanzender, zachter en ook dikker maakt.

Ik doe het vnml in de winter. Ik heb niet het idee dat m’n haar dikker wordt. Ik heb van mezelf heel dik en veel haar. Wat ik wel merk is dat m’n haar gehydrateerder/zachter aanvoelt.

Ik doe kokosolie enkel in m’n lengtes, dan laat ik het in een hoge knot een aantal uur zitten. Daarna was ik het uit met shampoo en crùme spoeling , soms was ik 2x met shampoo. Gem 1x per maand. In de winter meer, in de zomer minder.

1 like

Ik ben er erg tevreden over! Het maakt mijn haar zacht, glanzend en sterk. Dikker zeker niet, maar dat kan ook niet. Geen enkel product kan je haar echt dikker maken, maar als je meer haargroei wil kan je kokosolie mengen met castorolie (wonderolie). Die olie staat erom bekend de haargroei te stimuleren. Het werkt niet bij iedereen (zoals alles) uiteraard

1 like