Haar/ kapsel topic #1

Ik heb een beetje hetzelfde haar als jij als ik dit zo lees. Bij mij wordt het nooit mooi als je voorin lagen hebt, omdat het er dan juist dun uitziet. Bij mij heeft het een groot verschik gemaakt om wen shampoobar te gebruiken, geen parabenen sulfaten en siliconen meer te gebruiken en volume poeder te gebruiken, zodat het niet zo slap langs mijn hoofd hangt.

1 like

Die ik nu bedoelde is een rode conditioner om mijn kleur bij te houden haha. Je kan die gewoon via internet bestellen of in sommige kappersgroothandels kopen, maar dan moet je dus wel een gekleurde versie. Deze heel indola ‘colorblaster’. Maar van alle maskers van indola, vooral van de indola ‘innova smoothening mask’, word je haar heel zacht.

1 like

Om te bepalen welk % ontwikkelaar ik nodig heb om m’n uitgroei mee te pakken met verven zonder eerst te moeten ontkleuren probeer ik er achter te komen welk level m’n haar is, maar er zitten zoveel verschillen in de plaatjes die ik vind?

Samenvatting

Op basis van dit plaatje zou ik zeggen dat ik een 6 ben

Terwijl ik bij deze eerder in de buurt van 4 kom (of misschien zelfs 3?)

Heeft iemand misschien een plaatje waarvan ze weten dat hij ‘betrouwbaar’ is, of kan iemand zeggen welke van deze 2 beter lijkt te kloppen?

Ik wil namelijk liften naar een 7(.77) dus als ik inderdaad 6 ben ga ik voor 20vol, als het lager is voor 30 maar dat wil ik liever niet als het niet hoeft.

1 like

Waar staat de 77 voor bij jouw verf? Weet je dat? Bij ons is dat namelijk violet. Kan wel uitmaken voor hoe je hem wil gaan liften.

1 like

Oh dat weet ik eigenlijk niet! Het is Schwarzkopf Igora 7-77, weet niet of je daar wat mee kan? :sweat_smile:

Volgens Google is dit koper, kan dat kloppen?
Ik vind plaatje 1 waarvan jij op een 6 denkt te zitten het meeste kloppen met het kleuren boek. Dus als ik vanuit mezelf zou denken op basis wat ik van jou weet zou ik waterstof van 4% of maximaal 6% pakken. (De vol. weet ik nooit uit mijn hoofd, wij leerden het met de procenten😅)

6% is 20 vol lees ik net.

1 like

Ja klopt, is koper inderdaad. Dankjewel, goed om te weten! Dan ga ik voor 6%/20 vol :blush:

1 like

Ja ik had al een vermoeden dat die laagjes geen succes zouden zijn. Welke shampoobar/volumebar raad jij aan? Ik heb een tijdje de shampoobar van lush gebruikt en heb nu gewoon die goedkope volumepoeder van Kruidvat maar mijn haar klit zo ongelofelijk snel van dat spul.

Ik vind de JR Ligget bar heel chill, die bestel ik online, werfzeep is ook heel chill! Qua volume poeder wissel ik ook een beetje, die van taft of osis vind ik over het algemeen wel goed.

2 likes

Bedankt, voor de tips!! Ga het allemaal binnenkort even inslaan en kijken of het iets voor mij haar doet. :blush:

Zilvershampoo of een spoeling gaat niet helpen ben ik bang. Weet je of jouw kapper een as-zwart gebruikt? Dat zou het warme er langer uit moeten houden dan een ‘gewone’ zwart tint. Al moet je dan weer opletten dat je daar in de zon een enigszins blauwe gloed van kan krijgen. Ik denk dat je niet heel veel andere opties hebt. Een spoeling was je er ook snel weer uit en ik heb nog nooit een zilvershampoo gevonden die op donker haar werkt helaas.

1 like

Ik ken en doe dit zelf ook, wel ook alleen maar met bijvoorbeeld felle rode ‘directions’ en die mengen met mijn eigen conditoner. Je zou eens heel voorzichtig een beetje blauwe of als je durft groene of grijze kleur kunnen mengen met jouw eigen conditioner. Als je een oranje gloed hebt kun je beter gaan voor blauw en met een rode gloed voor groen.

1 like

Een collega van mij had dit ook en zij mixte blauwe tijdelijke verf met conditioner. Kruidvat heeft die verf, het zijn kleine flesjes en die mixte ze dan met conditioner en liet ze intrekken. Het werkt als een toner, je haar wordt niet blauw, maar de gloed trekt er wel uit. Weet alleen niet hoeveel conditioner en hoe lang intrekken enzo, kan het wel even vragen?

2 likes

Heb je dit nog geprobeerd?

Nee, niet meer gekocht.

1 like

Het is deze verf en dan de blauwe fles: Verf

En ze mengt het met goedkope conditioner, ze doet het op gevoel, maar ze zei ongeveer evenveel als het flesje verf, omdat je als het ware de verf verdunt. Het moest er lichtblauw uitzien. Ze heeft het zelf van youtube, blijkbaar doen veel mensen het met Manic Panic.

Ze denkt nu wel dat m’n zusje dit gaat doen haha:joy:

Edit: ze laat het zelf 45min intrekken, maar dat was ook puur op gevoel, dus misschien zelf de eerste keer wat minder lang?

2 likes

Vind het echt zo lief dat je dit hebt nagevraagd, en dit maakt het helemaal schattig somehow.

1 like

Die Syoss Texture Spray is Curly Girl-proof, wat betekent dat er geen siliconen, sulfaten en minerale olien in zitten.

3 likes

Ik gebruik zelf afwisselend van Indola de gel spray en de flexibel lak en daarnaast af en toe nog de oude bekende groene bussen van Wella met sterkte 4. Maar er zijn vele goede haarlak(ken?) hoor! Ligt ook echt aan hoe stevig je haar al gedaan is, of het niet te zwaar word, hoeveel je er in sprayt (niet te veel niet te weinig) en zelfs of je het niet van te dichtbij of te ver weg sprayt. En heel simpel gezegd maar dat moet je gewoon aanvoelen wat voor jou het beste werkt :see_no_evil:.

Maar bovenstaande lakken zijn in ieder geval heel fijn voor alle soorten haar. Alleen de gel spray wordt wel vrij hard en daar moet je van houden. Als je die te veel sprayt krijg je echt van die harde krokante krullen. Maar ik gebruik die vaak op het allerlaatste om nog een paar vleugjes over het hele haar van veraf zodat je net wat steviger hebt maar dus niet zo krokant.

Volgens mij is dit een heel onsamenhangend verhaal
 ik hoop dat je er wat aan hebt haha.

1 like

@Tsundoku en misschien ook @Tobvit even een update over de Ginger shampoo en conditioner van TBS. Ik heb deze nu een dikke week gebruikt.

Mijn hoofdhuid is niet heel veel rustiger geworden, het heeft niet meer effect dan de gemiddelde Head en Shoulders shampoo voor mij. Als ik H&S een paar dagen gebruik (die voor jeukende hoofdhuid) dan wordt de jeuk ook minder, daarvoor hoef je het dus m.i. niet te kopen.

De shampoo droogt mn haar ENORM uit. De conditioner is dus echt een must. Ik heb ook het idee dat die meer doet dan de shampoo, op dagen dat ik alleen de shampoo gebruikte had ik meer jeuk dan wanneer ik hem combineerde met de conditioner. Die masseer ik ook telkens een beetje in mn hoofdhuid. Ik heb heel kort haar, ik denk dat, als je lang haar hebt, dit echt een bosje stro van je haar maakt. Ik heb ook het idee dat de shampoo, omdat het zo uitdroogt, mn haarkleuring wat stript, iets waar ik met H&S geen last van heb.

Ik had van te voren verschillende reviews gelezen en daarbij de ingrediëntenlijst bekeken, zou geen parfum in zitten. Ik ben vergeten dit op de website nog eens te checken
 ik kwam er bij gebruik dus pas achter dat er wel parfum in zit.

Als je persé een proefdiervrije shampoo wilt dan zou ik deze een kans geven, samen met de conditioner, ik koop volgende keer gewoon weer de H&S. Veel gemakkelijker want daar ben ik ook geen conditioner bij nodig.

2 likes