Haar/ kapsel topic #1

Wat is nou dé perfecte (budget) krultang om grove krullen/slag te maken met lang haar?

Ik gebruik deze nu een maand, heb lang haar, en geen stro.
Nooit meer last van jeukende schilferige hoofdhuid, wel maakt het m’n haar snel vettig (na 1,5 dag) maar dat neem ik maar voor lief.

1 like

Remington Pearl Pro Curl CI9532, is dezelfde als die ‘bekende’ pearlwand maar deze loopt niet taps, heeft een diameter van 32mm

1 like

Thanks ziet er goed uit!

1 like

Ik ben vast een van de weinigen, maar ik LOVE beschadigd haar. Blond, getoupeerd, beetje droog: et voila, je hebt super veel volume. De look vind ik ook geweldig. Gebruik ook altijd shampoo die mijn haar een beetje uitdroogt, zodat het beter zit. Vind dat gladde echt verschrikkelijk bij mezelf :smiley: soms dan even zo’n treatment erin om het weer op te peppen, maar normaal gesproken lekker droog hoor.

Hou je ook van crunchy/krokant haar?
Dan heb ik misschien wel wat advice dear!

Haha nee dat niet zo :smiley: wat was je tip? Liefst droog en pluizig haha

Lekker statisch rechtopstaand haar whiiieeeee yay
Fluffy en knetterend.
Lukt goed met het weer van vandaag.
Vandaag is je dag!

1 like

Ja nou ik heb echt een vreselijke bad hair day :expressionless: vanavond een belangrijk evenement en gewoon m’n haarspray vergeten!!!

Ik slaap met mijn haar in een vlecht, zonder elastiekje.

1 like

Gaat de vlecht er dan niet na een tijdje weer uit met als gevolg dat het gewoon weer los is?
Ik slaap eigenlijk altijd met los haar, omdat er anders zo’n lelijke knik in m’n haar zit.

Hoe schoner mijn haar is, hoe sneller het inderdaad los gaat. Maar over het algemeen vlecht ik het dan een keer opnieuw 's nachts. Blijft oprecht goed zitten. Haat ook knikken in mijn haar en die heb ik zonder elastiekje dus niet (en dus ook geen haarbreuk :smiley:)

1 like

Ik maak altijd gewoon een lage staart!

Ik doe mijn haat in een staart maar in plaats van een normaal elastiekje gebruik ik een scrunchie. Daardoor krijg ik geen knik in m’n haar.

1 like

Als je niet anoniem wilt blijven kun je een poll doen? :slight_smile:

Ik wil morgen naar de kapper, maar ik weet niet wat ik wil. Altijd de puntjes wordt zo saai :weary:. Ik heb donkerblond (warme ondertoon) haar wat tot mijn bh bandje op mijn rug komt. Het is nu op een lengte. Ik heb een wat boller :sweat_smile: hoofd. Hebben jullie tips wat leuk zal staan, eventueel met plaatjes? Enige wat ik niet wil is kort haar, dus minimaal oksel hoogte ongeveer. :grin:

Toen ik kort haar had ging ik meer naar de kapper. Ik vind het altijd mooi als een de buzz cut mooi onderhouden is.
Wel een hele toffe coupe en die kleur is :heart_eyes:

1 like

Ik heb kroeshaar dus misschien niet de juiste referentie. Ik had een heel fijne stijltang waar ik mijn haar in model kon brengen. En dat was echt 5a10 min werk.

1 like

Ik heb heel lang erg kort haar gehad en moest eigenlijk om de max 4 weken naar de kapper om het mooi te houden. Zeker het effect aan de zijkanten verdwijnt als het al na een paar weken langer wordt.

Ik heb wel veel en dik haar, denk dat dat ook wel scheelt. Dan werd het altijd snel een dik bosje bovenop en was er minder definitie zichtbaar

Dus qua onderhoud vond ik het best wel veel gedoe, maar dagelijks in model brengen was (als het dus niet te lang was) wel heel easy. 5 minuten elke ochtend ofzo, en fohnen was ook een makkie

1 like

Heb je een kapper die je vertrouwt? Want dan zou ik daar langs gaan om eerlijk advies te krijgen of zo’n kapsel haalbaar is met jouw haartype en gezicht.

Ik vond trouwens dat voor kort haar, een goede kapper bijna nòg belangrijker is dan voor lang haar. Voor mijn gevoel zie je echt elke knip die ze zetten en ik ben echt heel vaak huilend thuisgekomen als ik weer teleurgesteld was in mijn zoektocht naar de ultieme kapper :joy: