Haar/ kapsel topic #1

Ik kom ook even met een vraag. Voorheen had ik van de DM een spray voor je haren waardoor je haren sneller droof waren bij het fohnen.
Mijn spray is bijna op en ze verkopen hem niet meer.
Heeft iemand een idee voor een vervangende optie? Ik heb al eens op google gekeken maar niets.

Ik ken er ook maar eentje. Van het merk Indola, de wonder blowdry spray. Wel alleen te koop bij de groothandel of kapsalon. Verder ken ik er eigenlijk geen bedenk ik me ook.

1 like

Dank je wel. Dan ga ik daar eens kijken een deze dagen.

1 like

Ik heb mijn haar weer laten knippen, het is weer een stuk korter en met laagjes erin. Af en toe zou ik er wel een beetje een nonchalante krul in willen. De meeste meiden die ik ken die dat hebben krullen hun haar met een steiltang. Heeft iemand tips voor een goede steiltang waar je mee zou kunnen krullen, en wellicht tips voor het krullen zelf?

Weet jij een goede heat protect spray? Ik gebruik nu alleen een olie voor in de puntjes voor als ik ga fohnen maar wil toch graag een heat protector gaan gebruiken.

1 like

Ik vind

deze

En deze

Heel fijn! Zijn ook ooit te koop bij de ‘op=op voordeelshop’ en anders zou ik ze online bestellen want daar zijn ze goedkoper dan in een kapsalon of groothandel :face_with_hand_over_mouth:
Als je een budget optie zoekt is die van andrelon opzich prima. Vind alleen de eerste twee wel merkbaar beter voor je haar.

2 likes

Top, dankjewel! Ik ga 1 van deze 2 straks meteen online bestellen :slight_smile: heb die van Andrelon inderdaad gehad maar die vond ik niet zo fijn.

1 like

Iemand tips voor een goed serum? Heb sluik en steil haar, maar m’n puntjes zijn wat door en pluizig. Niet een vettig of olieachtige zwaar serum. Liefst iets wat bij de drogist te koop is

Wilde je nog even laten weten dat hij binnnen is en heel goed bevalt! Ik heb de Osis spray besteld. Nogmaals thanks voor de tip!

1 like

Leuk om te horen! Fijn dat die goed bevalt :smile: (< blije smiley, niet arrogant)

1 like

Ik ben op zoek naar dĂ© shampoo. Ik heb vet haar als in: ik was het 's morgens en 's avonds zie ik het alweer vet worden. Maar ik heb ook droge schilfertjes, vanaf de haarlijn bij mijn voorhoofd tot halverwege de kruin, maar of het echt roos is weet ik niet. Mijn haar is ook heel fijn, kaarsrecht zonder veel volume, waardoor te zware shampoos en conditioners niks voor mij zijn. Ik heb nu zo’n shampoo met klei van elseve (elvive?) maar daar merk ik niet veel van. Heb ook al shampoos voor droge hoofdhuid gebruikt, maar dan lijkt het soms net alsof ik mijn haar niet gewassen heb. Ik gebruik geen stijltangen en ao min mogelijk de fohn. Iemand dĂ© tip voor mij?

Okee ik hoop dat iemand me hier kan helpen, misschien @Rozecoupeschaar sowieso?

Ik heb vorig jaar een permanent laten zetten (grote fout, zaten alleen wat golven in mijn haar, helemaal niet mooi) en daardoor heeft mijn haar al een behoorlijke klap gehad. Ik had een soort van balayage in mijn haar met geblondeerde plukken. Nu wilde ik de hele onderkant blond zodat het een soort van ombre werd. Ben er heel blij mee alleen voor mijn haar was het net te veel gevraagd, denk ik. Het is nu dood en enorm pluizig aan de onderkant. Er zijn zelfs een paar plukken van m’n haar afgebroken. Ik doe elke keer bij de kapper een olaplex behandeling en minimaal wekelijks (soms vaker) een masker in mijn haar die ik goed laat intrekken. Het lijkt allemaal niet meer te helpen en denk dat mijn haar niet meer kan herstellen. Ik weet dat afknippen het beste is maar ik wil echt geen kort haar
 :stuck_out_tongue: Kan ik nu het beste een keratinebehandeling doen? Zijn er nog andere opties? Ik hoor t heel graag!

Ik ben eerlijk gezegd, op basis van je verhaal, bang dat een stuk eraf knippen de enige optie is. Ik zou het in het echt moeten zien om het goed te kunnen beoordelen natuurlijk. Gebruik je ook steeds olaplex nr 3?

Als je haar zo gezegd echt dood is en afbreekt is er vaak geen redden meer aan, dood is dood. Als het gespleten is of beschadigd is valt het misschien nog iets te redden maar dat kan ik zo niet zien natuurlijk :blush:. Dus wat je het beste kan doen is naar een kapsalon gaan waar ze keratine behandelingen uitvoeren en waar ze met olaplex werken zodat ze je daar een passend (vrijblijvend) advies kunnen geven.

Ik heb precies hetzelfde probleem! Iemand tips?

1 like

Thanks, ga ik naar zoeken! Ik ben 22 juni naar de kapper geweest en heb olaplex nr 3 niet meer gebruikt omdat ik daar nooit het effect van merk. Misschien toch weer even doen


1 like

@Rozecoupeschaar Helaaaas had jij uiteraard gelijk. Ben vanochtend even naar een andere kapper gegaan en er zit niets anders op dan knippen. :frowning: Dus zaterdag gaat er 5 cm af. Boehoe

Ahh shit is dat :confused:. Ik hoop dat je het toch heel mooi gaat vinden. En schrale troost misschien maar het is straks wel weer helemaal mooi en gezond.

Ik vroeg het ook al in het beautytopic maar nu denk ik dat dit een betere plek voor de vraag is:

Weet iemand een haarelastiek je dat stevig blijft zitten zonder dat het heel strak zit? Ik wil een effect als de invisibobble, maar dan niet van de invisibobble want die vind ik niet altijd even elegant staan.

Ik wil eigenlijk dit bereiken, met mijn platte achterhoofd en dus zonder lelijke invisibobble:
images

Tot mijn grote verbazing ben ik er vandaag achtergekomen dat bij de inham aan de linkerzijde van mijn haar momenteel een plek is waar nog maar weinig haar is. Het is er niet kaal, maar nog wel babyhaartjes en ik vraag me af of ik mij zorgen moet maken.

Ik krijg vanwege mijn gezondheid om de 2 maanden b12 injecties, eet sinds 4 maanden volledig vegetarisch en heb de afgelopen 9 maanden wel onder ontzettend veel stress gestaan. (Ooh en ben niet zwanger geweest :p) Is er nog iets wat ik er tegen kan doen? Ik verf mijn haar hooguit 4 keer per jaar, gebruik alleen natuurlijke producten, eet gezond en gebruik geen straightners/fohns etc.