Haar/ kapsel topic #1

Roots van Lush al geprobeerd? En anders een haarmasker van kokos en castorolie maken. Helpt bij mij altijd.

Ik heb halflang super sluik en saai haar. Een beetje zoals hen:

Ik laat altijd laagjes knippen voor volume en probeer toch wel elke 3 maanden het te laten bijknippen maar het is en blijft zo saai en sluik haar :disappointed_relieved:

Hoe kan ik dit op-spicen zonder het meteen roze oid te moeten verven?

Dat wordt meestal gedaan met transparante rubberen elastiekjes. Eens je klaar bent, pak je onderaan je staart een pluk haar en draai je die rond je staart tot de elastiekjes niet meer zichtbaar zijn.

Oeh en weet jij toevallig waar ik zulke elastiekjes kan kopen?

Het ging mij trouwens niet om het haar rond de elastiek (heel leuk wel), maar om de vorm van het haar voor en na het stuk waar het haar bij elkaar wordt gebonden. Dat het aan de schedelkant een beetje bol zit, en aan de staartkant stevig tegen het hoofd blijft zitten maar de haren nog wel perky genoeg uit de staart hangen.

Jeetje, heel verhaal. Ik had gister toen ik mijn vraag stelde iets teveel wijn op en ik merk nu dat ik mijzelf niet echt duidelijk heb verwoord.

Heb je al eens naar meer natuurlijke merken gekeken? Urtekram heeft erg fijne shampoo, misschien is de Rhassoul versie wel iets voor jou! (Link naar de haarverzorging van Urtekram)

1 like

Je kan ook eens kijken op de website van Skins en dan de elastiekjes van Blax. Ze zijn stevig en blijven goed zitten!

Thanks, ik ga ze van 't weekend halen!

1 like

Primark heeft er, de toko ook. Voor de vorm kan je best zo’n schuimen( niet de donut maar de langwerpige)
Als je dik haar hebt dan kan je dat gebruiken.

Je kan je haar touperen, dan krijg je precies dat effect!

Ik hoop dat als ik zo citeer je nog kan zien waar het over gaat (bericht nummer 35, een maand geleden :p)

Ik ben ondertussen bij de kappersakademie geweest en ben echt niet tevreden:(
Mijn haar is 3x geverfd geweest in totaal en ze durfden niet nogmaals te verven uit angst dat de kleur ‘doorslaat’ of zo. Nu hebben ze diagonale highlights gezet om de kleur te breken (ik zie niks van die highlights) en hebben ze over mijn haar en die highlights daarna een toner gedaan. Het resultaat is een warme kastanje bruine kleur, terwijl ik dus een koele tint wilde. Ook zeiden ze dat die toner eruit gaat na wat wasbeurten en ik dus telkens terug zou moeten komen…

Is het denk je mogelijk om toch naar een koele tint te gaan of zal ik moeten wachten tot het is uitgegroeid?

Ohh dat is shit zeg :sweat:. Heel raar dat het nu meer kastanje kleur is, zou eigenlijk niet moeten kunnen als ze zich aan jouw wensen hebben gehouden. As tinten kunnen inderdaad ooit door slaan maar dan is het eerder richting de groene of blauwe kant. Ik zou op basis van wat je schrijft zeggen dat er juist wel een as tint overheen kan of zelfs eigenlijk moet, omdat je anders nooit die warme gloed eruit krijgt. Dus dat moet inproncipe gewoon kunnen:

1 like

Ja, ik baal echt:( Maar ze waren bang dat een astint door zou slaan omdat mn haar al 3x geverfd is (door mezelf met een pakje). Alleen nu twijfel ik dus een beetje aan hun expertise, omdat je van die highlights helemaal niks ziet…

Haar uit een pakje van de drogist is heel anders dan kleuring van de kapper. Daar zit eigenlijk altijd wel iets warms in, zelfs al is het een astint, en dat is voor kappers echt vreselijk moeilijk om te verwijderen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je dit als een fout van de kapper kunt zien. Waarom heb je zelf maar liefst 3 keer een pakje er over heen gedaan?

1 like

Omdat ik eigenwijs was en hoopte het er zelf uit te kunnen halen.

Ik bedoel m’n vraag als een soort second opinion, omdat ik twijfel aan de kapper aangezien die dus ook highlights gezet heeft waar niks van te zien is. Als die warme gloed er echt niet uit kan, is dat ook prima en zal ik gewoon geduldig moeten zijn door het uit te laten groeien.

Ohh dan snap ik het wel inderdaad! Begreep het verkeerd. Ik dacht dat hun het 3x verkeerd hadden geverfd. In die zin snap ik het wel, en kan het zeker doorslaan, of helemaal anders uitpakken.

Ah meh, dan is mijn volgende vraag: Laat castorolie je haar echt sneller groeien? Haha

Ik ken het eerlijk gezegd niet :sweat_smile:. Dus geen idee. Als het er al sneller door zou groeien zou ik geen wonderen verwachten in ieder geval.

Was ook te mooi om waar te zijn. Gelukkig heb ik al 1cm uitgroei, op naar de volgende 19 :tada:
Dank je wel voor je antwoorden! Ga nooit meer zelf met kleur experimenten haha

1 like

In een ander topic ging het over een steampod. Is er iemand die me daar meer over kan vertellen?

@Rozecoupeschaar ik heb mijn haar geknipt, er is zo’n 10-15 cm af en het is weer mooi vol onderin en oogt zoveel beter en gezonder. Daar ben ik heel blij mee! Het komt nu tot net over mijn schouders dus dat is even wennen :sweat_smile: maar knippen heeft veel geholpen!! Heb nog geïnformeerd naar extensions maar dat zou €770 (!!!) kosten en dat gaat me te ver. Meer dan mn hypotheek :scream:. Maar ben blij dat ik het heb geknipt!

2 likes