Haar/ kapsel topic #1

Hahahaha thanks. Ja deels! En hoe gebruik je hem dan het meest effectief?
Blijf je hem heen en weer bewegen? En als je dan een pluk klaar hebt. Hoe eindig je die dan? Rol je hem dan terug, of trek je hem dan een beetje naar beneden eruit (zoals een krultang)?

Oh men wat is dat lastig uitleggen joh :sweat_smile:

Ik zie net Michelle Rodriguez voorbij komen ergens en ik wil nu ook mijn haar afknippen…
Image result for michelle rodriguez

4 likes

Nee ik laat de beweging aan dat ding over :smile:

Ik doe eigenlijk niks anders dan mijn haar er op leggen en de draaiknop inhouden. Dan de laatste seconden even alleen de uiteinden zodat die extra gedraaid worden en dan laat ik het haar er zo ā€˜uitrollen’ zeg maar. Voor extra volume bovenop zou je ook nog in de tegengestelde richting kunnen draaien dan waarin je haar valt. Dan krijg je bovenop ook nog extra body.

Er staan veel filmpjes van soortgelijke borstels op YT zag ik, misschien dat je daar nog wat aan hebt.

Ahhh thanks! Daar kan ik wat mee.

Moet maar even goed gaan oefenen van het weekend!

1 like

Iemand ervaring met henna? Van het verven wordt mijn haar erg dun, vind dit zo zonde maar ik wil wel blijven verven. Ik lees je henna ook kan gebruiken als je geen rode gloed wilt?

Ja ik haha maar ik werd wel ginger-rood. Had wel gemengd met koffie, misschien niet genoeg. Bij Lush kun je ook henna kopen waar kleur (bruin of zwart) aan is toegevoegd, dat heb ik erna nog geprobeerd (maar het heeft niet meer geholpen). Ze gaf nog als tip vooral geen folie over je hoofd te doen (had ik wel gedaan), dat zou het rood naar boven trekken? Dus dat niet doen haha. Youtube filmpjes opzoeken en kijken is misschien een tip! Dan kan je een filmpje volgen van iemand met jouw haarkleur.

Ik heb vorige week toevallig mijn haar nog met een asbruin hennamengsel geverfd! Ik heb wat witte haren (sinds ik 17 ben haha) die ik ermee verdoezel, maar gebruik het al sinds ik 14 ben (wel eens/twee keer per jaar, soms ook een jaar niet, omdat ik lui ben) omdat mijn haar er wat gladder door wordt, en heel glanzend.
Henna is echter altijd rood. Altijd! Sommige hennasoorten zijn warmer rood en andere hennasoorten zijn koeler, maar de rode gloed houd je altijd in henna. Dat hoef je niet per se te zien bij het verven, omdat andere plantaardige kleurstoffen de rode gloed kunnen neutraliseren. Ik heb Ash Brown van Khadi gebruikt waarin ook neem en amla zitten, die een stuk assiger zijn, en indigo, die een blauwzwarte kleur afgeeft. Echter is henna de enige stof die permanent kleur afgeeft, terwijl de rest in een paar maanden vervaagt (bij mij 4-5 maanden). Bij mij zie je de rode gloed minimaal, omdat ik mijn haar niet vaak verf en de henna dus niet erg opbouwt, maar als ik vol in de zon zit en er alleen nog henna in mijn haar is overgebleven, heeft mijn haar wel een warmere gloed die alleen volledig weg te krijgen is met andere verf/kleurstoffen. Nu ik het net geverfd heb is het overigens geweldig assig en koel, geen spoortje rood te ontdekken. Ash brown van Khadi is wat mij betreft een aanrader!
Henna van Lush zou ik heel erg afraden (want er zitten boters etc. bij waardoor de kleur veel slechter hecht, wat mij betreft echt bs, en ik vind het ook veel moeilijker in gebruik dan poeder), er zijn veel betere mengsels te vinden! Koffie etc. toevoegen helpt overigens niet, dat bevat (gelukkig!!!) geen kleurstoffen.

3 likes

:sob: Waarom wist ik dit toen niet, haha.

Wil je alleen de uitgroei lichter hebben of je hele haar? Het zou allebei niet zo moeilijk moeten zijn, van wat ik kan zien op de foto. Ze zouden gewoon je uitgroei een tintje lichter kunnen verven zonder te blonderen. Als je je punten ook lichter wil moet je er wel weer highlights inzetten. Helemaal ontkleuren zou ik niet doen, is niet nodig voor een tintje lichter. Als je geen highlights wil met blondering dan word het wel moeilijker want geverfd haar kun je niet lichter verven met alleen verf. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Zo niet mag je gerust nog meer vragen hoor. En aangezien het 6;00u is heb ik misschien niet goed gelezen dus dan moet je het ook maar zeggen als je hier niks aan hebt haha.

@George Ik heb geen opzet stukken verder, is gewoon 1 kop die vast zit. Het verschil tussen een opzet stuk met haren en een stuk met pinnen is hoe meer haar hoe gladder (glanzender/gepolijst) het word. Ik gebruik als ik wel keuze heb, altijd de stukken met zoveel mogelijk haar.

2 likes

Ik bedoel dan wel de uitgroei verven zodat het dezelfde kleur word als je punten. Niet een lichtere uitgroei natuurlijk. Dus dat je gewoon weer ƩƩn geheel hebt.

Ik zit echt op dit moment met mijn haren in de henna, eerste keer maar wat een troep was dat om er in te krijgen :face_with_hand_over_mouth:. Heel de badkamer zat onder. Heb de henna van Henne color gebruikt, een pakje auburn en brun samengevoegd. Ben benieuwd wat het gaat worden …

4 likes

Ja, echt geweldig spul! Soms doe ik nog een beetje haarlak, maar als het net geknipt is is dat helemaal niet nodig.

Ik krul dus heel vaak mijn haar. En eigenlijk zou ik het liefst voor altijd krullen hebben. Alleen hoor ik eigenlijk nooit meer wat over mensen die een permanent nemen. Is dit nog een ding? Of doen alleen bejaarden het? Gaat je haar er dood van? Kan het op een natuurlijke manier gezet worden zonder dat je een poedeltje wordt? Of kan ik het beter gewoon bij mijn krultang houden? ZO VEEL VRAGEN. Groetjes Skadischaapje

3 likes

Jongens deze mega luie ā€œeven borstel er doorheen en klaarā€-type wilt even wat vaker wat aan haar haar doen.

Nu wil ik het het liefst krullen, en dan gewoon een beetje snel, 2x per week ofzo. Ik heb een krultang maar dat is veel te veel precies werk (ieder lokje moeten pakken). Dus ik zit te denken om een stijltang te kopen om slag mee te maken.
Zijn er dingen waar je dan op moet letten? Bepaalde platen oid? Of iemand een specifieke aanrader?

Als je slag in je haar wilt maken, is het handig als de stijltang van die afgeronde platen heeft. Zelf vind ik CHI tangen heel fijn.

1 like

Ik vind zelf een stijltang niet makkelijker of sneller dan een krultang, helemaal niet zelfs. Als je wat makkelijkere krullen wilt kan je er ook voor kiezen om wat grotere plukken te nemen en ze er niet heel precies omheen te draaien? Of mis ik iets? :slight_smile:

1 like

Kruidvat heeft ook een volume poeder van hun eigen merk, is heel wat goedkoper. Misschien een tip voor als deze op is :blush:

1 like

Ja misschien is dat het.
Ik heb heel stijl en dik haar, vandaar dat het 63849373 uur duurt en ik niet een paar plukjes kan pakken, want dat zie je meteen.
Ik dacht door met een stijltang gewoon wat golven te maken, dat het dan sneller zou gaan en je dus niet alle plukken hoeft te pakken.
I dont know :joy::+1:t3:

Ja die van Kruidvat is the best! Heb vaak op hun 1+1 gewacht en dan 5 doosjes gekocht :laughing:

Ik zit nu bij de kapper voor een balayage en er zit echt een mevrouw naast me met gefrituurd haar. Hahaha het is echt zo erg. Nog maar 10cm lang, recht overeind en het ziet eruit alsof ze het uren heeft staan touperen :’)

1 like