Kun je misschien je haar met speldjes een beetje zo wegsteken dat het op een kort kapsel lijkt? Of online iets met je foto en kapsels? Geen idee hoor, maar snap dat je bang bent de stap te zetten
Je hebt er niet zoveel aan eigenlijk haha maar misschien als je eerst een kapsel ertussenin wil proberen om te kijken wat het doet: ik ben een tijdje geleden van lang haar naar haar tot net over mân kaaklijn gegaan. Heb een rond, dik en groot hoofd haha maar door het tot net over de kaaklijn te laten heb je niet het effect dat het je hoofd groter laat lijken (was ik bang voor eerst).
Ik heb ook dun haar waar je niet veel mee kan als het langer is, maar nu het korter is lijkt het opeens of ik veel meer volume heb en zit er echt een kapsel in. Ook knipt de kapster het aan de achterkant een beetje âomhoogâ, dus mijn bovenste haar knipt ze iets korter dan mijn onderste haar, waardoor mijn haar schuin âomhoogâ gaat en omdat je daar tegenaan kijkt lijkt het ook of ik meer haar heb.
@Prikkelbaar ik heb nog nooit iemand gezien bij wie zulk kort haar niet leuk stond (mits het goed geknipt is), ongeacht gewicht. Denk dat het helemaal goed komt als je een beetje een goede kapper hebt!
Heeft iemand ervaring met de shampooâs en conditioners van Maria Nila? Of is er iemand met verstand van ingrediĂ«nten die voor mij zou kunnen zeggen of deze shampoo zonder troep is?
Super bedankt! Ik ga er dit weekend eens naar kijken!
Edit: heb even terug gezocht en zag dat er alcohol in zit!
Ik heb best veel haar, maar het is vrij plat en recht. Als ik het wat langer laat groeien is volume ver te zoeken. Had tot nu toe dan ook meestal een korte bob. Nu vroeg ik me af of grove krul of ondersteunend permanent wat kan zijn⊠Ik wil toch weer wat langer haar (schouderlengte) en misschien lost dat dan mijn volumeprobeem op. Via google kan ik niet zoveel vinden⊠Weet iemand van jullie of dat wat is?
@Prikkelbaar spannend, ben benieuwd hoe het je bevalt!
Ik gebruik sinds een jaar deze als wax:
https://www.haarshop.nl/product/parucci-control-freak
Niet bij de drogist helaas, ik heb daar nog niks kunnen vonden wat me echt 100% bevalt. Maar met 1 potje doe je echt een half jaar.
Ik föhn altijd eerst met volumemousse van John Frieda, of de sae salt spray van hetzelfde merk als de was (maar mousse heeft mn voorkeur)
wat leuk, ben benieuwd! Laat je weten hoe het is geworden?
Geen tip maar ik zit een beetje te kijken naar van die föhnborstels, schijnt makkelijker te zijn met hetzelfde effect! Ik heb mn haar ook een keer in zoân borstel gedraaid
Ik gebruik fohnborstel van babyliss, idd zelfde effect als gewone borstel, maar nog makkelijker. Die ik heb kan ook 2 kanten opdraaien zeemaat. Heb ooit ook een x een traumatische ervaring met een fohnborstel gehad, maar vind deze echt super fijn en nog nooit vast gezeten!
Zoân fohnborstel in één is inderdaad voor bij jezelf veel makkelijker dan een ronde borstel Ă©n föhn! Ik kan bij mezelf met borstel en föhn alleen de voorkant mooi krijgen, achter lukt me amper. Gaat allemaal veel makkelijker met zoân föhnborstel.
Welke föhnborstels raad jij aan? Of zit er niet veel verschil tussen?
Ik gebruik die van Barnum. Niet goedkoop, maar je merkt echt zoveel verschil! Als je deze niet meer uit je haar krijgt is het knap
Ik heb zelf deze:
https://www.babyliss.nl/vrouw/haarverzorging/fohnborstels/AS130E.html#start=10
En nog een oude niet-draaiende. Ik vind persoonlijk de eerste het beste/mooiste resultaat geven maar daar moet je wel echt even handigheid in krijgen. Eentje die niet ronddraait is gemakkelijker in gebruik, maar omdat hij niet draait word het ook minder gepolijst.
Ik heb zelf alleen fohnborstels van babyliss gebruikt en die vind ik allemaal prima. Ben dus niet bekend met die van andere merken.
Gebruik jij bij jouw föhnborstel het opzetstuk met de haren of met de pinnen? Ik weet nooit zo goed wanneer ik welke moet gebruiken!
Ik zweer echt bij een roterende van Babyliss. Ik heb dik haar met flink wat slag en pluis als ik er niks mee doe en hiermee krijg ik het supermooi glad en shiny. Wel zorgen dat het al flink aangedroogd is met een gewone fohn, of dat je het al even aan de lucht hebt laten drogen, dat werkt een stuk sneller en makkelijker
Oh heb jij tips om hier volume mee in je haar te krijgen? Ik heb hem sinds kort ook (iets ander model), maar ben er nog niet zo handig mee.
Nou ik moet zeggen dat ik over volume sowieso al niet echt te klagen heb, dus ik doe daar niks speciaals voor.
Maar hoe ik hem gebruik: ik begin onderin aan de achterkant (rest steeds vastzetten met een klem zodat je er goed bij kunt) en dan daarna de onderkant links en rechts. Vervolgens ga ik een laag naar boven, weer links/achter/rechts. Zo steeds verder totdat ik bij de bovenkant ben aangekomen, daar neem ik wat kleinere plukken zodat er een mooie slag in komt (maar ik heb dus zelf al slag, weet niet of dat bij jouw haar ook lukt)
Haha nu ik het zo teruglees lijkt het me niet helemaal duidelijk dus let me know als je het niet voor je ziet