Haar/ kapsel topic #1

Ik bedoel dan wel de uitgroei verven zodat het dezelfde kleur word als je punten. Niet een lichtere uitgroei natuurlijk. Dus dat je gewoon weer één geheel hebt.

Oooooh zo, sorry, haha het is voor mij ook nog vroeg.
Ik wil liever mijn hele haar weer wat lichter, omdat ik dan dat gedoe met uitgroei wat minder heb. Dus toch maar weer highlights. :relaxed:

1 like

Ik zit echt op dit moment met mijn haren in de henna, eerste keer maar wat een troep was dat om er in te krijgen :face_with_hand_over_mouth:. Heel de badkamer zat onder. Heb de henna van Henne color gebruikt, een pakje auburn en brun samengevoegd. Ben benieuwd wat het gaat worden …

4 likes

Nee, met dat spul van Parucci of van Doop blijft het écht de hele dag zitten. Fantastisch spul!

1 like

Ja, echt geweldig spul! Soms doe ik nog een beetje haarlak, maar als het net geknipt is is dat helemaal niet nodig.

Ik krul dus heel vaak mijn haar. En eigenlijk zou ik het liefst voor altijd krullen hebben. Alleen hoor ik eigenlijk nooit meer wat over mensen die een permanent nemen. Is dit nog een ding? Of doen alleen bejaarden het? Gaat je haar er dood van? Kan het op een natuurlijke manier gezet worden zonder dat je een poedeltje wordt? Of kan ik het beter gewoon bij mijn krultang houden? ZO VEEL VRAGEN. Groetjes Skadischaapje

3 likes

Jongens deze mega luie “even borstel er doorheen en klaar”-type wilt even wat vaker wat aan haar haar doen.

Nu wil ik het het liefst krullen, en dan gewoon een beetje snel, 2x per week ofzo. Ik heb een krultang maar dat is veel te veel precies werk (ieder lokje moeten pakken). Dus ik zit te denken om een stijltang te kopen om slag mee te maken.
Zijn er dingen waar je dan op moet letten? Bepaalde platen oid? Of iemand een specifieke aanrader?

Als je slag in je haar wilt maken, is het handig als de stijltang van die afgeronde platen heeft. Zelf vind ik CHI tangen heel fijn.

1 like

Ik vind zelf een stijltang niet makkelijker of sneller dan een krultang, helemaal niet zelfs. Als je wat makkelijkere krullen wilt kan je er ook voor kiezen om wat grotere plukken te nemen en ze er niet heel precies omheen te draaien? Of mis ik iets? :slight_smile:

1 like

Kruidvat heeft ook een volume poeder van hun eigen merk, is heel wat goedkoper. Misschien een tip voor als deze op is :blush:

1 like

Ja misschien is dat het.
Ik heb heel stijl en dik haar, vandaar dat het 63849373 uur duurt en ik niet een paar plukjes kan pakken, want dat zie je meteen.
Ik dacht door met een stijltang gewoon wat golven te maken, dat het dan sneller zou gaan en je dus niet alle plukken hoeft te pakken.
I dont know :joy::+1:t3:

Ja die van Kruidvat is the best! Heb vaak op hun 1+1 gewacht en dan 5 doosjes gekocht :laughing:

Ik zit nu bij de kapper voor een balayage en er zit echt een mevrouw naast me met gefrituurd haar. Hahaha het is echt zo erg. Nog maar 10cm lang, recht overeind en het ziet eruit alsof ze het uren heeft staan touperen :’)

1 like

Ik loop met scheef haar rond :weary: Het is links aan de voorkant langer dan rechts en ik heb super steil haar dus geen gezicht. Zo irritant. Ik ben vorige week naar de kapper geweest en hij had het droog geföhnd en toen is het me niet opgevallen.

Ik heb al gebeld en mag morgen terug komen, dus hopelijk heb ik morgen weer mooi haar. Ik vind het geen probleem dat zoiets een keer voorkomt, maar het lijkt wel of het elke keer gebeurt bij mij?? Ongeacht naar wat voor kapper ik ga…

Ik heb erg dik haar, ik draag het vaak vast met minstens 2 elastiekjes. Het hangt over mijn schouders en ik wil graag een bob, maar weet door mmijn haardikte niet welke ik het best kan nemen. Hebben jullie tips?

Ik heb echt een hekel aan mijn haar en ik baal er enorm van. Schaam me ook een beetje voor mijn ‘probleem’, maar misschien kan iemand hier me verder helpen…
Ik heb stijl, redelijk weinig haar. Op zich kan ik er best veel mee (krullen, stijlen), dus dat is het issue niet. Maar mijn haar wordt echt megasnel vet. Nu is dat al vervelend, maar daarbij heb ik ook erg last van roos en de daarbij horende jeuk. Ik vind het heel genant omdat ik er zo’n onverzorgd gevoel van krijg, maar dat is echt niet waar. Heb echt alles geprobeerd: iedere dag wassen, heel weinig wassen, shampoo zonder siliconen en zo, een antiroosshampoo van de kapper… Het gaat gewoon niet over. Voor mijn werk moet ik er representatief uitzien en dat is gewoon niet met vet haar, dus voel ik me genoodzaakt sowieso om de dag te wassen (de andere dag droogshampoo). Aaah heel epistel, maar ik zit er echt enorm mee. Dusss als iemand een gouden tip heeft…

Weet je hoe je anti-roos shampoo moet gebruiken? Je moet het goed inmasseren en toch wel 5 minuten laten zitten. Sinds mijn vriend dat doet is het 10x beter!

Dat deed ik deels, liet het niet zo lang intrekken dus dat is een goede tip, dank je! Wel was ik vergeten toe te voegen dat ik momenteel geen antiroosshampoo gebruik, want de laatste die ik had was behoorlijk heftig op m’n haar. Mijn haar is dus al best weinig volumineus en van die shampoo werd het helemaal een zielig bosje :sweat_smile:. Maar moet dit eigenlijk ook met gewone shampoos? Want ik doe dat intrekken eigenlijk nooit…

Nee hoor dat hoeft niet. Zeker niet als je sulfaten gebruikt. Je zou ook een masker erna kunnen gebruiken om het stro-gehalte tegen te gaan. Roos wordt gedacht te worden veroorzaakt door een schimmel, om overgroei te voorkomen ‘behandel’ je de schimmel met anti-schimmel ingrediënten die tijd moeten hebben om hun werk te doen. Misschien heb je een niet zo nuttige anti-roos shampoo?
http://www.beauty-review.nl/hoe-hoofd-biedt-roos-deel-2-beste-anti-roos-shampoos-en-slechtste

1 like

Weet je zeker dat het roos is? Ik dacht ook dat ik dat had, schilfers jeuk daardoor veel aan Mn haar zitten -> vet haar. Nu was ik laatst bij een andere kapper en die zei je hebt helemaal geen roos, alleen hele droge hoofdhuid. Door de anti roos shampoo werd dat alleen maar erger. Ook droogshampoo maakte het erger bij mij. Ik ben hele voedende shampoo en maskers gaan gebruiken en dat helpt heel goed.