Nou komt ie: ik heb een paar jaar geleden zilverblond haar gehad. Ook een keer lila zilver achtig. Omdat dat best veel bijhouden is heb ik het daarna gewoon blond gehad maar nu zou ik het eigenlijk weer zilver of in ieder geval koel blond willen. Alleen nu is het probeem dat de de aanzet en de onderste laag absoluut niet wil kleuren. De lengtes en punten van de bovenste lagen zijn perfect koel maar de aanzet en de rest blijft donkerder en ook veel warmer. Zelfs wanneer ik alleen die delen blondeer blijft het donkerder. Toner werkt dus op die plekken ook niet, asblonde verf ook niet.
Heb jij toevallig een tip hoe ik dit wel fatsoenlijk krijg? Heb dit nog nooit zo erg gehad. Wel dat de onderste laag iets donkerder is maar dat is op zich wel logisch door de zon enzo maar dit is echt een heel verschil.
Ik gebruik blondeermiddel van de kapperswinkel en daar overheen doe ik een pakje van de drogist. Nu weet ik dat dat laatste niet ideaal is maar op de lengtes werkt het ideaal maar die zijn dus ook een stuk lichter.
Ook heb ik wella toner gebruikt, zelf toner gemaakt met manic panic, brass off shampoo en masker gebruikt en zilver shampoo. Maar wederom werkt alles op de lengtes perfect maar op de aanzet en onderste laag heeft niks effect vanwege het kleurverschil.
Oh en mijn haar is van zichzelf lichtbruin met wel iets van warmte.