Haar/ kapsel topic #1

Ja, zelfde geldt voor mij. Ik gebruik sowieso al jaren sulfaatvrije shampoo - wat helpt - maar in de winter heb ik soms nog wat droge plekjes op mijn hoofd. Hiervoor gebruik ik dan juist een olie, voordat ik shampoo gebruik.

Ik denk dat voor je hoofdhuid een beetje hetzelfde geldt als je gezichtshuid. Als je het zelf goed voedt dan wordt er niet overmatig veel talg (vet) aangemaakt.

@Parfei

@foxyfoxtrot Ik weet het niet zeker in die zin dat ik de verschijnselen heb gegoogeld en dit eruit kwam. Een kapster zei het ooit toen ik het aankaartte (maar zij was wel net begonnen als kapper). Dus misschien kan het ook zijn wat jij omschrijft, maar ik neem aan dat ik daar alleen achterkom door te proberen m’n hoofdhuid/haar anders te behandelen? Arghh vet irritant dit haha, het is ook zo zichtbaar als je haar er lelijk uitziet. Voelt heel oppervlakkig om me er druk over te maken maar ik doe het toch.

Ik heb weer een mega BHD vandaag.
Ik ga vanmiddag sporten dus ik wil het niet nu wassen, maar ik moet eerst werken deze ochtend.
Dus aangewezen op droogshampoo maar alsnog zit het los dan echt verschrikkelijk. Echt van die droge slierterige plukken.
Gewoon geen beginnen aan. Moet maar een pruik op ofzo :woman_shrugging:t4:

Mijn kapster zei, (maar weet niet of t waar is), dat roos aan je haar blijft plakken. Bij mij is dat niet het geval en dus geen roos volgens haar. Als ik bv beetje met mn haar schudde dan dwarrelde het er allemaal uit. Ze zei dat bij roos en veel meer blijft plakken en ze dus meer je best moet doen om t uit je haar te krijgen.

Ooit had een kapper een apparaatje waarmee ze een miljoen keer kon inzoomen op je hoofdhuid, en zo wist ze te vertellen dat ik last had van een gevoelige hoofdhuid. Weet niet of het alleen een marketingtrucje was, maar ik ben ervoor gevallen en het lijkt eigenlijk wel goed te kloppen. Ik gebruik nu balancing wash van Kevin Murphy, voelt heel fijn tot nu toe maar gebruik hem nog niet heel lang.

1 like

Hmpf, ik ben niet helemaal tevreden met hoe mijn haar geworden is. Ik wilde het assig blond, maar het is toch wel echt behoorlijk geel blond geworden. Mijn vriend zegt dat het Ă©cht niet geel is, en ik weet dat ik de paar dagen na mijn bezoek altijd ontevreden ben, maar ik vind het echt niet zo goed gedaan. Sta niet voor lul ofzo, maar hmpf.

Er heeft 1 kapper het daar ooit precies gedaan zoals ik het wilde. Hij zei zelfs dat hij verbaasd was hoe snel mijn haar licht werd tijdens het blonderen, maar nadat hij ontslag heeft genomen is het niemand gelukt het zĂł goed na te doen. Heb nu maar de Wella zilver shampoo bestelt en hopen dat de zon snel gaat schijnen en het nog lichter wordt :slight_smile:

Ik denk iets als Go Blonder van John Frieda? Maar er zijn nog wel meer merken die dat soort dingen hebben

1 like

John Frieda inderdaad, vind zelf die spray het beste werken, maar daar zit ook echt waterstofperoxide in. Deze week trouwens 1+1 gratis bij Kruidvat #nospon

2 likes

Ik ben zo ontevreden met m’n haar dat ik eigenlijk de kapper wil bellen, maar ik durf niet :frowning: Ik wilde zo graag Gaby Blaser haar, maar ik lijk nu meer op Karin bloemen.

Gewoon bellen! Het is toch ook niks als je ongelukkig wordt van je kapsel? Wie weet is het wel heel gemakkelijk op te lossen. Mijn kapper vind het echt niet erg als ik terugkom, want ze wil graag dat ik blij ben met m’n haar. Denk dat de jouwe dat ook wel heeft.

Het is meer dit :smiley: (op die foto van jou is Karin tenminste nog blond hahaha)

Weet niet of het in dit topic over shampoo en nature box ging. Heb in ieder geval de conditioner twee x gebruikt nu en mijn haar reageert goed. Met de petal fresh conditioner wordt mijn haar toch droog bij de punten en dat is met nature box minder. Tevreden tot nu toe. Gebruik trouwens wel de petal fresh shampoo.

1 like

Ja :frowning: nou is iedereen heel lief en zegt dat het niet geel is, maar ik ben het daar niet mee eens haha. Heb nu de wella zilver shampoo gekocht en ga binnenkort een week naar de zon, dus dan hoop ik dat het beter wordt. Ik durf echt niet terug!

1 like

Ik heb nu al van twee kappers gehoord dat het beter is om je haren twee keer met shampoo te wassen per wasbeurt. De eerste keer om alles los te maken en de tweede keer om echt te reinigen. Een andere kapper zei “de eerste keer om te reinigen, de tweede keer om te verzorgen” maar dat lijkt me nog minder aannemelijk haha. Kan iemand (een kapper) dit bevestigen of ontkrachten?

Heb ik ook gehoord ja. De eerste keer om te reinigen, tweede keer om de shampoo volume/verzorging te laten geven. Maar ja;

3 likes

En geen geld. Zou betekenen dat je twee keer zoveel shampoo moet kopen.

1 like

Ik was het ook vaak twee keer. Omdat het dan bij mij in ieder geval dus inderdaad meer volume geeft en ik kan een dag langer het wassen (en dus ook föhnen in mijn geval) uitstellen.

1 like

Ik heb eigenlijk van huis uit altijd al “geleerd” mn haar 2x te wassen

2 likes

Ik was mijn haar ook altijd 2 keer. Ik merk ook dat het de tweede keer veel beter schuimt en wat schoner aanvoelt. Dus ik heb het gevoel dat het wel werkt!

1 like

Als het meer schuimt dan betekend dat dat je haar dus al schoon was.

No way dat ik mn haar 2 keer ga wassen, zonde van de shampoo en slecht voor je hoofdhuid.

1 like