Ik twijfel zo erg om mijn haar in een bob te laten knippen
Ik heb dat al een keer eerder gedaan, van lang haar naar schouderlengte. Nu is het net weer een beetje aangegroeid, wil ik het weer heel graag kort. Ik ben alleen bang dat ik toch spijt krijg als het eraf is.
Ik zeg ook doen, heb een tijdje geleden een bij mezelf geknipt en het staat zoveel frisser
Knap dat je het zelf hebt gedaan! Ik vind het altijd heel mooi en inderdaad fris staan.
Ik weet gewoon dat, wanneer ik het doe en een foto zie van iemand met lang haar, ik dat weer wil 
en hoe is t geworden?
Er zijn voor en na foto’s genomen, maar nog niet up hun facebook gezet, dus dan maar even zo. Het is niet de beste fotokwaliteit, maar ben van redelijk oranje bruin naar “blond” gegaan. Het is overig een stuk blonder dan op de foto. Is het nu slim om het wel bij te houden met silvershampoo? Of blondshampoo oid?
Ik heb van de week highlights laten zetten maar het resultaat is niet wat ik verwacht had. Heb het al een keer eerder laten doen en toen was het een heel mooi resultaat zonder duidelijke strepen. Nu heb ik dus wel echt van die typische strepen over mijn hoofd lopen 
Heeft iemand misschien een tip van een goede toner of verf die ik kan gebruiken om mijn haar weer egaal te krijgen? Heb al zilvershampoo geprobeerd omdat ik dat in huis had, maar dat doet niks.
Gooi die shampoobar van Lush aub in de prullenbak. De concentratie sulfaten daarin is om te janken. Zelfs in hun co-wash zit sulfaat, (zelfs in hun conditioner en douchegel…) H&S is niet veel beter. Een jeukende hoofdhuid proberen te verbeteren met sterk reinigende ingrediënten, ik begrijp het nooit.
Je zei dat je sls-vrij hebt geprobeerd maar dat er iets anders in zat. Veel fabrikanten zeggen dat ze ‘‘sls-vrij’’ zijn maar gooien er ondertussen een ander soort sulfaat in zoals als, sles of coco-acetate. Ingredienten als ‘sodium coco sulfate’ klinken liever, zijn het niet.
Veel ‘‘afro-merken’’ zijn sls-vrij, omdat kroeshaar of krullend haar (+huid) helemaal uitdroogt van sulfaten. Misschien zit er een afrowinkel in je buurt om eens in rond te kijken!
mijn budgettopper om te co-washen: https://www.voordeligscheren.nl/media/catalog/product/cache/6/image/500x900/67cfb75cd633e35fa49dcc60eb3a867c/s/c/schwarzkopf_anti-klit_conditioner_250_ml.jpg
rainforest lijn van the body shop bevat geen sulfaten, https://www.thebodyshop.com/nl-nl/haar/shampoos/rainforest-balance-shampoo/p/p000152
Deze shampoo van YR schuimt bijvoorbeeld niet. Even wennen maar kan heel veel doen. (nooit kopen zonder aanbieding, YR heeft minstens elke maand 50% of 1+1 acties haha)
Laagjes knippen misschien?
En niet met zilvershampoo wassen nu
want daar worden je highlights alleen maar lichter van en dan zie je ze dus beter!
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Die lijn van TBS kan ik niet tegen, althans jaren terug niet, maar ik zie nog genoeg andere opties. Heel erg bedankt!
Ja het probleem is dat ik de komende 2 weken geen tijd heb om naar de kapper toe te gaan ivm werk dus daarom zocht ik een manier op het zelf op te lossen. Maar anders over 2 weken maar een afspraak maken om het te laten fixen als ik zelf geen oplossing heb gevonden.
Ik heb dit ook, maar heb niet echt het idee dat een ander soort elastiekje hiertegen helpt (heb invisibobles en scrunchies ook)
Oh! Dit heb ik ook! Een soort baby-haar ofzo, en op een bad hairday piekt het alle kanten op en moet ik het echt met een beetje geweld gladfohnen. Zou het komen van elastiekjes ja?? Heb hetzelfde als jij: buitenshuis bijna altijd los, thuis vast om er minder aan te zitten friemelen. #mindblown Ben benieuwd of er iemand met een oplossing is. Zelfs m’n kapster wist het niet toen ik er een keer naar vroeg
Ik ga morgen kapper bellen voor n afspraak, ik erger me steeds meer aan mn haar en dunne punten. Hoewel ik vrees dat dat t nog niet fantastisch wordt, doordat de lengte en laagjes kort blijven. Maar goed das een mentaal issue.
Wat is een goede natuurlijke shampoo (en eventueel conditioner) voor droog haar?
Ik gebruikte nu steeds een shampoobar van lush, maar merk op de lange termijn dat m’n haar er erg droog van is geworden. Het is net stro!
Ik weet niet wat je precies bedoelt met natuurlijk maar ik vind de bananenlijn van de body shop heel erg fijn! Ik gebruik hiervan zowel de shampoo, conditioner als het masker en mijn haar ziet er wel beter uit dan eerst!
Kan mijn informatiepost over Lush shampoo ondertussen niet vastgeprikt worden 
Weggooien en nooit meer gebruiken. oa door de concentratie sulfaat schuimt het supergoed en is het zo sterk (-> gaat dus lang mee) maar voor droogte is het ruk. Daarnaast zitten in sommige bars citroen en zure shit is ook niet voor elke haarsoort het prettigste ( zuur stript je haar). Ik snap best dat iedereen denkt ‘ah natuurlijke cosmetica is goed’ en dat lush daar nogal bekend om staat, maar niet alle natuurlijke cosmetica is even natuurlijk. In lushproducten zitten veel “veilige” chemische toevoegingen of ingrediënten die ontstaan uit een fusie van natuurlijke componenten.
Ik denk dat als je overstapt naar een minder aggresieve shampoo en een fijne conditioner (ook niet van de lush ondanks de lekkere geur aub) je al een eind bent. En wat voor haar heb je en wat wil je ermee bereiken? Wil je zacht stijl haar of wil je een beachlook of heb je krullen en wil je dat het beter krult etc. Daar pas je dan je soort shampoo en conditioner op aan.
Hahaha ja ik kon me al een post herinneren over de lush shampoobar, maar toen was ik er zelf nog blij mee🙈
Ik heb wel slag, maar draag het altijd in een knotje. Ik wil vooral dat m’n haar weer wat gevoed is, want na het wassen is het zo onwijs droog en lijk ik net aan vogelverschrikker.
Ik denk dat je vooral naar een goede conditioner moet kijken dan! Ga even naar de tuinen voor een minder aggresieve shampoo (bijv dr organic of de lowpoo van yves Rocher) en dan je conditioner kiezen op wat je wilt. Mijn budget tip voor conditioner is Schwarzkopf anti klit, kost vaak maar één euro.
Oeh, dat is een zacht prijsje. Ik ken mezelf en ben nogal lui met conditioner, maar voor een euro kan ik het altijd aanschaffen.