Haar/ kapsel topic #1

Is dit specifiek voor NL of zitten er ook Belgische locaties bij?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een krullenkapper maar tot nu toe nog geen succes

Ik zie Brussel (1, goede recensie naam: curlists) en 5 in Antwerpen maar dat is of niks of geen reactie :slight_smile:)

1 like

Oké bedankt! Ik maak me dan liever niet onnodig lid van die groep :slightly_smiling_face:

1 like

Heb onderstaand berichtje ook in het beauty topic gezet, maar bedacht me net dat ik het beter hier kan vragen :blush:


Werkt dit goed? Heb deze reclame nu al 100 keer gezien op Insta en fb.
Ik wil mijn haar echt wat mooier hebben, maar zo’n keratine behandeling bij de kapper vind ik echt te duur. Dus ik wil graag zo’n product voor thuis proberen (al doen kappers het vast 10x beter dan mij, i know). Heeft iemand ervaring met goede keratine producten uit de winkel? Zo ja welke? Of moet ik dit bestellen??

Halloooo allemaal. Ik heb vrij dik en lang haar en nu zit ik eraan te denken om misschien warme krullers te kopen dus echt zo een krulset van Carmen ofzo. Maar ik kan op internet en heel weinig over vinden vooral veel Amerikaanse en Engelse filmpjes op YouTube maar weinig in Nederlands. zijn er hier mensen die warmte krullers gebruiken en hebben ze tips voor goeie set en kan je je vooral krullen er mee maken of ook enkel veel volume? Want ik hoef niet per se krullen, ik wil vooral meer volume en dat mijn haar bij de aanzet niet zo plat valt.

Doe een poll, weet je het meteen!

1 like

Kan je het niet zo laten knippen dat het allebei kan? Ik heb het niet bewust zo laten knippen maar mijn haar kan zowel zoals op je plaatje als in een zijscheiding

1 like

Ik heb (weinig) dun en plat haar wat snel vet wordt. Welke shampoo/conditioner is fijn? Mag best wel wat kosten.

Ik heb ook van dat typische Hollandse haar en sinds ik minder vaak was, geen siliconen en sls gebruik, en een blokshampoo (bv van werfzeep of jr ligget,die van lush is iig geen aanrader), heb ik volume zelfs zonder er iets aan te doen, misschien helpt het bij jou ook wel!

Yes gebruik al zonder SLS en parabenen (Petal Fesh) maar helpt nauwelijks helaas. :frowning:

babyshampoo van de kleine badkamer. te koop bij Jumbo en dan de andrelon kokosboost masker.

niet zwaar fijne volume! en alles zonder troep.

Ik ben afgelopen zaterdag naar de kapper geweest en vroeg toen om wat lichtere highlights in mijn donkerblonde haar. De kapster kwam toen meteen met een bakje verf aanzetten zonder te vertellen wat ze van plan was. Dat vond ik vreemd, maar ze zei dat het altijd hetzelfde is als iemand lichtere highlights wil, dus ik geloofde haar. Uiteindelijk ging ik naar de wasbak, daar kreeg ik toner in mijn haar. Ijsblond, hoorde ik de kapster tegen een andere zeggen. Dus ik vroeg of dat niet te licht zou worden, want ik wilde mijn haar maar een beetje lichter hebben. Ze verzekerde me dat dat niet zo zou zijn en dat het heel mooi zou worden. Toen ik in de stoel zat en ze mijn handdoek eraf haalde, zag ik dat de highlights blauw en heel streperig waren. Dus ik zei dat ik het niet mooi vond. De kapster zei toen dat het na het föhnen minder fel zou ogen, dat was niet het geval. Ik vroeg toen of ze er nog iets aan kon doen, toen heeft ze mijn haar twee keer gewassen. Dat hielp, mijn haar was niet meer blauw, maar nu wit en nog steeds heel streperig en onnatuurlijk. Ik zei dat ik nog steeds niet tevreden was, maar de kapster zei toen dat ik het thuis nog een aantal keer moest wassen en dan het echte resultaat zou zien. Bij de aanzet is mijn haar nu heel wit, de rest van mijn haar valt mee. De kapster zei dat dat bij haar ook altijd is, komt door de uitgroei. Uiteindelijk heb ik het er bij gelaten, ik mag binnen twee weken terug komen als ik nog niet tevreden ben.

Toen ik thuis kwam en mezelf in de spiegel zag, moest ik serieus huilen. De aanzet is heel wit, de rest van mijn haar gewoon blond met witte highlights. Het ziet eruit alsof ik net droogshampoo in mijn haar heb gespoten. Vandaag heb ik al van meerdere collega’s te horen gekregen dat de zijkanten van mijn haar mooi zijn, maar dat het net lijkt of ik grijze uitgroei heb. Ik ben echt over de zeik en nu ik terug denk aan de afspraak, vind ik ook dat de kapster met rare excuusjes kwam. Ik ga mijn haar vanavond nog twee keer wassen, en maak dan een afspraak om het te laten fixen. Ik vraag dan wel om een andere kapster.

Ik ging trouwens naar een hele prijzige kapsalon in Breda die goed aangeschreven staat, dus ik ben extra over de zeik omdat dit me veel geld heeft gekost. Heeft iemand een idee hoe mijn haar te redden is? Ik ben bang dat ze mijn haar weer gaan verpesten…

Een collega zei dat ik er evt. een iets donkerdere spoeling overheen kan doen, of lowlights ertussen. Zou dat mooi zijn?

1 like

Heel kut! Ik heb ook altijd haardrama en snap dat je er ongelukkig van wordt. Ik zou eerst weer contact opnemen met de kapsalon, en dan met de eigenaar/manager. Jij bent niet tevreden, hebt veel geld betaald dus het moet worden opgelost door hen (door een andere kapper in de salon lijkt me wel). Mocht dat niet kunnen, teruggaan en je geld terugvragen…

Ik heb verder geen verstand van haar/verven, maar ik neem aan dat er altijd wel wat van de maken valt door een goede kapper :two_hearts:

2 likes

Ik zou terug gaan en vragen of je door een andere kapster geholpen kan worden. Ik vind het ook raar dat ze zegt dat je het eerst maar een paar keer moet wassen???

2 likes

Ja toch? Het klopt dat het na een paar keer wassen anders is, maar ik moet toch tevreden de salon verlaten?

1 like

Ja vind ik ook! Ik heb zelf wel gehad dat na het verlaten van de salon de blondering heeel iets lichter werd nog zelfs… ik vind het echt heel raar want wat ze te blond gemaakt heeft wordt echt niet opeens donker na een paar keer wassen?

Je zou een spoeling kunnen gebruiken maar daar zou ik niet zelf mee aan de slag gaan denk ik

2 likes

Ik heb net de salon gebeld en gezegd dat ik niet tevreden ben over het resultaat. De manager reageerde heel lief en begripvol! Ik mag woensdag al terugkomen (gratis) en dan helpt ze me. Ze zei ook dat ik me helemaal niet vervelend hoefde te voelen omdat het juist vervelend voor mij is. Echt super hoe ze ermee omgaan!

10 likes

Wat fijn! Ik hoop dat ze er Iers aan gaan doen! Mijn ervaring is dat het er na twee weken al minder geverfd uitziet, maar met een spoeling kunnen ze de highlights ook iets inkleuren!

Wat zijn de bestanddelen van je mousse? Soms bevat mousse heel veel alcohol (wanneer het bovenin de lijst van bestanddelen staat), wat je haar heel erg kan uitdrogen, maar sommige mousse is prima. Die van Nivea en die van John Frieda zijn bijv. voornamelijk verzorgend, maar sommige van Kruidvat ook!

1 like

Is ok, hoor! Niks verzorgends, maar sowieso ook niet te uitdrogend! Als je haar er zacht door aanvoelt gewoon lekker blijven gebruiken. :slight_smile:

1 like