Haar/ kapsel topic #1

Nieuw motto: conditioner is je essential!

1 like

Even een amen voor @apeiros, en nogmaals bedankt voor jouw reactie laatst. Ik ben mn haar weer gaan wassen met de shampoo die ik eigenlijk al jaren probleemloos gebruik (oil & care van Andrélon, ook met SLES maar blijkbaar verder zo mild dat zelfs mijn hoofdhuid er tegen kan), en mn hoofdhuid voelt al zo veel rustiger aan. Nooit meer Lush voor mij.

2 likes

Grappig he, ik dacht ook altijd: natuurlijk = goed. Maar heb nu een gezichtsmasker van Aesop gekregen (whaaaa, zo duur) en zodra ik het op mijn gezicht smeer brandt het als de neten. Dat het natuurlijk is, betekent ook niet meteen dat je huid het goed kan hebben
 Jammer wel :pensive:

Heeft iemand een gouden tip voor een heat protection spray die tegelijkertijd tegen pluis werkt?
Mocht het van belang zijn voor dit product, ik heb zelf erg dik en daardoor zwaar haar en wordt snel vet ondanks weinig wassen.

Die van chi in een rode fles is goed.

Deze https://www.johnbeerens.com/chi-44-iron-guard-13504 ?

1 like

Ja die!

Ik merk dat mijn haar ook veel droger is geworden door shampoo en conditioner zonder sulfaten, siliconen, SLS etc. Ik kocht een natuurlijke shampoo met het idee dat beter zou zijn voor mijn haar, maar daar had ik beter niet aan kunnen beginnen. Nu ik weer een ‘‘slechte’’ shampoo met siliconen heb is mijn haar weer veel zachter en valt het een stuk mooier.

Thanks, ik ga het proberen.

Ik was nu een paar dagen met guhl die ik nog had staan en vind het ook een stuk fijner en mooier zitten gelijk. We hebben het geprobeerd:p

1 like

Haha precies! :smile:

Ik krul sinds kort best regelmatig mijn haar alleen ben vaak niet tevreden met het eindresultaat. Mijn haar lijkt heel erg op dat van Marije van ditgebeurterals qua structuur, dikte en volume.

Wat ik doe voordat ik het ga krullen is de lengtes inspuiten met dit spul:

En als de krul is afgekoeld spuit ik er haarlak van l’oreal overheen. Het probleem is dat als ik het daarna uitborstel de krullen heel snel uitzakken. En als ik het niet uitborstel blijven de krullen superhard en vind ik het een beetje viezig aanvoelen, probeer het dan wel met m’n vingers los te ‘woelen’ maar het blijven dan allemaal losse plukken haar. En ik doe na het krullen vaak nog droogshampoo op mijn haaraanzet omdat het nog meer opvalt dat ik heel weinig volume heb. Nouja goed heel verhaal geworden maar is er iemand die me tips kan geven over hoe ik mooie, zachte, losse krullen kan krijgen die lang blijven zitten zoals dit:

image

Tip van mijn kapper was texturizing spray in plaats van haarlak. Werkt voor mijn (fijne) haar heel goed en voelt niet viezig.

Ik heb die van O&M, via de kapper, die werkt echt top maar vind hem heel duur (was €25 geloof ik, het is wel een grote bus)

1 like

Ik heb deze ook! Maar vind deze echt verschrikkelijk haha. Ik krijg een super grijze waas op mijn haar.

Geen spray maar ik ben heel erg fan van de dark oil van Sebastian. Beschermt tegen hitte, haar wordt heel erg zacht & glanzend maar niet megasluik

Heb je al een keer mousse geprobeerd voordat je het gaat krullen?

1 like

Thanks! En gebruik je deze dan voor of na het krullen?

Nee nog nooit! Gebruik je dat dan over de lengtes van je haar of helemaal? En begin je met krullen als het nog nattig is of eerst fohnen oid?

Ik heb krullen van mezelf dus krul bijna nooit met een tang. Ik doe mousse in mijn haar over de lengtes als het handdoekdroog is en dan laat ik mij haar aan de lucht drogen. De mousse wordt dan krokant maar dat knijp ik eruit en dan heb ik mooie krullen.
Ik merk dat als ik geen mousse gebruik mijn haar ook wat plat is en de krul niet mooi gedefinieerd is

@Modena na het krullen :ok_hand:

@tuthola Oh echt? Ik ben heel blond dus bij mij zie je dat denk ik niet zo snel