Haar/ kapsel topic #1

Geeft een heel ander gezicht als het voor iets korter is. En een andere scheiding.

Ja, niet veel producten, maar wat wil je weten?

Dat haarmasker gebruik ik niet. De Invisible Oil wel, die vind ik heel fijn. Is echt mijn holy grail voor m’n haar. Heb redelijk fijn haar en wordt er niet slierterig of vettig van.

1 like

Ik heb haarextensions voor meer volume! Heb 1 baan met 4 stroken in 60 cm (mijn eigen haar is ongeveer 55 cm). Ik vind het echt totaal niet opvallen en ben er echt heel erg blij mee. Het zit met ringetjes vast in m’n eigen haar en er word geen hitte of iets gebruikt met het inzetten. Elke 6-8 weken moet ik het omhoog laten plaatsen en daar betaal ik 30 euro voor.

Of je er echt mee in chloorwater kan weet ik niet, chloor is natuurlijk ook niet zo goed voor je eigen haar, dus ik denk dat dat ook voor de extensions geldt. Kun je geen hoge knot maken en daar mee zwemmen zodat je haar bijna niet nat wordt?

Ik denk dat de haarlengte op je plaatje zo’n 30 cm is? Voor een volumebehandeling bij mijn kapper betaal je daar denk ik zo’n 250 euro voor. Je doet er ongeveer 10-12 maanden mee. Er staat een foto van mij in het what are you really wearing topic waar je m’n haar goed kan zien. Drie dagen geleden geloof ik geplaatst.

Edit: oh en ik lees dat je liever niet wil fohnen, maar na het haren wassen moet je wel echt standaard je haar fohnen met die extensions in. Je mag ook absoluut niet met nat haar gaan slapen.

Ik heb mijn haar net geknipt en geverfd en ben wel blij met het resultaat. Mijn probleem is alleen dat het goed zit als ik het net gekamd heb, maar in de loop van de dag wordt het heel slap en slierterig. Iemand die een fijn product weet om het een beetje luchtig en fluffy te houden?
Ik heb zwaar haar en weinig haar, vrij stijl.

Graag gedaan hoor! Ik zou in elk geval goed navragen hoe het zit als je haar vaak in chloor komt, het zou zonde zijn als je zo’n bedrag uitgeeft en er maar 3 maanden plezier van hebt.

Ik heb je even opgezocht en je haar lijkt qua dikte een beetje op mijn eigen haar! Denk dat je op zich genoeg zou hebben aan 1 baan met 2 stroken. Als je op zoek gaat naar iets goedkopers zou ik er wel op letten dat ze echt niet met hitte of wax die extensions erin zetten!

1 like

Ik zit een beetje met de handen in het haar (letterlijk). Ik heb vrij weinig/dun haar dat boven snel vet wordt maar onderin neiging heeft om droog te worden en te gaan splijten. Wat ik meestal doe is een shampoo voor vet haar gebruiken bovenaan en een voor droog haar onderaan. Maar doordat deze shampoo voor vet haar toch wel wat uitdrogend is, krijg ik bovenaan echt veel pluis en gaan babyhaartjes snel omhoog staan door de droogte (denk ik). De rest van mn haar valt plat op mn hoofd waardoor het nog meer opvalt. Ik kan geen voedendere shampoo gebruiken bovenop omdat ik dan binnen een halve dag terug vet haar heb.
Ik heb ook al geprobeerd om het wassen uit te stellen tot 5-7 dagen, maar dit gaf geen verschil.
Ik heb sluik haar en het lijkt altijd in slierten te vallen
 en het lijkt zo dof?
Met kort haar sta ik totaal niet (te dik gezicht, heb het vroeger gehad en stond voor geen meter).
Wat kan ik nu het beste doen? Heb het een tijdje geleden nog laten knippen dus onderaan is het nu nog niet gespleten oid.
Wat voor producten kan ik het best gebruiken? Of wat kan ik er uberhaupt nog mee proberen?

Probeer eens een shampoo zonder sls.
Bijvoorbeeld de kleine keuken babyshampoo. Te koop bij Jumbo of AH

Ik heb ook fijn haar (en krullen) en kon snel vettig worden maar sinds ik dus CG spullen gebruik is dat niet meer.

Het is dus dat je wel je haar schoon krijgt maar niet volledig stript. Je hoofd/haar miet er even aan wennen maar uiteindelijk maak je dus minder talg aan.

Als conditioner vind ik andrelon kokosboost masker (tube) fijn bij fijn haar.
Heb nu volume op mijn koppie!

2 likes

Dankje voor je tips!
Heb wel een AH in de buurt dus ga binnekort eens kijken naar zowel de kokosboost als de kleine keuken shampoo, die laatste ken ik nog niet.
Omdat ik zo snel vet haar heb dacht ik dat die methode niet echt zou werken bij me omdat het misschien niet ‘schoon’ genoeg zou worden, maar in combinatie met extra volume bovenop is het zeker het proberen waard, heb zelf golvend haar als ik er niets mee doe.

1 like

Ja je stript als het ware ook je hele hoofdhuid vetloos. Dusss talg aanmaken!!
Ik had ook vaak van die opgehoopte vet/huidschilver plekken (ieuw)
En nu dus niet meer! Heel rustige hoofdhuid.
SLS is te agressief

1 like

volgens mij heet het merk van de shampoo de kleine badkamer :slight_smile:

1 like

Oke dat is misschien wel een meer logische naam voor een shampoo merk haha, hopelijk hebben ze ‘m ook in de Belgische AH filialen!

Inderdaad!! De kleine badkamer. Maar van het merk de kleine keuken
 of de kleine alles
 :laughing:

2 likes

Ik wil echt zo graag iets anders met mijn haar want het is al 100 jaar hetzelfde. Ik heb niet heel veel haar (ik zou zo graag extensions willen voor volume maar zo duur). Ik zou het wat donkerder willen maar misschien niet 1 kleur maar meerdere tonen zodat mijn haar er wat levendiger uitziet (ik klets echt maar wat nu). Maar jullie snappen misschien wel een beetje wat ik bedoel

en dit is mijn eigen haarkleur

1 like

HĂ©, maar je smeert dus ook in de punten van je haar shampoo? Volgens mij zou dat namelijk bij 99% van de mensen voor superdroog en dof haar zorgen! Ik heb geen shampootips, maar ik zou wel proberen om de shampoo die je fijn vindt voor je hoofdhuid alleen op je hoofdhuid te masseren. De rest van je haar wordt echt wel schoon wanneer de shampoo eruit gespoeld wordt. Als je wat extra voeding wilt, maar je haar niet te sluik wilt maken, kun je een conditioner ook voor je shampoo gebruikt in je haar(punten) smeren. Dus conditioner in je punten, dan shampoo op je hoofdhuid en samen uitspoelen!

Ik doe meestal shampoo voor vet haar op mn hoofdhuid, dan een beetje shampoo (voor normaal of droog haar) op het gedeelte ‘tussenin’ (niet echt tot in de punten maar heb vrij lang haar dus eigenlijk op het gedeelte tussen mn hoofd en de onderste 10 cm) dit uitspoelen en vervolgens conditioner, ben ermee begonnen omdat ik soms niet het gevoel had dat dit tussengedeelte schoon genoeg werd maar mn gewone shampoo te uitdrogend was hiervoor. Is wel nogal omslachtig dus ik zoek een shampoo die beide delen ietwat in balans kan brengen :stuck_out_tongue: ben nu nog op vakantie dus als ik terug ben ga ik de tip hierboven alvast proberen enkel op mn hoofd dan :smile2:

Ik heb blonde/witte highlights in mn haar en wil er een keer een kleurspoeling in doen. Maar ik wil niet dat er dan een kleur in achter blijft. Welk merk raden jullie aan? Of blijf je altijd wel een kleur waar zien ? Denk zelf aan roze of peach kleur.

Ik heb dit ook gedaan een keer voor een feestje (alleen de onderste helft van mijn haar, in een staart zag je het dan). Het heeft er anderhalf jaar in gezeten. Wil nu nog steeds graag lila maar wil niet dat ik het dan weer moet ontkleuren :persevere:

Oh dat is niet de wat ik wil. Ik wil het gewoon even een maandje of 2. Wel merk had jij gebruikt. Had jij lila gedaan?

Manic Panic was het geloof ik. Ik had toen roze en paars gedaan. Na een paar keer wassen was de heftige kleur wel weg, maar ik heb altijd die rozige gloed gehouden. Met ontkleuren of opnieuw verven los je dat wel op denk ik, maar het was bij mij alleen de onderkant en dat viel niet echt op omdat ik het meestal toch los had.

1 like