Haar/ kapsel topic #1

Heeft iemand tips/leuke filmpjes voor opsteekkapsels, vlechten etc met Weave in extensions?

@Rozecoupeschaar ik ben advies nodig en ik denk (hoop) dat jij mij kunt helpen (maar vast anderen ook)

Ik ga volgende week woensdag naar de kapper om mn haar te ontkleuren, na jaren geverfd te hebben wil ik weer terug naar mm eigen kleur. Volgens de kapster zouden hiervoor ongeveer 2 sessies met ontkleuren en weer op kleur brengen voor nodig zijn, met een tussentijd van 6 weken. Ze hebben mn haar al eens succesvol van heel donkerbruin naar witblond gebracht, dus wat dat betreft heb ik alle vertrouwen in deze kapper. Alleen: het is natuurlijk een aanslag op mijn haar, en ik wil het juist wat lager laten groeien. Dus…

• wat kan ik nu al vast doen zodat mn haar straks wat sterker is.
  • Wat kan ik na het ontkleuren het beste doen om mm haar zo snel mogelijk weer in goede conditie te krijge?
  • wat zijn de do’s en dont’s en welke producten raad jij aan?

Ik heb vrij fijn haar, maar voor mijn gevoel wel sterk en in ieder geval veel! Ik heb jaren geleden de Chi keratine treatment spray gebruikt en volgens mij hielp dat wel heel goed, maar zijn er nog meer aanraders?

Goede verzorging is het aller belangrijkste maar dat had je zelf al door zo te lezen haha. Er zijn qua producten vast en zeker heel veel aanraders. Die spray ken ik zelf niet maar keratine is vrijwel altijd goed voor je haar en chi is een goed merk dus ik ga er vanuit dat dit goed is.

Verder wat ik zou aanraden is om nu en in de 6 weken tussen de twee behandelingen, is je haar zo min mogelijk te belasten met hitte zoals stijltang, krultang en föhn en anders goed beschermen met een heat protector en eventueel een uv bescherming tegen te de zon. Verzorgende maskers 1 a 2 keer in de week en bijvoorbeeld een hydrateerende spray oid gebruiken.

Ik werk zelf maar met één merk in de kapsalon en dat is ‘indola’. Wat ik voor jou daar van zou aanraden is:

• hydrate shampoo
  • hydrate spray conditioner
  • kera restore masker
  • heat protection spray
1 like

Bedankt voor je snelle reactie! Ja, 1 keer een bosje stro gehad, dat probeer ik nu te voorkomen! Ik ga in ieder geval jouw aanraders ook bestellen!

Is het ook verstandig om een paar dagen mn haren niet te wassen voor de behandeling? Bijvooorbeeld op maandag voor het laatst, als bescherming? Heb het wel eens gelezen maar misschien is het een broodje aap.

Schiet me net nog te binnen, ik ga de week daarop oo vakantie naar zee, en waarschijnlijk ook zwemmen in het zeewater. Onverstandig denk ik? Of geeft een haarolie ofzo genoeg bescherming?

Hmm van zee water wordt je haar wel droger natuurlijk. Maar dan een keer extra maskertje en wat extra verzorging er in en het is wel prima. Ik ga ooit zwemmen met al een masker in mijn haar. Voor mijn idee scheelt dat maar dat heb ik zelf bedacht :joy:. Dus gewoon masker in, haar boven op je hoofd in een knot en dan gaan zwemmen met dat masker er in.

Nee paar dagen van te voren niet wassen is goed. Je hoofdhuid bouwt als het ware een natuurlijk beschermlaagje op. Maar als je ze net hebt gewassen is dat bescherm laagje afgebroken. 1 tot 2 dagen van te voren niet wassen is dus aan te raden.

1 like

Oké, dank je voor je adviezen! Zwemmen met het masker op, best een idee :joy::joy:

1 like

Nu je het over keratine hebt; weet jij een keratine product wat je in droog haar kunt gebruiken? Vaak als ik droogshampoo gebruik zijn de lengtes van mijn haar behoorlijk pluizig. En ik denk dat keratine het wel wat gladder zou kunnen maken. Heb jij, of iemand anders daar ervaring mee?

Nee ik ken zelf geen keratine product voor droog haar (als in droog = niet nat). Ik zou dan gaan voor een serum of olie wat je in je punten kan doen.

@George ik heb gister deze gekocht en gelijk in mn droge haar gesmeerd (paar pompjes):

https://www.johnbeerens.com/chi-keratin-leave-in-conditioner?channable=e12608.MTA4NTc&gclid=CjwKCAjw1f_pBRAEEiwApp0JKA1AoEKBWYWCFh4A5BW2lP16EC1jJISqEf18LE9QLlp-Z1k3sQeYvBoCuX4QAvD_BwE

Trok heel snel in en maakte mn haar lekker zacht! Er zit een spraypompje op maar het is redelijk dik dus je kunt het het beste eerst op je handen spuiten.

2 likes

Oh dat klinkt heel erg goed! Die ga ik proberen!

@Rozecoupeschaar Haha ja ik bedoelde ook niet nat inderdaad. Droog heeft natuurlijk twee betekenissen als het op haar aan komt

Ja ik snap wat jij bedoelde hoor haha! Alleen ik dacht ik zet er even duidelijk bij wat ik bedoelde. Omdat je droogshampoo natuurlijk niet op nat haar gebruikt en je dus een product zocht voor op niet nat haar.

Lekker makkelijk zo hè droog en droog.

1 like

Jaa haha! En dan is mijn haar ook nog eens droog als het droog is :stuck_out_tongue:

1 like

Oh, ik bedoelde trouwens droog als in geföhned en al, haha! Had mn haren niet gewassen die dag. Als je een sterkere wilt dan is deze superfijn, staat Keratine ook veel hoger op de ingrediëntenlijst:

Alleen even sprayen, klaar. Deze gebruikte ik jaren geleden ook altijd na het blonderen, die andere heb ik nu op de gok er bij gekocht, mag graag nieuwe dingen uitproberen.

3 likes

Haha ja ik bedoelde ook droog als in niet nat! Gaat helemaal goed zo :smile: Ik ga hem bestellen!

1 like

Mijn haar is door de zon ontzettend fel geworden. Het ziet er niet meer uit. Het liefst houd ik het licht, want donker haar staat me niet. Ik lijk dan te streng. Maar kan dit nog goed komen?
Wat is het beste advies?

Het liefst verf ik het zelf, maar als dat een moeilijk klusje os wil ik het wel uitbesteden. Weten jullie dan een goede kapper in de buurt van breda/Rotterdam/Bergen op zoom?

Backstage is een super fijne kapper in Rotterdam. En vooral Shirley!

Ik heb ook een vraagje! Heb van mezelf best wel saai bruin haar en nu zitten er heel veel blonde highlights in. Nu zit ik te denken om van de winter weer bruin te gaan, maar zou dat graag eerst tijdelijk willen proberen. Kan ik op blond haar een bruine toner zetten die er dan na verloop van tijd weer uit gaat? Of werkt dat niet? :slight_smile: (alvast bedankt!)

Oh top dank je wel.

Heb je ook nog tips wat betreft verzorging? Mijn haar is ontzettend droog

Nee sorry! Ik ben geen kapper en helaas geen haar expert. Anders had ik je graag tips gegeven!

1 like

Wat heb je en mooie slag in je haar! Ik zou denk ik verf zoeken in een tint donkerder met iets minder rood, als je dat wil gewoon zelf doen en anders naar de kapper. Ik vind je kleur wel mooi zo eigenlijk!

1 like