Haar/ kapsel topic #1

Dank je wel!

Ik heb nu volgens mij syoss haarverf 6-80 gebruikt. Zou ik dan een 5-60 moeten gebruiken of toch nog wat donkerder? Ik heb echt geen flauw idee wat nu wel goed werkt

Update: ik ga denk ik voor 6.1 of 7.1 . Nu nog even goede kappersverf vinden

Hoi hoi,

Zijn er hier kapsters aanwezig?

Is een pakje haarverf echt zo slecht i.p.v. bij de kapsalon?

Ik wil niks ingewikkelds. Ik ben van mijzelf donkerbruin en wil na zwart.

Thanks.

Anders ga ik naar de kapper maar ja dat scheelt veel doekkoes. :joy:

Ik heb het jaren gebruikt, nooit problemen gehad. Maar ik kan me voorstellen dat kapperskleuring zachter is voor je haar, in een pakje zitten volgens mij meer slechtere stoffen zoals ammonia etc.

1 like

Ligt er aan welk pakje. Het is niet perse slechter meer tegenwoordig. De reden waarom “wij” “tegen” pakjes zijn is omdat het vaak fout gaat als mensen ineens een hele andere kleur willen. En er zal vast wel verschil zitten in dat de ene slechter is voor je haren dan de andere, maar dat is bij kappers verf net zo goed. Even letten op de ingrediënten. Je kan het beste even Googlen op welke ingrediënten je juist wel en juist niet wil, want dat weet ik allemaal niet meer uit mijn hoofd. (Werk al jaren met één merk en daar weet ik van dat het goed zit, dus dan let je daar niet meer op)

Wauw bedankt voor je antwoord.

1 like

Sorry ik las helemaal over dat je van bruin naar zwart wil. Dat is goed te doen zelf. Let alleen dus even op ingrediënten. En misschien voor de hand liggend maar let even op dat je niet je hele voorhoofd en oren mee verft, gaat er nogal lastig af met zwart. Om dat te voorkomen kun je ook even je contouren en oren insmeren met een laagje vaseline oid.

Thanks. Ingrediënten zeg je? Geen idee waar ik op moet letten en Google kom ik op forums terecht met idd kapper/pakje.

Even snel opgezocht amoniak en PPD zijn de ingrediënten die ik bedoelde die het meest slecht zijn. Probeer die te vermijden.

Thanks nog een laatste vraag.

Met een pakje blijf je denk ik wel continue je hele haar verven toch? I.p.v. uitgroei bijwerken dit omdat een pakje sneller vervaagd? Of verzuip ik dan op den duur mijn haar met alle verf?

En in september ga ik naar center parcs dus veel zwemmen. Kan dat nog kwaad? Beter wachten tot na september?

Ik weet dat blondeer groen kan worden met chloor?

Thanks voor je tijd

De eerste keren zal het sowieso wat sneller vervagen omdat de ondergrond nog wat lichter is. Op den duur zal hij beter zwart blijven en is het eigenlijk beter om alleen de uitgroei te doen.

Zwemmen zou geen probleem moeten zijn!

Heeft iemand hier tips tegen een jeukende hoofdhuid door de hitte en luchtvochtigheid? Ik heb er thuis/binnen totaal geen last van, mijn hoofdhuid is schoon en ik heb geen last van roos of droogheid. Zijn er misschien sprays ofzo die zouden kunnen helpen?

@Rozecoupeschaar welke kappersverf raad jij aan?

Indola! Maar ligt er er ook wel een beetje aan wat je wil, waar je naar opzoek bent in een haarverf etc. Als je het bij een kappersgroothandel gaat halen zou ik gewoon daar om advies vragen🤗

1 like

Ken je van The Ordinary het Multi-Peptide Serum for Hair Density? Is een serum dat je op droog haar kunt, op je hoofdhuid. Het belooft meer haar, maar als je naar de ingrediënten kijkt, is het gewoon een mooi hoofdhuid serum. Ik heb last van een droge hoofdhuid, en dan echt bovenop. Met een paar druppels van dit spul, voor ik ga slapen, is het weg. Je kan de volgende dag je haar wassen, maar het hoeft niet. Het is niet vet, en echt niet meer te zien de volgende dag.

2 likes

Heeft iemand een aanrader voor een borstel voor dik en veel haar? Ik heb een tangle teezer en was vroeger tevreden maar de laatste tijd kom ik er niet meer doorheen. Zit nu te kijken naar een wetbrush

Welke producten werken goed om je haar zo lang mogelijk steil en pluisvrij te houden?

Ik ben er zelf nooit geweest, maar vriendinnen van mij gaan naar Van der Horst (zit in Bergen op Zoom en Roosendaal) en zijn daar tevreden over! Wel een dure kapper.

1 like

Ik heb inmiddels een jaar geleden een keratinebehandeling gehad bij een kapper. Vandaag heb ik de behandeling zelf thuis gedaan (scheelde me 350€) en het is zo goed gelukt! De vorige behandeling hield zeker 7-8 maanden dus ik kan hopelijk weer even vooruit.

2 likes

Ik had deze:
QOD Keratine

1 like

Hoe lang moet je wachten tussen verfbeurten?
Einde van de maand moet mijn haar de juiste kleur hebben ivm feest. Vandaag naar kapper geweest maar vindt het denk ik net te licht en wil het nu zelf doen (deed ik eerder ook met het gewenste resultaat).
Is over 1 week al te snel?