Haar/ kapsel topic #1

De eerste keren zal het sowieso wat sneller vervagen omdat de ondergrond nog wat lichter is. Op den duur zal hij beter zwart blijven en is het eigenlijk beter om alleen de uitgroei te doen.

Zwemmen zou geen probleem moeten zijn!

Heeft iemand hier tips tegen een jeukende hoofdhuid door de hitte en luchtvochtigheid? Ik heb er thuis/binnen totaal geen last van, mijn hoofdhuid is schoon en ik heb geen last van roos of droogheid. Zijn er misschien sprays ofzo die zouden kunnen helpen?

@Rozecoupeschaar welke kappersverf raad jij aan?

Indola! Maar ligt er er ook wel een beetje aan wat je wil, waar je naar opzoek bent in een haarverf etc. Als je het bij een kappersgroothandel gaat halen zou ik gewoon daar om advies vragen🤗

1 like

Ken je van The Ordinary het Multi-Peptide Serum for Hair Density? Is een serum dat je op droog haar kunt, op je hoofdhuid. Het belooft meer haar, maar als je naar de ingrediënten kijkt, is het gewoon een mooi hoofdhuid serum. Ik heb last van een droge hoofdhuid, en dan echt bovenop. Met een paar druppels van dit spul, voor ik ga slapen, is het weg. Je kan de volgende dag je haar wassen, maar het hoeft niet. Het is niet vet, en echt niet meer te zien de volgende dag.

2 likes

Heeft iemand een aanrader voor een borstel voor dik en veel haar? Ik heb een tangle teezer en was vroeger tevreden maar de laatste tijd kom ik er niet meer doorheen. Zit nu te kijken naar een wetbrush

Welke producten werken goed om je haar zo lang mogelijk steil en pluisvrij te houden?

Ik ben er zelf nooit geweest, maar vriendinnen van mij gaan naar Van der Horst (zit in Bergen op Zoom en Roosendaal) en zijn daar tevreden over! Wel een dure kapper.

1 like

Ik heb inmiddels een jaar geleden een keratinebehandeling gehad bij een kapper. Vandaag heb ik de behandeling zelf thuis gedaan (scheelde me 350€) en het is zo goed gelukt! De vorige behandeling hield zeker 7-8 maanden dus ik kan hopelijk weer even vooruit.

2 likes

Ik had deze:
QOD Keratine

1 like

Hoe lang moet je wachten tussen verfbeurten?
Einde van de maand moet mijn haar de juiste kleur hebben ivm feest. Vandaag naar kapper geweest maar vindt het denk ik net te licht en wil het nu zelf doen (deed ik eerder ook met het gewenste resultaat).
Is over 1 week al te snel?

Kun je rustig direct doen, heb ik al vaker gedaan. Zelfs 1 keer gelijk na een blondeersessie die ik niet mooi vond (ze had het veel te grijs gemaakt) Ik zal niet zeggen dat het supergoed is voor je haar, maar kleuren is volgens mij ook niet heel slecht.

Ik ga vandaag voor een ontkleur- en kleursessie (ik wil terug naar mn eigen kleur) en ik vind het doodeng. Ik ga naar een hele goede kapper dus aan hun zal het niet liggen, maar na 20 jaar donker nu weer licht, ik vind het heel spannend (stom, ik weet het). Mocht het weer nergens naar lijken dan kwak ik er vanavond ook gewoon weer donker over.

1 like

Bedankt!

Succes vandaag! Ontkleuren lijkt me ook wel spannend.

2 likes

Dank je!

1 like

Succes! Laat je even weten hoe het geworden is?

Heeft er iemand een aanrader voor een goede droogshampoo? Gebruik nu die van Batiste maar die bevalt helemaal niet. Mag best een duurdere zijn.

Ik verf mijn haar al sinds ik 15 ben. Eerder hield ik het niet zo goed bij maar nu vind ik uitgroei zo erg dat ik al jaren elke 3 weken naar de kapper ga. Zonde van m’n geld, haar en tijd.

Nu heb ik de vorige 2 afspraken al highlights erin laten zetten zodat ik weer langzaamaan naar mijn eigen kleur kan zonder dat de uitgroei teveel op valt.

Maar nu mag ik van de kapper ongeveer 12 weken niet komen zodat het die afspraak dan echt goed gedaan kan worden met mega veel highlights.

Ik stoor me zoooo erg aan de uitgroei. Al die tijd heb ik mijn haar donkerbruin gehad en ik ben van mezelf rood. Dus ik heb nu echt een rode gloed/kring aan het begin van mijn haar en daarna wordt het bruin. Zo lelijk. :sob:

Nog 7 weken… ik kan niet wachten.

Ik ben wel heel benieuwd hoe mijn haarkleur eruit ziet. Omdat ik het al zo lang verf weet ik helemaal niet meer zo goed wat de kleur nou precies was en van rood heb je zoveel verschillende soorten.

Ik heb deze laatst gekocht bij de Etos en ik vind hem heel erg prettig! Ik vind mijn haar de dag na het wassen al iets te vettig en deze droogshampoo werkt daar echt goed tegen. Je moet hem wel goed op afstand houden bij het sprayen, anders krijg je de welbekende witte waas. Maar ook de witte waas krijg ik makkelijk met mijn handen weg in tegenstelling tot andere droogshampoos.

1 like

Tangle tamer ultra van Denman. Ik zweer erbij met mijn dik lang zwart haar en mijn dochter met donkerbruin snel klittend haar. Heeft ook gewoon een handvat dus borstelt fijner. Is een paddle brush.
Lees maar eens wat reviews.

Vond de tangleteezer ook te zacht, kwam er niet doorheen.

2 likes

Ik vind deze heel fijn:

2 likes

Volgens mij alleen verkrijgbaar bij Kruidvat, niet bij Etos. Deze laat geen vieze waas achter en ruikt niet zo hysterisch geparfurmeerd als sommige andere droogshampoo’s. Qua prijs ongeveer vergelijkbaar met Batiste!

1 like