Haar/ kapsel topic #1

Dan ga ik manic panic niet gebruiken, wil het echt maar voor even. Wil daarna niet dat ik mn haar weer moet verven.

@tukker ik ga een naar indola kijken. Thanks

Ik kwam vanmiddag deze foto tegen, en nu wil ik dat mijn haar heel erg snel weer gaat groeien. Mis mijn lange haar. Maar goed, nog even geduld hebben. Het komt nu net over mijn schouders haha.

41

3 likes

Extensions kopen joh! Ik kan op een week 8 verschillende kapsels hebben, zo leuk!

3 likes

Ik wil een krultang kopen, maar kom er niet uit. Ik doe zelden iets met mijn haar, dus ze moet vooral makkelijk (en snel) werken. Ik heb lang, fijn, maar vrij veel haar en zou graag grovere krullen willen kunnen maken, mag losjes zijn, zeker niet te stijve pijpenkrullen. Momenteel heb ik deze twee op het oog, aangezien ik het niet vaak ga gebruiken wil ik er ook niet te veel geld aan uitgeven:

https://www.bol.com/nl/p/remington-ci83v6-keratin-protect-krultang/9200000082451165/
https://www.bol.com/nl/p/remington-pearl-pro-curl-ci9532-krultang/9200000012835255/

Iemand ervaring met deze, of een andere in dezelfde prijscategorie die je voor me zou kunnen aanraden?

Ik Heb een combinatie van alle 2. https://www.bol.com/nl/p/remington-ci95-krultang/9000000011035805/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=n5-ucGxg271EzQRbwsBE0Q.1.4.ProductImage

Ik heb zelf ook veel haar. En toen het nog lang was, was dit de enigste waarmee de leuk bleef zitten. En je kan ook losse krullen maken.

Die had ik inderdaad gezien, maar verwachtte dat door de kleinere diameter van de tang, dit ook wat aanwezigere krullen zouden zijn? Ik bedoel echt zoiets:

Kan je dat met deze ook bereiken?

Heeft iemand een tip voor een hoofdhuid die ineens niet meer schoon lijkt te worden?

Na het wassen voelt m’n hoofdhuid niet meer schoon aan zoals het altijd deed. Ik heb niks veranderd qua shampoo of conditioner.
De afgelopen 3 wasbeurten heb ik telkens al 2 keer shampoo gebruikt maar het ‘vieze’ gevoel blijft. Net alsof de vettige laag niet van mijn hoofdhuid wil gaan.

Ik gebruik nu andrelon care and repair (al jaren) en de conditioner/masker van lee Stanford.

Iemand tips? Andere shampoo?

En heeft er iemand tips voor een andere conditioner die echt super goed werkt? Ik heb highlights sinds het mooie weer er weer is en merk nu toch wel dat m’n punten iets pluiziger zijn.

Bij mij wel. Ik deed na het krullen wel een borstel of met mn vingers erdoor, als het was afgekoeld.

1 like

Original en Mineral heeft een detox shampoo. Misschien dat die iets voor je doet? Ik vond deze altijd erg prettig en zowel mijn haar als hoofdhuid voelde weer fris!

Ik heb stug en droog haar en vind deze heel fijn

Het kan juist zo zijn omdat je al jaren dezelfde shampoo gebruikt, hij nu niet meer goed werkt. Dit kán al opgelost zijn door iedere andere shampoo te gebruiken in plaats van deze. Ik zou wel voor een shampoo gaan die doorzichtig is van kleur en niet wit (dus echt de kleur van de shampoo zelf. Hoe witter, hoe meer verzorgend, hoe vetter. Hoe meer doorzichtig, hoe minder verzorgend, hoe meer ontvettend).

3 likes

Ik vind het zo leuk (en erg handig) om jouw tips/adviezen te lezen. Dit wist ik dus ook niet van de kleur van de shampoo, thanks!

1 like

Ik ben vandaag naar een andere kapper geweest omdat m’n eigen op vakantie is en deze heeft het echt veel mooier geknipt :no_mouth: Een jaar geleden ben ik hier ook een paar geweest en ze wist gewoon nog hoe ik m’n haar het liefste heb. Echt knap! Misschien ga ik de knipbeurten wel verdelen over beide kappers. Ik ga om de 4 weken heen. De ene keer voor knippen en kleuren en de andere keer voor alleen knippen.

@Rozecoupeschaar en anderen, wat ik me afvroeg: bestaat er ook een soort methode voor mensen met (kort) dik, steil, geblondeerd haar? Zo is er wel een Curly Girl methode en het lijkt me zo handig om te weten wat bij mijn haar zou passen.

Ik gebruik nu repair shampoo en conditioner van Hema, een zilvershampoo van Fanola of Fudge, de Kruidvat Keratine Repair Herstelkuur en wat drupjes Chi. Ik ben tevreden, maar soms is het echt zo pluizig. Dan is het net alsof ik een suikerspin op m’n hoofd heb.

Dankjewel! Ik ga eens kijken of ik die kan vinden.

@Rozecoupeschaar wat een goed weetje. :smiley: dankjewel! Ik ga eens kijken of een andere shampoo helpt. Word er nu toch wel een beetje gek van dat m’n haar nooit lekker schoon aan voelt. Terwijl dat het lekkerste gevoel is dat er bestaat.

1 like

Nee ik ken daar geen speciale methode voor eerlijk gezegd. Bij de ene werkt dit en de ander dat. Zoveel mogelijk siliconen verwijderen is altijd goed en verder ligt het er ook echt wel aan hoe steil je haar is, hoe en of het dood is door het blonderen etc.

Haha, ja ik verwachtte al zo’n antwoord :stuck_out_tongue: Jammer dat er niet een soort speciale formule bestaat die werkt.

M’n haar is gigantisch steil en ook best droog van het blonderen (ik ga van donkerblond naar bijna wit). In Chi zitten natuurlijk veel siliconen en in die herstelkuur misschien ooi wel. Eens kijken of ik wat anders kan vinden om de pluis te temen.

Ja dat mag altijd. Alleen ik werk er zelf niet mee en heb er nooit een gehad dus ik ben er echt niet bekend mee. Ik weet alleen dat keratine goed is voor je haren, dat het gladder/glanzender wordt en dat ik de resultaten vaak erg mooi vind.

Ik heb 2 keer een keratine behandeling laten doen. Het was echt heel mooi en na ongeveer 3 maanden was de pluis weer terug.
Op de voorfoto valt de pluis nog mee en daar is de slag in mijn haren recht gefohnd.

2 likes

Ik weet het niet meer precies maar volgens mij rond de 200 euro. Zou er nu het geld niet meer aan kwijt kunnen maar als je meer te besteden hebt en het waard vind zou ik het eens proberen. Heb het bij een meisje laten doen wat aan huis kwam. Bij de kapper is duurder.

1 like

Ik vind mijn krullen echt verschrikkelijk en het blijft niet lang genoeg stijl na het föhnen/stijlen. Dus ik wil het eigenlijk permanent gaan stijlen. Heeft iemand dit gedaan? Of heeft iemand tips?