Haar/ kapsel topic #1

Ik heb deze een tijd lang gebruikt maar zou heel goed nadenken over welke kleur, donkerbruin werd bij mij volledig zwart. De laatste kleur die ik heb gebruikt was donkerblond en toen werd m’n haar donkerbruin, op de een of andere manier pakt het heel heftig in mijn haar. Ook het ‘‘uitwassen’’ kan een stuk langer duren dan je wellicht gehoopt had.

Nummer 4 wordt bij mij ook zwart. Ikpaknu haarverf 6.1 of 7.0/7.1

Wat voor verschil merkte je precies?

Ik zie op de website van Holland en Barrett verschillende. Zou je mij een linkje willen geven welke het precies waren?

Super bedankt!

Geen ervaring met vitaminen/supplementen maar kom op YT en blogs veel positieve verhalen tegen over je haar “reinigen” met rijstwater. Dat doen ze al eeuwen in China en het begint nu eindelijk populair te worden in het westen :rofl: Is goed vanwege de eiwitten voor versteviging, herstel en stimuleert haargroei, in sommige gevallen wel 2x zoveel als anders.

Kan geen kwaad om het eens uit te proberen?

1 like

Oke dank je voor je advies!

1 like

Heeft iemand hier toevallig een roterende föhn borstel? Ik twijfel of ik zoiets zal vragen voor kerst maar ben bang dat mijn haar er in vast komt te zitten of weet ik het :sweat_smile:

Beste aankoop ooit geweest. Mijn haar is tot nu toe nooit vastgedraaid om de borstel. En ik heb het ding al 1.5 jaar…

1 like

Ik heb er vorig jaar een gekregen voor kerst en ik ben er mega blij mee! Ik heb mezelf nog nooit vastgedraaid

1 like

@Howth en @Krekel oh dat is fijn om te horen. Heb vroeger ooit een ronde borstel vast gehad zitten in mijn haar dus zag het al helemaal gebeuren dat dit weer zou gebeuren.
Gebruiken jullie hem ook op droog haar? En maken jullie er ook krullen/slag mee of alleen volume?
Oh en hebben jullie aanraders voor merken of types?

Ik heb er een van Babyliss met van die zachte haren, die polijst je haar mooi en dan zit hij ook niet zo snel vast in je haar, ik gebruik hem voornamelijk voor volume met een beetje slag maar dat zakt in mijn haar supersnel weer uit.

1 like

Daar heb ik toevallig gisteren ook eentje van bekeken en opgeslagen. Was ook niet zo absurd duur als sommige andere modellen die ik tegenkwam. Denk dat ik hem maar op mijn lijstje zet. Mijn haar zakt op zich ook wel snel uit maar het is nog altijd beter dan niks haha. En met een goeie spray houden krullen op zich ook wel een tijd dus hopelijk werkt dat met dit net zo.

Gaat je haar trouwens niet pluizen van die borstelharen? Als ik mijn haar borstel met zo’n gewone borstel met van dat haar dan wordt het super statisch om de één of andere reden

Is Redken shampoo & conditioner het waard?

Er zijn veel verschillende soorten. Ik heb de volume shampoo en conditioner een tijdje gebruikt en vond het medium. Niet per se slecht? Maar ook niet fantastisch

Ik neig naar Color Extend Magnetics, in de roze flessen.

1 like

Hangt ervan af. Ik gebruik al jaren de Frizz Dismiss lijn voor mijn droog pluizig haar en ik wil echt niets anders! Ik merk wel dat het goed moet aansluiten op het behoefte van je haar.

De Extreme lijn is echt geweldig! Veel minder gespleten punten en m’n haar is echt gezond nu!

Heeft iemand een goede kapper tip in de buurt van Utrecht (hele provincie mag)

Ik heb ook die van Babyliss en vind het echt een holy grail. Totaal geen last van pluis ook, je haar wordt juist mooi glad gepolijst. Echt het geld waard!