Thanks! Ik ga het op zoeken
Ja, ik geloof ook veel meer in styling producten, daar geef ik veel meer geld aan uit. Ik geloof echt niet in volume shampoo. Die shampoo die @Krekel noemt, gebruik ik ook. Toppertje. Niet de volume-variant van deze lijn proberen (haha) die werkt niet fijn. Succes!
& @Vaasmodel Een goede fohnborstel is echt heel fijn. Goed voor je haar is er een waar lucht doorgaat, met (bij voorkeur) zwijnenharen en een keramische coating. En hoe groter de diameter, hoe minder stevig de krul, maar daar heb je ook langer haar voor nodig. Ik heb de mijne gekocht bij een goede drogist (Pour Vous, Leidsestraat, Aâdam). Maar de online kapperswinkels hebben ook wel goede. Ziet er zo uit:
Ik hou zelf van een wat breder handvat en niet te veel haren door de gaatjes, dan klit je haar minder makkelijk.
En mijn fohn tip gaf ik ook al eerder in dit topic: Haar/ kapsel topic
Ik denk er nu al een tijd over om mân haar te kleuren met een semi-permanente verf uit een doosje. Iemand ervaring met deze? Of moet ik het gewoon echttttt niet doen en gewoon naar de kapper gaan? HOU ME TEGEN!
Wow dank voor je uitleg! Maar als je je haar wast met alleen conditioner, stopt het dan ooit met vet zijn?
Bij mij wel, mits die ingrediënten dus niet in je conditioner zitten. Voor mijn overstap werd mijn haar binnen max anderhalve dag vettig en ik heb blond haar dus dat zie je vrij snel. Ik gebruikte Natura Siberica shampoo en crÚmespoeling en dat werkte vrij goed, beter dan ander spul waarmee mijn haar max tot het einde van de middag vet-vrij bleef als het de avond ervoor was gewassen.
Voor de overstap heb ik nog één keer de NS deep cleansing ofzo shampoo gebruikt om alle troep uit mijn haar te wassen, daarna met appelazijn (1 deel appelazijn, 2 delen water) om alle âbuildupâ te verwijderen en goed uitgespoeld, vervolgens co-wash en dat uitgespoeld en daarna een leave-in.Mijn haar is nog nooit zo glanzend of zacht geweest!
En nu dus al bijna 2 weken zonder shampoo en nog geen vet plukje haar gezien. En als je co-wash gebruikt, kun je in principe ook elke dag je haar wassen want dat stript je haar niet van zijn natuurlijke oliën. Ik probeer om de dag aan te houden om het langzamerhand af te bouwen, maar vind dat nog wel moeilijk In het weekend lukt het makkelijk maar ben altijd bang dat mijn haar de volgende dag echt niet mooi is als ik naar het werk moet.
Weet iemand een fijne kapper die niet gelijk 200 euro kost voor bijkleuren? Ik woon in de gemeente Utrechtse H.euvelrug
Ik heb ook geblondeerd en lang haar. Heb sinds een maand olaplex shampoo, conditioner en die behandeling.
Ik kon met mijn andere shampoo gemakkelijk 1 week zonder wassen. Nu ik met olaplex mijn haar was moet ik het vaker wassen (heb het vorige vrijdag gewassen en nu VNV is Mn haar wel terug aan een wasbeurt toe). Waarom ik overgeschakeld ben naar olaplex is omdat mijn haar door het blonderen wat stugger en droger was geworden. Op dat vlak doet het echt wel zijn werk. Mijn haar is zachter, glanst mooi maar wordt sneller vet. Qua volume merk ik bij mezelf niet veel verschil.
Sorry was misschien niet helemaal duidelijk maar ik bedoel dus een föhn en borstel in 1! Dus eentje die zelf al warme lucht blaast
Ik ben zelf echt niet handig genoeg om mijn eigen haar met losse föhn en losse borstel te doen
Thanks! Ik dacht al dat ik ergens een bericht had gezien maar vond 'm niet bij het zoeken. Ik had net https://www.kruidvat.nl/philips-care-edition-hp8243/00-kerashine-haardroger/p/4434998 gekocht, zag er ook wel goed uit? Of retouren en jouwe kopen?
Ik heb er 1 van babyliss, heel blij mee en niet super duur. Weet specifieke naam zo even niet, maar hij is paarsđŹ kan 2 kanten op draaien, 2 snelheden en kan koude lucht blazen.
@elegance ik spuit altijd (best veel) droogshampoo in mân haar voor ik ga slapen. Vind gevoel niet heel fijn, maar door het draaien en mân hoofd bewegen in mân slaap âmasseertâ het in. Volgende dag meer volume, niet vet l, geen waas en niet dat hele stroeve gevoel
Die ziet er qua specs ook prima uit! Goed gevonden!
Ah thanks!! Ik heb ook wat rondgekeken maar volgens mij maakt het idd gewoon niet mega veel uit welke je koopt en zijn die van Babyliss allemaal wel prima!
Maar is dat roteren nou fijn? Haha. Is dat niet heel verwarrend?
Merci!! Ik ga het co-washen uit testen
Wat slim! Dit ga ik ook eens proberen.
Nee ik vind dat juist heel fijn! Krijg je mooie slag in je haar en werkt heel goed. Zelfde effect als blow dry bij de kapper, alleen dan goedkoper en minder werk. Ik heb ooit een trauma gehad met haar uit een borstel knippen etcâ:rofl: maar zit hier nooit in vast! En je kunt m ook zonder te draaien gebruiken natuurlijk
Heeft iemand hier ervaring met de vitamines van Yummygummy? Ik heb in november vorig jaar heel veel haaruitval gehad en nu veel nieuwe haartjes maar ik geef nu ook borstvoeding en ben dus bang als ik daarmee stop alles weer uitvalt. Nu adviseerde de kapper mij deze vitamines en bij haar zouden ze echt hebben geholpen. Of is er iemand met een andere tip?
Gebruik even de zoekfunctie, meerdere mensen hier gebruiken pillen van Holland and b.arret die wel werken na een paar maanden!
Ik heb verschillende zoektermen gebruikt maar kan het zo snel niet vinden. Weet iemand welke er bedoelt worden?
Ik heb even voor je gezocht, het zijn de msm pillen