A little goes a long way, zeker met jojoba. Dat is inderdaad het nadeel, voor je het weet, is het te vet. Zoek eens op “dry oil” of droge olie. Ik heb er nog een van de bodyshop, maar die is ook inmiddels uit het assortiment. Squalane van The Ordinairy bijvoorbeeld, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (in mijn haar.)
Squalane heb ik gebruikt, maar het hielp niet. Als ik het op handdroog haar smeerde bleef m’n haar pluizig als het opdroogde, als ik het op droog haar smeerde werd het weer heel vet. Maar ik had de hem-squalane, zou dat wat uitmaken?
Nou, ik wist niet eens dat TO 2 varianten had! Maar als ik zo lees vindt TO zelf dat de hemi beter is voor haar, want lichter en droger. Dus helaas, dan kan ik je niet verder helpen. Heb je al goede anti-frizz producten geprobeerd? En zou je kapper je kunnen helpen?
Ik gebruik deze;
Moet vlgs mij ook wel bij Kruidvat te koop zijn, is helemaal niet vet, maar bevat wel siliconen dacht ik.
Ik gebruikte ook jojoba olie en vond het ook veeel te vettig en dik voor mijn haar. Ik gebruik nu 100% pure argan olie voor mijn haar (alleen in de puntjes) en vind die veel fijner! Argan olie is ook veel minder viskeus/dik dan jojoba olie.
Ik ga argan olie proberen denk ik, klinkt veelbelovend! Dankjulliewel voor de tips!
ik gebruik castor olie. ik heb krullen en hiermee scrunch ik mijn gel-cast uit. houd goed het vocht vast door de dag. Ik heb dun haar.
Ik ben op zoek naar iets wat mijn haar wat stugger maakt zonder glans te verliezen. Ik gebruik nu een volume-shampoo en rootbooster, soms een foam, maar mijn haar is nog steeds erg glad. Ik probeer het met gel wat stugger te maken, helpt wel iets maar het is nog niet perfect. Nu het wat langer wordt wordt het steeds irritanter, want halverwege de dag hangt het maar een beetje.
Van volumepoeder krijg ik jeuk (vind ik sowieso vreselijk spul), droogshampoo heb ik nog nooit geprobeerd maar omdat ik een gevoelige hoofdhuid heb lijkt me dat geen goed idee. Iemand suggesties?
Ja, gebruik ik al, maar pas een paar dagen dus het kan zijn dat er nog resten siliconen in mn haar zitten. Duurt wel even voordat dat weg is toch?
Aah, een pindakaas haarmaskertje?
Is het de bedoeling dat je linkt naar een ad over calve pindakaasrepen hahaha?
Dank je, ik zal hem vanavond even bekijken!
Als je blond bent eventueel een beetje talkpoeder of wat voor mij echt een wereld van verschil maakt is wassen/eventueel na gewone shampoo met een shampoobar. Ik ben fan van de werfzeep shampoo blok en jr ligget (wel alleen online te vinden).
Ja daar heb ik ook over gelezen, lijkt me ook wel wat, veel natuurlijker lijkt me. Maar klopt het dat het beter is om dan je haar na te spoelen met azijn? En moet je dan eerst door een gewenningsperiode voor het haar? Dat lees ik nl ook, en ik zit er niet op te wachten dat ik 2 weken met vet haar loop…
Ik heb een tijdje alleen met een shampoobar gewassen en dat wekte niet echt voor mijn haar, ik was het nu met een gewone shampoo en dan ga ik met de shampoobar nog even over mijn hoofdhuid (vooral bovenop) doe tegelijkertijd conditioner in de rest, uitspoelen en klaar. Ik spoel niet na met azijn. Ik zou het gewoon even uitproberen, kost de kop namelijk ook niet
Nee klopt! Ik zag dat er vlak bij mn huis een verkooppunt is, zaterdag maar even kijken!
Ik ga denkik binnenkort voor het eerst mijn haar laten verven. Ik begin grijze haren te krijgen (bijna alleen bovenop mn hoofd bij mn scheiding, echt top) en omdat ik heel donkerbruin haar hebt valt het zo op. Maar waar moet ik op letten? Ik wil in principe gewoon mijn eigen haarkleur maar dan die grijze haren bedekt hebben. Nu vallen due grijze sprietjes nog niet zo erg op want het zijn er niet zoooveel (en ik trek er wel eens een paar uit…) maar ik staar me er zelf natuurlijk blind op. Droogt je haar ervan uit? Ik heb nu vette wortels en droge punten en best een gevoelige trekkerige hoofdhuid…
Ik wil het sowieso laten doen omdat ik 0,0 ervaring hiermee heb. Is het mooier om alles in 1 kleur te laten doen? Of is iets lichter bruin er doorheen natuurlijker (of net niet…). Hoeveel tijd zit er tussen 2 verfbeurten?
Tips voor goede kappers omgeving Antwerpen zijn ook altijd welkom, ik laat het nu knippen door de kapper hier in het dorp maar heb al klanten gezien met strepen in hun haar en dat leek me niet echt natuurlijk…
Ik weet niet hoe ver je wilt rijden, maar ik ben fan van Creativo in Emmen.
De kapper heeft vorige week mijn haar te kort geknipt en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet nu. De bedoeling was tot over m’n schouders maar na opdrogen is het zo:
Het kan niet normaal in een staart of knot want dan vallen er plukken uit, dus nu heb ik het voor de helft omhoog met een knotje maar dat gaat zo vervelen haha.
Hebben jullie nog ideeën hoe ik m’n haar een beetje leuk kan dragen? Ik heb krullen dus ben sowieso elke ochtend zo’n 30 minuten bezig het een beetje in model te krijgen