Ga het bij de kapper laten doen maar wou al even nadenken over welke kleuren goed doenbaar zijn (wil gekleurde peekaboo highlights). Heb donker haar dus zal wel wat gebleekt moeten worden. Blauw vind ik heel mooi! En misschien moet ik inderdaad wat diepere kleuren vragen zodat het mooi vervaagt. Dankjewel !
Ah leuk! Zou dat dan inderdaad even goed met je kapper bespreken, op de goede âondergrondâ kan bijvoorbeeld een diepe kleur paars ook mooi vervagen, en sowieso goed om op de ondertoon te letten (een groenige kleur blauw zal vaak vervagen naar turquoise, bijvoorbeeld). Maar daar weet je kapper vast wel raad mee
Goede tips, thanks! Ik vind het best spannend want mijn haar is meestal vrij saai .
Ohh helemaal leuk dan! Laat je weten wat het is geworden?
Doe ik!
Ik heb eentje van Babyliss pro.
Babyliss PRO Warme lucht borstel 32 Titanium 32 mm 700W
Wordt ook bij kappers gebruikt. Het is wel zo dat je goed moet weten hoe je het gebruikt. Het draait niet mee. Verder moet je in een keer je haar doen. Als je tussendoor stopt en uitzet heeft het apparaat tijd nodig om af te koelen voordat die weer aangaat.
Ik heb verder ook wel eens de Diva borstel gekocht z voor mijn lange haar niet fijn, maar voor kort haar ook prima. Is geluidloos.
Even inhakend op de comment van @Broodrooster : ik heb er een die roteert maar vind dat niet echt nodig eigenlijk, de niet-roterende zijn er ook een stuk goedkoper al te vinden dus dat scheelt ook
& @Zonnestraaltje thanks voor jullie reacties! Zat in mijn hoofd heel erg vast aan de roterende maar ik ga de Babyliss proberen!
Vraag : ik heb fijn en veel, steil haar. Ik heb het laten groeien van net voorbij mijn oren tot nu ruim over mijn schouders. Model bob/lob. Maar nu het langer is en tegen mijn schouders valt, krijg ik de punten niet goed. Ik verstevigd mijn haar en föhn er volume in. En draai dan met een föhn borstel de onderkant naar binnen. Maar dat blijft max een dag zitten en met fohnborstel is dat best bewerkelijk iedere dag. Wat zou de beste tool zijn die me snel kan helpen?
Ik heb al een roterende fohnborstel (revlon one step) gehad, maar dat krult niet genoeg en trekt het volume uit mân roots. Ik heb een krultang zonder clip, maar daar kan ik juist de punten niet mee rond krijgen. Ik denk nu aan een krultang met clip of een stijltang met bewegende bladen. Wat is wijsheid?
@TanteBetje ik zou eerder een krultang (of zelfs krulset, die wordt minder heet en kun je dicht op je roots zetten) gebruiken denk ik omdat het door de ronde vorm toch makkelijker is volume te maken.
Ik zit zelf met het probleem dat elke kapper de onderkant van mijn haar verpest. Ik wil dit, maar kennelijk is het heel lastig :
Wat moet ik zeggen dat ze moeten doen ? Haha en ja ik ga nu kapperhoppen tot ik iemand heb die het snapt en plaatjes laten zien, maar is handig als ik kan zeggen wat ze precies moeten doen (snijden ?)
Dank voor je reactie. Het hoeft dus niet voor mijn roots, daar fohn ik volume in met lucht en met een sterke spray blijft dat wel, het gaat echt om de punten naar binnen krullen.
Even checken of ik zie, wat jij ziet op dit plaatje: je wilt je haar achter rond geknipt hebben, met in de bovenste laag lange laagjes, zodat het nog zachter en ronder valt? Met behoud van lengte. Zoiets?
Op zich worden de lagen altijd wel goed geknipt, net als op het plaatje, want dat snijden ze. Het is alleen de onderkant die altijd kaarsrecht wordt afgeknipt, wat ik ook zeg/vraag. Omdat ik de achter/onderkant tijdens/vlak na het knippen niet goed kan beoordelen valt het me vaak pas later op helaas. Er gebeurt zeg maar dit met de onderkant/onderste laag, hooguit in een boogje, als ik vraag of het rond kan worden geknipt (dit ben ik niet hoor haha)
Leuk en al maar dat is dus gewoon recht en niet zoals het op het eerste plaatje valtâŠ
Je moet vragen om lange lage achterop. En iets in v- vorm te knippen.
Wat zijn jullie fijnste shampooâs en conditioners zonder al teveel troep? En welke stylingproducten zonder al teveel troep zijn jullie favoriet?
Als je dit vraagt en de kapper knipt een rechte onderkant dan is het gewoon een slechte kapper. Tenminste, ik neem aan dat je dit plaatje ook laat zien.
Ik weet niet waar je woont, maar misschien dat iemand je een tip kan geven voor een goede kapper als we weten in welke omgeving je zoekt.
Van de week naar de kapper geweest en een mega stuk van mijn lange haren laten knippen, tot op mijn schouders. Ben er mega blij mee maar vind het wel het mooist als het gekruld is, ik gebruik een zee zout spray voor iets stugger haar maar ik ben nog opzoek naar een betaalbare goeie mousse voor wat meer volume waar je haar niet zo snel vet van wordt. Gebruikte nu die roze volume mousse van Andrelon, iemand nog goeie tips?
Ik heb er veel geprobeerd. En de meeste geven zoân vervelende crisp aan je haar. Maar ik zweer bij de Studio Line Volume Mousse. Ik laat mijn haar net niet droog worden en föhn het laatste stukje. Daardoor krijg ik iets meer stevigheid. Daarna gebruik ik een verstevigingsspray in de lengtes en een rootboost bij de aanzet. Ook die föhn ik droog.
Werkt meerdere dagen.
Blijft je haar dan ook zacht? Of wordt het er erg stroef van?
Ik was er al bang voor, ik denk vooral dat mijn laatste paar kappers er geen zin in hebben en snel klaar willen zijn. Scheelt misschien ook dat ik niet naar âdureâ kappers ga, maar wat ik wil is volgens mij niet heel bijzonder/ingewikkeld. Heb besloten dat ik vanaf nu ga kapper-hoppen aanbevelingen in regio Amsterdam en alles daarboven zijn altijd welkom.
Ik heb wel een aanrader in Zaandam mocht je daar ook heen willen. Sue (insta Colourmesue). Zij werkt nu bij hdcolourhouse.