Haar/ kapsel topic #1

Geen ervaring met producten voor slag, maar ga je als het er in zit er daarna gelijk met een borstel/je handen door? Bij mij helpt het heel goed om dat pas te doen op het moment dat ik wegga. Dan blijft het veel langer zitten.

Wat helpt echt voor een gezonde blonde glow? Mijn haar is zo droog

:disappointed_relieved:

Heeft iemand nog tips om stijl slap haar te krullen? Ik wil een nonchalante look.
Het wordt altijd brugpieper-schoolgala of moeke.
Ik vind het ook super irritant dat ik álle plukken moet krullen, kost zoveel tijd en een lamme arm maar mijn haar is te stijl om af en toe plukjes te krullen.
Welke producten houden het goed vast? Heb ik een spray nodig of juist een mousse? Ik hou elke dag krullen niet vol hoor…

1 like

Ik heb ook redelijk slap haar en gebruik vooraf eigenlijk alleen een heat protection spray want als ik mousse gebruik, wordt het zo viezig ofso. En na het krullen vaak een klein beetje beachspray, maar moet eerlijk zeggen dat het soms echt volle 2 dagen blijft zitten, maar soms ook echt ineens 's avonds al weg is.

En ik hou ook niet zo van dat hele gekrulde, althans dat het zo heel netjes is, dus ik wissel dunne en dikke plukjes af waardoor het niet één soort krul wordt ofso. Werkt voor mij wel erg goed. (het liefst ook nog met twee krultangen, die van mezelf en van mn zusje, maar alleen als ik genoeg motivatie en tijd heb haha. klinkt best vaag nu ik het zo opschrijf)

Vraag: ik heb mijn haar 2/3 weken geleden zelf ontkleurd en grijs geprobeerd te verven. Het is echter geel geworden met groen/blauw. Ik dacht dat het blauw door de zilvershampoo kwam maar het gaat niet weg door het twee weken met normale shampoo te wassen. Nu las ik dat het bij de verf die ik gebruikt heb vaak voorkomt dat het groen wordt.
Zou ik het kunnen proberen om deze verf er overheen te doen? Die kleur zit dus voornamelijk in de lengtes (knot en zijkant haar)

Spoiler

! [afbeelding|400x500](upload://ljgmiSKwZ7P0Ar50Z1iWKP4DkFp.jpeg

En ik weet dat ik eigenlijk naar de kapper moet maar ik durf niet en heb geen geld.

Wat ik van brad mondo heb geleerd is dat niet zomaar kan. Mijn advies is wat van zijn filmpjes te kijken. Hij legt het vrij simpel uit.

1 like

Nee, het zakt gewoon meteen uit. Dacht nu zelf nog wel: misschien wat die mousse ook te zwaar. Maar ik borstel niks uit.

1 like

Haha waarom vraag ik het ook echt, ik weet toch al dat ik me niet in kan houden. Anyhow, het is nog best goed gelukt :joy:

Ik kom net terug van de (hele dure) kapper en ik ben niet tevreden.
Blonde balayage kreeg ik maar de uitgroei liet ze wel 10 cm zitten. Heb toen gezegd dat ik het dichter bij de haaraanzet gekleurd wilde hebben. Hier hebben ze later nog een andere verf in gedaan maar dit is veel geworden.
Ik vind het niet mooi en heb de kapper al een berichtje gestuurd. Kun je zoiets nog fixen met zilver shampoo of blijft dat geel?
Hier een foto , hoor graag of het overdreven is dat ik dit vind.
Onder vind ik de kleur mooi maar bovenop m’n hoofd vind ik de kleur niet mooi.

Ik vind de kleur onder heel mooi geworden. Snap wel wat je bedoelt. Bovenop is het wat warmer (vind het niet geel hoor). Denk niet dat je dat gefixt krijgt met zilvershampoo. Ik zou zeker teruggaan naar de kapper hoor. Misschien kunnen ze het oplossen met een toner?

1 like

Heeft iemand tips voor een goede kapper in Leeuwarden?

Ami kappers vond ik heel gezellig. Maar ik ben niet zo moeilijk met kappers en deze was toevallig in de buurt. Ik ben er denk ik één maal geweest en toen ben ik prima geholpen. Ik ben alleen geknipt en ben niet heel kieskeurig dus je hebt hier niet heel veel aan.:yum:

1 like

Zoiets bestaat niet echt, het verwast heel lelijk en moet dan uitgroeien

Ja maar als je het echt donkerbruin verft met een spoeling ben je daarna een hele lange tijd niet meer lichtbruin/blond helaas. Of ik koop altijd de verkeerde verf, maar bij mij blijft verf van 20 wasbeurten altijd makkelijk een half jaar zitten

1 like

Welk merk gebruik je dan?

Gewoon van de drogist

Ik vind de kleurshampoos van de Kruidvat (die kleine paarse flesjes) daar echt ideaal voor. Gebruik die zelf in de winter om m’n blonde haar koper te maken en het wordt echt felkoper en na 2 maanden ben ik weer (licht)blond.

1 like

Die zijn inderdaad nogal onvoorspelbaar. Met echte kappersmerken, dus waar je de ontwikkelvloeistof en de kleur los van elkaar dient te kopen, is het wel mogelijk om een tijdelijke kleur te verven die er ook echt weer uit gaat na x aantal keer wassen. Alleen extreme veranderingen zoals van witblond naar heel donker bruin/zwart, felrood of juist lichter is niet aan te raden. Daar is die verf eigenlijk ook niet voor bedoeld

1 like

Noo shit :sob::sob:

Iemand deze al gezien? Soort dupe van de AirWrap!