Haar/ kapsel topic #1

Volgens mij is het een krul fohn ipv zo’n airwrap die je haar er omheen zuigt. Jammer was anders wel een beter prijs geweest.

Ja, het zal niet hetzelfde zijn. Maar vond in het filmpje die krultang er wel op lijken!

Heb je dit inmiddels al geprobeerd? Ik wil het eigenlijk ook proberen :wink:

Ja ik ben volgens mij de dag na mijn post gelijk naar de kapper gerend, haha! Ik vond het heel mooi gelukt, maar ik moet zeggen dat het nu (heb het in 3 weken 3 keer gewassen en ben veel in de zon geweest) al best is vervaagd helaas. Vooral mijn onderste plukken zijn alweer veel lichter. En ik heb nu al een klein beetje uitgroei (die nu nog niet zo goed te zien is), en ik vind lichte uitgroei bij donker haar niet zo mooi. Dus ben aan het bedenken wat ik volgende keer met m’n haar doe; zelf weer bruin kleuren of na de zomer bij de kapper iets van highlights zet om terug te gaan naar m’n eigen kleur. Weet dus niet of ik het echt aanraad!

1 like

Gisteren heb ik mijn haar gekruld en dat was heel mooi, maar na een paar minuten was het alweer uitgezakt. Ik heb super zwaar en dik haar en het blijft nooit langer dan een half uur mooi in model. Wat kan ik hier tegen doen? Want ik zou graag langer met mooie krullen willen rond lopen.

Wat voor krultang heb je? Want met de remington pearl wand blijven mijn krullen twee of drie dagen zitten. Ik raad hem altijd iedereen aan en heb nog nooit iemand er negatief over gehoord

1 like

Ik heb nu een hele goedkope, echt van kruidvat eigen merk. Maar ik heb er dus een van een vriendin van me gebruikt en die was wel kei duur maar had echt een beetje hetzelfde effect. Het bleef wel nét is langer zitten, maar niet eens een hele avond. Ik had toen niet echt het idee dat een duurdere beter zn werk deed. Ik gebruik trouwens ook echt 6 flessen haarlak per keer haha

Mijn krullen blijven beter zitten als ik ze gemaakt heb met een stijltang dan met een krultang

1 like

Doe je van te voren iets van mousse oid erin? Dat maakt bij mij best wat verschil.

1 like

Laat je de krul gelijk los? Het helpt nog wel eens om hem af te laten koelen in je hand, dus dat je de krultang eruit haalt en de krul “opgerold” in je hand opvangt en even wacht tot hij afgekoeld is

1 like

Doe jij dat dan in je lengtes? Of echt zoals Mascha (beautygloss), die haar hele haar vol smeert? Ik heb heel fijn en vrij dun haar en bij mij blijven krullen hooguit een avond zitten. De pearl wand geeft wel het beste effect, maar dan is het nog steeds niet meer dan een avond. Dus misschien moet ik ook met wat meer producten in de weer.

Ik doe het eerst in de lengtes inderdaad! En daarna doe ik nog een klein dotje op mn handen, wrijf ik mn handen over elkaar tot de mousse heel dun is geworden en dat doe ik in de aanzet. Ik merk echt meteen verschil als ik mousse vergeet.

Edit: niet zoals Mascha gewoon bovenop mn haar trouwens!

1 like

Die van Remington kan ik ook echt aanraden, bij mij zakte het ook áltijd uit en nu niet meer.

1 like

Mijn haar is sinds zaterdag een heel stuk korter (van navellengte tot sleutelbeen) omdat ik graag dit wil:

Maar ik heb nogal veel haar en nu ziet het er eerder zo uit:

images
Een driehoek dus, haha.

Na mijn vakantie wil ik terug naar de kapper maar wat zou eraan kunnen gebeuren? Meer uitdunnen? Of radicaal gaan en een undercut doen?

9 likes

Hier heb je niks aan, maar ik vind dat zo cool he, zo’n megadik haar en dan zo bot afgeknipt op die lengte. Love it! Typisch geval van dat je leuk vindt wat je zelf absoluut niet hebt. :joy:

Beetje uitdunnen onderin denk ik idd! En als je de puntjes een beetje met stijltang stijlt?

Ik hou wel van zo’n botte onderkant!

1 like

Salon Layla! Als je je haar wil laten verven dan zit je daar sowieso goed.

Haha ik denk dat ik weet wat je bedoelt (zo’n krullende Franse bob maar dan langer?) maar zo ziet het er jammer genoeg niet uit :joy: Het is megavol en houdt bovenop weinig textuur.

@Blush ja dat botte vind ik ook zo mooi, daarom dat ik wel snap dat de kapster niet verder heeft uitgedund. Zeker omdat ik binnenkwam met haar tot m’n middel en er nauwelijks slag in zat kon ze ook niet inschatten dat het, eens geknipt, nog zo vol zou zitten.

foto met stomme filter

2 likes

Ja jouw plaatje vind ik mooi, maar zie wel dat dat mens niet eens zulk dik haar heeft, is gemaakt volume vooral, maar dit vind ik bijv ook super cool:

afbeelding

Daarbij zie je wel wat beter dat dat gewoon echt dik stug haar is!

Oohh ja ik zie het! Individueel zijn mijn haren niet zo dik (eerder normaal en niet echt stug), het is vooral de hoeveelheid. Ik had ooit een hoofdhuidcheck bij een Avedakapper en je zag op de beelden echt 2 en zelfs 3 haren per follikel :joy:

1 like