Haar/ kapsel topic #1

Ik wist niet helemaal hoe ik het moest noemen, maar een algemeen topic voor alle vragen over je haar, verzorging, kapsels, inspiratie etc.

Zelf heb ik meteen ook een vraag; hebben jullie aanraders qua zeezoutspray? En dan eentje die niet naar kokos stinkt… heb er nu eentje via salon b en die is wel fijn maar zo duur.

2 likes

Haha, bij de eerste vraag voel ik me al een nitwit eigenlijk :stuck_out_tongue: Wat is er zo speciaal aan zeezoutspray? Van zwemmen in de zee wordt mijn haar zo droog als een bosje stro, dus wat doet zo’n spray voor je haar?

Gebruikt iemand hier van die haar- en nagel vitaminen? Ik wil dat eigenlijk eens uitproberen, de onderkant is na een kappersbezoek altijd alweer zo snel droog :sleepy:

Haha dat dus min of meer. Mijn haar is heel plat/steil/glad en dat vind ik bij sommige mensen juist ook mooi, maar past minder bij mijn hoofd. Dus ik wil juist wat meer structuur/stugger haar waardoor het niet zo plat zit :biggrin:

Ah, oke. Niks voor mij dus :sweat_smile:

Ik vind die van de HEMA lekker ruiken!

1 like

Ik zit echt te twijfelen of ik naar de kapper moet gaan of dat ik een kappersschaar koop en de punten even doe. Wil echt niks bijzonders met mijn haar.

Wat doen jullie altijd?

1 like

Ik ga graag naar de kapper. Doe ook niks bijzonders eigenlijk hoor, kleurtje erin, puntjes eraf. Maar ik vind het heerlijk, het is ook echt even me-time.

2 likes

Ik vind die van de lush fijn

1 like

Iemand hier dé tip tegen droge punten? Is bij mij al heel gauw na het bijpunten, zo kan ik wel doorgaan

Ik heb één grijze pluk haar. Ouderdom is coming!

3 likes

Yeeess voel me helemaal thuis hier hahah.

Indola heeft hele fijne zoutspray! Heeft maar lichtjes een geur, geen kokos maar gewoon lekker fris, niks overheersend.

Sugarbear hair vitamines zijn heel fijn.

En tegen drogen punten is vooral (goede!) producten zoals maskers, olie, conditioner, leave in conditioner l, hydraterende shampoo en alles waar keratine in zit. En dat je punten droog zijn wil niet zeggen dat het dood is natuurlijk. Je haar kan van zichzelf ook aan droge of vette kant zijn.

2 likes

Ik wil heel graag dit als kapsel. Heb nu middelbruin langer haar. Hoe gaat de kapper dit aanpakken?

3 likes

Kan op verschillende manieren, afhankelijk van hoe bruin je haar is, waarmee het geverfd is, hoe snel het licht wordt etc. Maar de kans is groot op heel veel highlights of flaps, of helemaal ontkleuren en dan afhankelijk van hoe licht het wordt dit nog een keer herhaald en als laatste nog een toner er over heen om het warme eruit te halen en bijhouden met zilvershampoo.

Dit zijn in ieder geval de meest voordehand liggende opties. Maar is ook afhankelijk van de kwaliteit van je haar wat je haar aan kan qua ontkleuring.

1 like

Ik heb sinds ongeveer een maand lichtroze balayage, en ik werk het ongeveer elke anderhalve week bij. Mijn vorige semipermanente verf is nu op, en ik heb als opvolget die van arctic fox gekocht (virgin pink, ga ik mengen met conditioner).

Mijn vraag is alleen: moet ik daar handschoenen bij aan? Bij mijn vorige verf deed ik dat niet.

1 like

Geeft bij mij ook heel mooi resultaat!

Lush RnB is erg fijn. Zou wel eerst een tester vragen want duur.

1 like

Jaa zijn die sugarbear pillen echt fijn?? Dacht altijd dat dat dikke spon van de Kardashians was haha.

Ik heb ze zelf niet gebruik maar hoor er echt goede dingen over van collega’s en vriendinnen. Betere huid, glanzender haar, stevigere nagels etc etc. Je moet alleen geen wonderen verwachten natuurlijk haha. Maar ze doen echt wel iets goeds voor je.

2 likes

Dat spul ruikt heel sterk, je rook het bij mij sterker dan m’n parfum, zelfs als ik maar een beetje in m’n puntjes deed. Werkte wel goed idd!