Haar/ kapsel topic #2

De discussie wordt voortgezet vanaf Haar/ kapsel topic #1 - #5776 door Peachpuff.

Eerdere discussies:

2 likes

Ik heb super dik, lang haar dat heel snel droog aanvoelt. Eerste dag na wassen is het vaak nog wel zacht, maar daarna wordt het al snel weer heel droog/stro-achtig. Ik was het ongeveer 1x per week. De punten zijn niet per se gespleten en kappers zeggen eigenlijk altijd dat het nog in goede conditie is als ze het knippen. Zijn er producten die ik zou kunnen gebruiken die dit zouden kunnen verbeteren? Ik gebruik momenteel olaplex nr 3 en een shampoo en conditioner van Tigi Bedhead (de rode, bij TK Maxx gekocht), een serum van Lee Stafford.

1 like

Kerastase 8h night serum :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Ik heb ook zulk haar en dat maakt mijn haar zo mooi en zacht

4 likes

@Karl_Lagerfeld en evt anderen:
Ben jij nog blij met de Color Wow dream coat spray? Overweeg m aan te schaffen.

Ehm ja ik medium! Lijkt alsof mijn tweede flesje minder goed werkt ofzo? Maar moet wel zeggen dat mijn ware aard krullen heeft, dus misschien zou ik die andere variant moeten hebben eigenlijk. Én ik laat mijn haar eerst drogen en volgens mij moet je het in nat haar gebruiken

1 like

Ik dacht ook dat het bij het volgende flesje minder goed werkte. Toen een tijdje niet meer gebruikt en nu ik het wel weer gebruik zie ik echt wel verschil. Is alleen best veel werk, gebruik het zelf wel in handdoek droog haar en daarna föhnen + stijltang of met de b.r.u.s.h.

2 likes

Ja, topspul! Ik spray het op m’n natte haar, echt royaal plukje voor plukje. Daarna föhn ik het droog want het wordt geactiveerd door hitte. Daarna pak ik de steampod en is mijn haar super glad en shiney. En dat blijft zeker 3 wasbeurten zitten.

2 likes

Hebben jullie weleens silicium druppels gebruikt en werkte dat?

1 like

Ik heb hem besteld! Hoe gebruik jij hem? Echt elke nacht?

1 like

Al een tijd heb ik mijn haar millimeteren op mijn ‘bucketlist’ (nou ja neem die met een korreltje zout) staan en de laatste tijd denk ik er weer over… maar ik heb het idee dat ik tegenwoordig best veel meiden zie met gemillimeterd haar? Kan iemand deze oma vertellen of dit nu een trend is? (Maakt me verder niet uit maar ben nieuwsgierig of het komt omdat ik er zo op gefocust ben of dat het echt zo is haha)

2 likes

Je ziet het de afgelopen 2 - 3 jaar wel wat meer weer onder beetje alternatieve mensen.

Of je doet eerst alleen de onderkant van je bob :stuck_out_tongue:

1 like

Haha nee alleen de onderkant vind ik echt heel stom, dan heb ik gewoon een dunne bob. Heb de zijkant ook 2x opgeschoren gehad en sowieso heeel kort haar geweest idd mijn Jean Seberg era hahaha en ik ben wel team alles of niks.

Ik wil eigenlijk ook gewoon weer een blonde bayalage, maar in de onderste helft van mijn bob (dus zeker nog 10cm) zit nog henna en dat gaat er gewoon nooit uit/wordt nooit blond. De rest van mijn haar bijna wel. Ik weet het gewoon niet. Ben zo uitgekeken op mijn haar :sweat_smile: Wie weet ooit kaal :stuck_out_tongue:

Ik heb zelf al een hele poos gemillimeterd haar en zie de laatste tijd inderdaad meer vrouwen die het ook hebben. Maar dat vind ik juist leuk! Ik krijg vaak van hen het buschauffeurs knikje. Voelt heel gezellig, alsof we bij een geheime club horen. Ik zou het gewoon doen!

2 likes

Doe het, doe het! Ik had dit ongeveer 3 jaar geleden en een jaar zo gehouden en het was zo tof en bevrijdend om te doen, voelde me heel vrouwelijk en stoer en sexy :smiley:

4 likes

Ok ik wilde mijn grijze haren accepteren en omarmen, maar het zijn er nu in korte tijd zo veel geworden dat ik het niet meer kan opbrengen :smiling_face_with_tear:
Mijn vorige kapper raadde een spoeling aan want ik wil op dit moment (nog) niet verven, maar heeft iemand aanraders qua merken? En na hoeveel wasbeurten is het eruit? Ik ben nogal bang mijn natuurlijke haarkleur te verliezen dus hoop op eerlijke meningen haha.

Ik ben ook benieuwd want ik zie ook steeds meer en meer grijze haren en wil ook niet verven

1 like

Ik gebruik soms een gekleurd masker, dat maakt mijn natuurlijke haarkleur wat dieper/glanzender (mijn haar is droog en daarom wel eens dof, wat ik stom vind) en verdoezelt de witte haren ook een beetje, op een subtiele manier. Ik was mijn haar ongeveer eens in de vijf dagen en na iets minder dan een maand is het effect wel volledig verdwenen.

2 likes

Dat klinkt ook wel als een goede optie voor nu. Is dat van een merk dat ook in NL verkrijgbaar is?

Ik vond Revlon Nutri Color en Wella Color Fresh heel erg fijn!

3 likes

Ik gebruikte die van Moroccanoil. Maria Nila heeft ook een kleurmasker maar deed bij mij niet zoveel.

2 likes