Misschien wil je dit niet, maar misschien helemaal ‘opnieuw’ beginnen met je haar? Het in een leuk kapsel met laagjes laten knippen en van daaruit verder laten groeien? Ik weet niet hoe je haar er nu uit ziet natuurlijk maar ik vind, zeker bij een korter kapsel, lagen vaak mooier dan 1 lengte.
Ik ben nu een bob aan het laten uitgroeien, ben nu net een beetje bij die ongemakkelijke lengte dus wil liever nu doorzetten om te kijken of lang een optie is.
Toen mijn haar heel erg verknipt was. Heb ik het toen het een beetje gegroeid was idd in lange laagjes laten knippen. Dan valt je haar al wat beter vind ik zelf. Misschien via youtube kijken naar filmpjes voor kort haar. Heb je vaak wel leuke dingen tussen zitten.
Dat was jaren geleden, haha! Maar daardoor heb ik nog steeds moeite met mijn natuurlijke haren…
Heb je ook al heatlessdingen geprobeerd met kleine/minimale hulpstukken (alleen elastiekjes)? Ik maak vaak twee ‘rope braids’ (scheiding in het midden) en dat ziet er altijd heel leuk uit, heel natuurlijke golfjes. Werkt ook goed op korter haar en ik merk er niks van in bed.
Wat bij mij ook echt magisch werkt is een knotje boven op je hoofd waarbij je het elastiekje helemaal uitrekt en dan om je haar heen draait… Maar ik kan dit lastig uitleggen en kan ook geen filmpje vinden… Weet iemand wat ik bedoel?
(Misschien zat je niet te wachten op nog meer overnightdingen maar ik dacht: wie weet.)
O en pincurls vind ik ook leuk en comfortabel maar dat is wel een look waar je van moet houden.
En als het om opsteken/kapsels gaat zijn er zoveel manieren, daar moet je zelf beetje mee experimenteren denk ik? Ik vind zelf zo’n knotje onderin je nek maken en dat binnenstebuiten keren (die ‘ponytail loop’-manier) altijd mooi. Of een knotje laag of hoog en dan wat plukjes (half) lostrekken en weer vastzetten met speldjes. Dan lijkt het ook lekker vol.
Heeft iemand tips voor een shampoo zonder cocamidopropyl betaine maar ook zonder sulfaten (en het liefst ook zonder parabenen)?
Ik heb al verschillende shampoos geprobeerd (o.a van die natuurlijke shampoos zoals van weleda) maar die maken mijn haar voor mijn gevoel dan niet goed schoon, of het zijn van die shampoos ontwikkeld voor de curly girl methode en bedoeld voor een bepaalde soort krul of kroeshaar en dus te zwaar voor mijn haar (ik heb dik, lang haar met een beetje slag). Ik gebruik nu die van Sebamed, die is zonder cocamidopropyl betaine en kan mijn hoofdhuid verdragen en maakt mijn haar goed schoon dus dat is een win, maar er zitten dus wel sulfaten in waardoor mijn haarkleur mega snel vervaagt en dat is echt zonde dus ik wil eigenlijk graag overstappen op een andere shampoo.
In de Everyday Shampoo van Sebamed zitten volgens geen sulfaten, dat vind ik zelf een erg prettige shampoo! De Low Shampoo van Yves Rocher is ook één van mijn favorieten en bevat zowel geen sulfaten als betaïne. Het is een crème, maar laat mijn haar in elk geval erg licht en schoon achter.
Ik zit toevallig zelf net naar het merk Champo te kijken omdat ik een Insta ad kreeg voor hun leave-in. Zo op het eerste gezicht lijken hun shampoos misschien wel wat voor je.
Ik heb zon wella colormask gekocht en ben gewoon zenuwachtig om t te gebruiken?? Ben echt een loser geworden haha
Helaas zitten er wel sulfaten in de everyday shampoo van Sebamed, deze gebruik ik nu al een hele tijd. Als ik mijn haar kleur of opfris met een toner vervaagt de kleur echt snel of is de toner er in een aantal wasbeurten al uit als ik deze shampoo gebruik helaas. Goede tip van Yves Rocher, ik ga hier eens naar kijken, thanks!
Welke dan? Ik zie er geen.
Aqua, Decyl Glucoside, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauryl Sulfoacetate, PEG-55 Propylene Glycol Oleate, Propylene Glycol, Hydroxypropyl Oxidized Starch PG-Trimonium Chloride, Citric Acid,Parfum, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate
Het woord sulfoacetate lijkt op sulfate maar is geen sulfaat
Hi, welke shampoobar en conditioner raden jullie aan voor gekleurd en krullend haar? Ik gebruik nu minu van davines, maar kreeg een wonder shampoobar als cadeau van iemand en was eigenlijk positief verrast. Om het plastic wat terug te dringen in de badkamer zou ik wel willen overstappen op een goed bar. Alle tips welkom!
Ik gebruik zelf graag de bar van shampoobars.nl
Op dit moment heb ik de honing maar ze hebben meer bars (zowel shampoo als conditioner) die geschikt zijn voor krullend of gekleurd haar.
Ik heb nooit veel met mijn haar gedaan maar het zat altijd wel prima, maar sinds een tijdje zit het echt niet meer oké. Ik heb haar tot op mijn schouders, vrij dik, redelijk veel en tot voor kort altijd wel gezond. Het probleem is vooral dat het bovenop na 1 dag al te vet is, maar mijn punten droog zijn (en de laatste tijd ook wel beschadigd voelen), pluist en weinig volume heeft. Ik gebruik qua shampoo vaak iets anders, momenteel de Petal Fresh Pure Rosemary & Mint Volumizing Shampoo en moroccan oil conditioner. En dan een keer per week ongeveer het bananenhaarmasker van garnier. Maar deze routine lijkt niet echt iets toe te voegen.
Verder was ik meestal twee keer mijn haar met shampoo - breng alleen shampoo bovenaan aan en conditioner alleen onderaan - heb een tijdje ook een droogshampoo van olaplex geprobeerd - heb een tangle teezer als borstel - stijl/föhn mijn haar nooit - heb een satijnen kussensloop.
Heeft iemand nog tips? Qua producten maar ook andere dingen die ik nog kan proberen?
Ik zweer bij Glory van Lush als conditioner voor droog haar! Mijn haar was nog nooit zo zacht en glanzend, meer dan bij het banana masker of andere haarmasker. (en ruikt ook heerlijk)
Ik heb aan de zijkant van mn hoofd opeens babyhaar?? Als ik een staart in doe staat het recht opzij, vooral als t vet is. Krijg t ook met geen mogelijkheid getemd. Zo irri
Heb je geen last van build up? Volgens mij is Petal Fresh sulfaatvrij, het zou me niet verbazen als het te mild was om de siliconen van je conditioner goed uit te wassen. Ik zou eens proberen om een shampoo met sulfaten te gebruiken.
Heeft er iemand ervaring met de shampoos/conditioner van Redken?
Wil na 4 maanden Curly girl methode stoppen (heb wel meer krullen maar ook meer pluis, ondanks veel verschillende producten), en wil eigenlijk overstappen op een wat duurdere shampoo in de hoop dat ik mijn dikke pluizige haar daar wat mee tem.
Ja, maar enkel met die voor de gevoelige hoofdhuid (Scalp Relief). Die beviel altijd erg goed bij mij!
Ik heb jaren lang Redken gebruikt. All Soft en Frizz dismiss lijn. Sinds een jaar over op Kerastase. Vond de Redken heel fijn.