Haar/ kapsel topic #1

Ik wilde dat! En had ook middenbruin haar, maar dan met rode gloed erin geverfd. Ik ben drie x geweest voor heel veel highlights en toner, was kneiterduur masr ben er wel heel blij mee. Nu alleen eens in de zoveel tijd nieuwe highlights om uitgroei tegen te gaan :tipping_hand_woman:

2 likes

Ik gebruik het zelf niet (mijn man wel) maar vind het lekker ruiken en het werkt super.

Bohhh moet eigenlijk echt alweer 100 jaar naar de kapper maar het komt er maar niet van. Terwijl een lob duizend keer mooier is :weary: Ga nu een herinnering zetten

1 like

@anon31745129 ik heb toevallig gister de huid-haar-nagels van Biosil besteld. Niet goedkoop (geen idee wat die anderen kosten) maar ik las er goede revieuw over van bloggers die ik vertrouw.

Ik gebruik alles van Matrix. Zij hebben ook hele goede lekker ruikende spray voor je haar tegen de zon.
image

Verder absoluut fan van biosilk therapy

1 like

Wat is jullie lievelings shampoo en conditioner?

Deze vraag is wel kapsel achtig, maar gaat niet echt over mijn kapsel

Ik spray vaak een beetje haarlak bij mijn scheiding zodat die goed er in blijft. Nu heb ik in mijn scheiding een beetje last van irritatie en korstjes. Ik was mijn haar niet elke dag en vind die irritatie viezig. Wat kan ik er aan doen? Kan ik beter een ander product gebruiken?

Dr. Organic en dan de Rose lijn. Met roze flessen

1 like

Misschien proberen van iets verder af te sprayen of een minder stevige haarlak gebruiken.

1 like

Bedankt voor je reactie! Jij bent kapster toch? Ik vind het altijd bijzonder hoe kapsters altijd kletsen en een gesprek gaande houden. Vind jij het leuk om zo de hele dag te praten over dezelfde dingen? Lukt dat kletsen ook wel eens niet?

1 like

Ja ik vind het oprecht leuk om te kletsen. En het lijken vaak dezelfde gesprekken over het weer enzo, maar dat is echt niet! Heb echt de meest uiteenlopende gesprekken. Sommige mensen komen echt hun hart luchten, andere praten alleen maar over hun werk of school en met andere heb je echt oprecht een klik en gaat het al snel over op wat diepere onderwerpen of wat ze allemaal hebben meegemaakt.

Deze periode is vaak heel gezellig omdat mensen veel vertellen of vakanties of bijvoorbeeld festivals etc. Ik vind het zelf ook heel leuk om over mensen hun werk te horen want je krijgt echt mensen die vuilnis ophalen, hoge pieps van de gemeente tot een mevrouw die bijvoorbeeld bloed opruimen bij bijvoorbeeld een ongeluk. Stille wateren hebben diepe gronden ben ik ook echt wel achter gekomen.

Heb ook veel mensen waarbij je als snel merkt dat ze niet echt willen kletsen en dan doe ik dat ook niet. Dat merk je vaak zo goed dat het ook niet ongemakkelijk stil is.

Verder kan ik best goed een gesprek opg ang houden al zeg ik het zelf. Maar ik vind mensen ook echt oprecht interessant. Wat ze doen, wie ze zijn, waar ze vandaan komen en ga zo maar door.

Heel verhaal haha sorry. Hoop dat het een beetje te begrijpen is met mijn schrijf kunsten😅

15 likes

Waar ik woon is het water heel erg hard, ik heb al zoveel geprobeerd (zoals azijnspoeling) maar niets helpt. Als ik mijn haren was dan zit het de eerste dag redelijk oke, en daarna wordt het heel erg zacht en pluizig (krullen). Vorige week heb ik daarom mijn lange haar af laten knippen naar een korte bob (krullen) en ben er zo blij mee!

Ik heb nog een aanrader voor mensen met krullen/die meer volume in hun haar willen: Anti-gravity van Kevin Murphy. Ik heb dit kleine flesje bij de kapper gekocht voor 5 euro om te proberen en het werkt heel fijn. Het is licht spul, plakt niet en is niet vet, en ruikt heel lekker, een beetje lavendel-achtig. Een nadeel is dat een grote fles volgens mij wel duur is.

(niet mijn foto)
1 like

Ik heb stijl haar en kon het altijd aan de lucht laten drogen en dan zat het prima.
Maar ik heb mijn haren een tijdje met head&sh.oulders gewassen (veel te agressief, i know now). Als ik mijn haren nu laat drogen zijn ze helemaal pluizig en droog. Weet iemand van jullie een goed product tegen pluizig statisch haar?

Moet je per se naar de kapper om een oranje/rode gloed eruit te halen? En hoe doen ze dat/is dat erg duur? Ik had mijn haar rosé goud en daarna al 2x een pakje bruin eroverheen gedaan, maar die warme gloed blijft terugkomen.

Ik zou je haar in het echt moeten zien om goed te kunnen oordelen. Maar op basis van wat je schrijft denk ik dat ze een blondeerwassing/schoonmakwassing doen om een ongewenste gloed eruit te halen. Daarna een matte toner er over en dan zou het weg moeten zijn. De kosten zijn mega afhankelijk van naar welke kapsalon je gaat, maar denk dat je er wel vanuit moet gaan om 2x kleur kosten te betalen. (Om je een richtlijn te geven zou dit in onze kapsalon minimaal 76 euro kosten, afhankelijk van je lengte etc etc)

Edit: je kan natuurlijk, als je goede informatie wil, even langs verschillende kapsalons gaan zodat ze je haar ook echt zien en vanuit daar kunnen ze je waarschijnlijk beter adviseren met wat je zou kunnn doen.

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik denk dat ik naar de kappersakademie wil, maar ga er nog even goed over nadenken.

1 like

Ik heb een dilemma. Ik moet nodig m’n uitgroei bijwerken, ik heb verf m’n haar asblond. Op z’n vroegst zou ik dit dinsdag of woensdag kunnen doen. Ik ga alleen zondag op vakantie, en het wordt een zon, zee , zwembad vakantie. Mijn ervaring is dat pas geverfd blond haar de zon en het zwembad niet zo leuk vinden. Verleden keer werd m’n haar echt geel. Maar m’n uitgroei ziet er ook echt niet uit… what to do?

wel laten verven en zilvershampoo mee op vakantie?

Ik ben fan van:

imageimage

1 like

Het lijkt me een beetje zonde van je geld om het nu nog te verven ook denk ik? (en straks wordt het ineens groen ofzo :stuck_out_tongue: ) Weet niet hoe erg je vindt dat het er nu uit ziet, maar ik zou het na je vakantie pas doen!

1 like