Haar/ kapsel topic #1

Ik heb een tijd kastanje shampoo van Weleda gebruikt toen ik last had van een schilferige hoofdhuid. Die stimuleert de doorbloeding van je huid oid. Vond het wel fijn spul.

Het meeste verschil maakt voor mij echter het minder vaak wassen van mijn haar. Max 2x per week, en mijn hoofdhuid is nog nooit zo rustig geweest.

1 like

Ik heb nu een soort van bob met laagjes, maar die laagjes zijn raar, want te kort (want nieuw haar zeg maar. Waren eerst kale plekken).

Alleen de kapper heeft een aantal weken geleden de onderkant met laagjes geknipt, dus de onderste lagen zijn 1,5 cm langer dan die erboven.
En dat vind ik nu eigenlijk niet echt mooi, omdat dat het dunner maakt aan de onderkant. Ik stoorde me er eerst niet aan, maar nu wel.

Hoort dit bij een bob? Is dit normaal dat dit zo wordt geknipt. Ik denk dat ik het mooier vind als het onder gewoon helemaal op 1 lengte is. Of is dat raar?

Lastig uitleggen. Hopelijk snapt iemand het.

Mijn vriend heeft hier ook last van en is heel blij met de antiroos shampoo van zarqa. Schilfers komen soms wel terug, maar jeuk is vrijwel direct weg en als hij deze shampoo elke teee weken gebruikt heeft hij vrijwel geen last van schilfers

1 like

@Krabsalade
Oke thanks! Ga ik volgende keer sowieso aangeven inderdaad.

@Krekel @Zitzak @littlenumbers bedankt voor jullie reacties. Minder wassen is, nu het nog zo kort is, geen optie, ik gooi te veel zooi in mn haar (mousse, wax en haarlak, van alles niet heel veel, maar toch. Ik vind mn haar ook stinken als ik het niet gewassen is. Nou ja, het stinkt niet, maar de geur staat me tegen. Ik ga in ieder geval de genoemde shampoo’s eens proberen. Ik heb gisteravond mn hoofdhuid gemasseerd met flink wat jojobaolie, het jeukt veel minder vandaag.

1 like

Ik zit al vanaf 10 uur in de stoel, en ze denken dat ik rond 17/18 klaar ben. Ben zo benieuwd

3 likes

Post je een foto? :biggrin:

1 like

Yess! :blush:

1 like

Ik twijfel zo erg om mijn haar in een bob te laten knippen :see_no_evil: Ik heb dat al een keer eerder gedaan, van lang haar naar schouderlengte. Nu is het net weer een beetje aangegroeid, wil ik het weer heel graag kort. Ik ben alleen bang dat ik toch spijt krijg als het eraf is.

1 like

Ik zeg ook doen, heb een tijdje geleden een bij mezelf geknipt en het staat zoveel frisser

Knap dat je het zelf hebt gedaan! Ik vind het altijd heel mooi en inderdaad fris staan.

Ik weet gewoon dat, wanneer ik het doe en een foto zie van iemand met lang haar, ik dat weer wil :roll_eyes:

1 like

en hoe is t geworden?

1 like

Er zijn voor en na foto’s genomen, maar nog niet up hun facebook gezet, dus dan maar even zo. Het is niet de beste fotokwaliteit, maar ben van redelijk oranje bruin naar “blond” gegaan. Het is overig een stuk blonder dan op de foto. Is het nu slim om het wel bij te houden met silvershampoo? Of blondshampoo oid?

11 likes

Ik heb van de week highlights laten zetten maar het resultaat is niet wat ik verwacht had. Heb het al een keer eerder laten doen en toen was het een heel mooi resultaat zonder duidelijke strepen. Nu heb ik dus wel echt van die typische strepen over mijn hoofd lopen :sob:
Heeft iemand misschien een tip van een goede toner of verf die ik kan gebruiken om mijn haar weer egaal te krijgen? Heb al zilvershampoo geprobeerd omdat ik dat in huis had, maar dat doet niks.

Gooi die shampoobar van Lush aub in de prullenbak. De concentratie sulfaten daarin is om te janken. Zelfs in hun co-wash zit sulfaat, (zelfs in hun conditioner en douchegel…) H&S is niet veel beter. Een jeukende hoofdhuid proberen te verbeteren met sterk reinigende ingrediënten, ik begrijp het nooit.

Je zei dat je sls-vrij hebt geprobeerd maar dat er iets anders in zat. Veel fabrikanten zeggen dat ze ‘‘sls-vrij’’ zijn maar gooien er ondertussen een ander soort sulfaat in zoals als, sles of coco-acetate. Ingredienten als ‘sodium coco sulfate’ klinken liever, zijn het niet.

Veel ‘‘afro-merken’’ zijn sls-vrij, omdat kroeshaar of krullend haar (+huid) helemaal uitdroogt van sulfaten. Misschien zit er een afrowinkel in je buurt om eens in rond te kijken!

mijn budgettopper om te co-washen: https://www.voordeligscheren.nl/media/catalog/product/cache/6/image/500x900/67cfb75cd633e35fa49dcc60eb3a867c/s/c/schwarzkopf_anti-klit_conditioner_250_ml.jpg

rainforest lijn van the body shop bevat geen sulfaten, https://www.thebodyshop.com/nl-nl/haar/shampoos/rainforest-balance-shampoo/p/p000152

Deze shampoo van YR schuimt bijvoorbeeld niet. Even wennen maar kan heel veel doen. (nooit kopen zonder aanbieding, YR heeft minstens elke maand 50% of 1+1 acties haha)

3 likes

Laagjes knippen misschien?

1 like

En niet met zilvershampoo wassen nu :slight_smile: want daar worden je highlights alleen maar lichter van en dan zie je ze dus beter!

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Die lijn van TBS kan ik niet tegen, althans jaren terug niet, maar ik zie nog genoeg andere opties. Heel erg bedankt!

Ja het probleem is dat ik de komende 2 weken geen tijd heb om naar de kapper toe te gaan ivm werk dus daarom zocht ik een manier op het zelf op te lossen. Maar anders over 2 weken maar een afspraak maken om het te laten fixen als ik zelf geen oplossing heb gevonden.

1 like

Ik heb dit ook, maar heb niet echt het idee dat een ander soort elastiekje hiertegen helpt (heb invisibobles en scrunchies ook)

1 like