Haar/ kapsel topic #1

Het is idd meer koper! Kon niet op juiste woord komen :blush:. Zal eens vragen naar die shampoo. En anders dus toch spoeling. Is het dan erg dat de eerste 6 (denk ik) cm wel mijn eigen kleur hebben?

Ehm op de verpakking staat dat 30 seconden en op zich is dat ook prima. Maar soms ga ik ook wel gewoon tussendoor scheren hoor. Ik heb liever lila haar dan geel. En als ik eerlijk ben staat me dat ook wel (ik heb kort wit/grijs haar en soms dus met een lila gloed). Maar als je dat niet wilt is 30 seconden prima!

1 like

Nee zou geen probleem moeten zijn!

@Jauregui en, vind je je nieuwe haar mooi?

Dankjewel voor je hulp!

1 like

Elvive heeft sinds kort ook zilver shampoo en conditioner en die zijn echt heel goed!

1 like

Ik heb een vraagje
 ik heb dun, maar veel haar
 het slijt snel en is volgens de kapper weerbarstig en kan ik er niet veel aan doen. Nu is het de laatste tijd extra erg
 ik heb hier een foto waarop goed te zien is wat ik bedoel. Dit is mijn haar nadat ik het heb gewassen met shampoo, conditioner, daarna leave in conditioner en geföhnd. Dan zit het prima, maar na 10 minuten ziet het er weer zo uit. Heeft iemand tips?

Als je het glad en stijl wil is een keratine behandeling misschien iets voor je. Google voor voor en na foto’s haha.

Verder moeilijk om zo te zeggen zonder je haar te voelen. Misschien (argan) olie, een zachtere borstel die meer polijst zodat het gladder blijft of een glans spray die het dus glad maakt.

Wat is de beste semi-permanente kleur die ik bij de drogist kan kopen? Wil graag een tintje donkerder maar wil geen uitgroei oid, vind het prima als de kleur vervaagd.

Bedankt! Ik ga zo’n behandeling eens opzoeken! Het hoeft van mij niet perse stijl, maar nu ziet het er vaak uit alsof ik zo uit bed ben gestapt. Het is ook iets van de laatste tijd
 geen idee wat ik anders doe dan normaal!

1 like

Ik heb zelf (ben van roodbruin naar blond gegaan, heel fijn haar) 258,- betaald. Ik zat er van 10 tot 17:30, en heb diverse olaplex behandelingen gehad.

1 like

Ik heb het een paar keer laten doen en ik heb volgens mij steeds iets tussen 150-200 betaald, wel bij vrij dure kappers. Heb ook heel veel haar, dus het was ook best veel werk voor ze haha, en kostte veel verf. Laatste keer zat ik er ook ruim 4 uur denk ik :sweat_smile:

1 like

Ik ga morgen naar de kapper en wil graag mijn voorste lok wat korter dan de rest.
Het ziet er voorlopig zo uit (het valt nu iets over mijn schouders);


Alles is op 1 lengte geknipt.
Heeft iemand misschien voorbeeld afbeeldingen, die ik kan meenemen naar de kapper, met wat kortere lokken aan de voorkant?

Wat voor een shampoo en conditioner gebruik je nu? Ik heb dit ook we gehad en wat bij mij hielp was een knipbeurt (nooit leuk, I know), de Redken Extreme lijn, een goed serum (Kerastase Elixer Ultime gebruik ik) en een Tangle Teezer. Ik gebruik ook nog de One United spray van Redken, dan is het makkelijker doorkambaar en gaat het niet klitten. Als ik föhn gebruik ik een blowdry lotion (van Shu Uemura).

Dure producten, maar vind ze echt veeeeel beter dan drogisterijmerken.

Thanks! Ik heb het allemaal even opgeslagen.
Ik ben vorige maand nog naar de kapper geweest en is er 15 cm afgeknipt
 daarom zit ik nu ook met m’n handen in het haar :sweat_smile:

1 like

Ik verheugde me zo op mn nieuwe kapsel en nu ben ik gewoon down omdat het anders is dan ik verwacht/gehoopt had. :pensive: Teruggaan omdat ik niet tevreden ben durf ik niet zo goed, maar aan de andere kant vind ik het zonde van mijn gespaarde geld.

Edit: het is niet dat het niet mooi is hoor, maar het lijken eerder highlights dan bayalage.
Misschien moet ik wel niet zo zeuren :sweat_smile:

Ik zou toch echt terug gaan, het is zonde als je niet tevreden bent. Even overleggen wat ze voor je kunnen betekenen.

1 like

Ben je al bij de kapper geweest?

Nee eigenlijk niet. Denk dat er in de shampoo’s voor blond haar wel veel minder pigment zit dan de echte zilvershampoo’s. Blond shampoo’s zijn denk ik gewoon verzorgende shampoo’s voor gekleurd haar maar ze geven het gewoon de naam ‘blond shampoo’.

1 like

Ik was al bij de kapper geweest ja :sweat_smile:
Ik heb uitgelegd wat ik wou en ze heeft het echt goed gedaan, en ik heb nu ook een middenscheiding ipv een zijscheiding :upside_down_face:

2 likes