Hardlooptopic (Deel 1)

Nu inderdaad afwachten wat de nieuwe datum wordt. Weet niet of ik in de zomer zin heb in lange duurlopen. :sweat:

1 like

Ik kom ook binnenvallen. Loop nu ongeveer een jaar hard en eind 2019 een 15 km wedstrijd gelopen. Daarna helaas griepje & blessures gehad dus ben nu weer aan het opbouwen en wil morgen weer starten met hardloop schema (5 km hardlopen onder 25 min).

Wil ook graag een wedstrijd als doel, alleen wil me nu (nog) niet inschrijven omdat er wss nog wel meer wedstrijden worden afgelast/uitgesteld de komende weken…

Zouden jullie je al gaan inschrijven voor de Dam tot damloop? Ik kan me nu al inschrijven, maar twijfel nog, zal je zien dat het dan ook nog niet door kan gaan. Afgelopen jaar stond ik al in het startvak dat niet mocht starten.

De dag van te voren kun je sowieso nog wel een startbewijs overnemen. Al denk ik dat corona niet de reden zal zijn mocht het niet doorgaan.

Ik heb er laatst 1 gekregen van Adidas. Daar zit een touwtje in. Ik weet alleen niet of dit bij al hun leggings zo is. Dat is deze

https://www.adidas.nl/own-the-run-3-stripes-fast-legging/FP7539.html

1 like

Komt wel goed ik zie al op insta mensen die die datum niet kunnen dus en hem waarschijnlijk verkopen als ze hem niet kunnen omzetten naar 2021.

1 like

Ik vind deze erg fijn. Plus de zakken zijn erg diep, waardoor een telefoon en sleutels makkelijk passen.

1 like

Ik heb er eentje met een touwtje van nike (edit: racer heet het model) die ik heel fijn vind. Zit aan de zijkant ook een zak in voor mn telefoon

1 like

Ik heb Under Armour met een touwtje! En al mijn decathlon leggings hebben dat ook

1 like

Ik hou het in de gaten voor je!

1 like

Ik zou het niet doen.
Ik stond vorig jaar ook klaar en mocht niet starten, zou volgende week zandvoort circuit lopen en heb me vorige week ingeschreven voor Johan Cruijff run. Dat ging allemaal niet door en over die laatste 2 is nog niet bekend gemaakt of er een alternatief geboden wordt, dus ik ben een beetje klaar met die organisatie.
Los daarvan koop ik in de huidige tijd van onzekerheid alleen dingen die noodzakelijk zijn, dus zou ik me alsnog nu niet imschrijven en wachten tot er meer duidelijk is wanneer we het normale leven weer op kunnen pakken

1 like

Ja precies. Le Champion is wel echt van het aflasten en niet verplaatsen… Kan dan nu wel ticket voor de Damloop kopen met korting.
Aan de andere kant werkt het inschrijven voor mij ook wel als een stok achter de deur.

Zie al veel tips, ik heb zelf tights van Craft. NRGY heet het type.

1 like

ik wil ook heel graag nu Rotterdam lopen ipv Utrecht, hopelijk kan ik mijn geld terugvragen maar ik blijf dat toch wel slecht vinden aan wedstrijdorganisaties dat dat vaak niet kan :frowning: er is ZO veel afgelast al dit jaar door storm & corona dus dan kan je toch wel een deel terugbetalen?

In het buitenland zie ik ook veel vaker dat je je inschrijving kan omzetten naar een jaar later, dat zou ik ook graag in Nederland willen hebben. Dat ze inschrijvingen dan persoonlijk en niet overdraagbaar maken, maar dat je wel zelf het kan verplaatsen als het niet lukt vanwege blessure o.i.d.

Kan eindelijk weer goed doorlopen, nog wel last van mijn shin splints maar niet meer zo’n ellende als in het begin. Heeft toch een goede 2-3 maanden geduurd…

Ondanks alle loopjes waar ik voor ingeschreven was gecanceld zijn is de motivatie er nog steeds. Merk ook dat ik het naast het werk echt nodig heb om even eruit te kunnen, even te rennen en hoofd leeg te kunnen maken. Even een halfuur/uur niet “nodig” zijn of over Corona/zieke mensen etc te hoeven nadenken.

Ik train nu sinds november onafgebroken (met wat pijnpauzes door de shin splints) en kan nu 30 minuten onafgebroken rennen op een tempo van 6:10-6:20.

Wat me dus echt ENORM frustreert en ik begrijp niet waarom want ik ben helemaal niet van het vergelijken is dat een vriendin na 2 jaar 0 sport ook is begonnen met hardlopen sinds vorige week en nu al 5km in 25 minuten rent. En gelijk ook 9km kan rennen enzo. Wil mijn telefoon met strava iedere x lanceren als ik dat zie. Terwijl ik weet dat ik gewoon voor mezelf ren en het voor het gevoel doe en niet voor de tijden. Maar toch.

Goed, hoop geklaag… Ik kijk uit naar een unieke (1/4) najaarsmarathon in Rotterdam!

7 likes

Zo herkenbaar. Probeer me er ook zo min mogelijk van aan te trekken maar ik loop nu een jaar en doe nu een schema om 5 km onder 25 min te lopen.

Zie ik idd doodleuk iemand op Instagram langskomen deze week: voor het eerst hardgelopen, 5 km in ongeveer 25 min😓

2 likes

Irritant hè! Maar lekker trots zijn op je eigen prestaties en volhardendheid :slight_smile:
(Heb je een linkje naar dat schema?)

Ja zeker:

Staan ook schema’s voor 5/10/15/HM op. Deze spreekt mij vooral aan omdat het 2x pw een korte training is (die doe ik doordeweeks) en 1x langer (weekend). Komt voor mij perfect uit.

Doe dit schema nu voor de 2e keer, 1e keer ging ik voor onder 27.30 min (heb de tijden gelopen tussen de genoemde tijden in het schema) en als laatste training een ‘eindproef’ voor mezelf gedaan die ik 26 min zoveel liep. Dus het heeft voor mij zeker effect gehad.

3 likes

Ik ben eindelijk terug gestart met hardlopen. Heb ook een trainingsschema opgesteld in de Nike run club! Even een vraagje over blaren. Ik heb er momenteel een grote onder de boog van men voetzool. Tijdens het hardlopen niet echt veel last van, maar vooral achteraf na het douchen. Momenteel is hij nog niet doorprikt. Wat raden jullie aan om te doen?