En hoe ging het zondag?
@Frietmetmayo een goede warming-up voor je bovenlichaam (rug/heupen) kan ook helpen als je dat niet doet. Ook kan core-trainingen helpen je rug te stabiliseren. Dus die trainingen toevoegen kan ook geen kwaad.
Ik gebruik een foam-roller en ga om de x tijd naar een sport-masseur/fysio voor sportmassage en algemene check (soort apk zeg maar haha), dat heeft zeker wel nut als je veel kilometers (en trainingen) maakt richting een marathon/ultra. Wel een kwestie van een goed iemand zoeken, heb zelf gemerkt dat je iemand moet hebben die het mentale aspect ook meeneemt (stress gaat heel snel in je lichaam zitten met klachten namelijk, is verder niks zweverigs aan maar dat word wel vaak gemist).

Het is echt irritatie/overbelasting, dus ik ben van 2-3x pw rennen naar 1x per week of 1x per 2 weken gegaan en heb het tempo en de afstanden wat teruggeschroefd. En goed rekken en strekken voor en na. Ik ben ook meer gaan racefietsen en minder gaan hardlopen, en dat ging prima. Is toch een andere manier van belasten. Mijn ervaring is in ieder geval dat stug door blijven rennen niet helpt en het inderdaad erger maakt.
maar waarom precies die combinatie? Lopen na zwemmen is leuk hoor, daar niet van, maar wel heel anders als er nog fietsen tussen zit haha
) weer gehad na zwangerschap / bevalling