Fijn dat je geniet van het hardlopen 
Mijn persoonlijke antwoorden op je vragen;
-
Wij hebben een aparte wasmand voor onze sportkleding. We doen 4x/week aan hardlopen en tussendoor nog wat fietsen dus dat is altijd wel een wasmachine vol met 2 personen. Maar dat ligt dus ook meestal een week op een hoopje in die wasmand te stinken.Ik ken ook mensen die het te drogen hangen en dan wassen als je alles gaat wassen. Ik heb in sommige shirts ook een zweetgeur die er niet meer uit gaat, maar ik berg ook alles apart op in mijn kast. Voor sportkleding hebben we zelfs een aparte kast, gescheiden van onze gewone kleren, dus dat mengt nooit ookal zit er nog een geurtje aan. Soms voegen we van HG Nare Geurtjes Sportkleding toe aan de wasmachine, en dat helpt wel een beetje.
-
Ik heb een polshartslagmeting (garmin forerunner 245) en ik heb al verschillende keren vergeleken met een borstband (die doe ik altijd aan tijdens het fietsen) en dat is altijd wel correct. Voor een lactaattest doe ik ook altijd mijn borstband aan voor de zekerheid, moest mijn polsmeting op een dag het toch niet goed doen. Het wijkt eigenlijk niet af bij mij. Maar dat is bij iedereen wel anders heb ik al gemerkt… bij collega hardlopers heb ik al gezien en gehoord dat de eerste paar km er geen/zeer lage hartslagmeting is en dat is dan niet correct. De borstband zit bij mij nooit in de weg, ik steek hem onder mijn sportbh en dat werkt perfect eigenlijk.
-
Het gaat, naar mijn persoonlijke ervaring, inderdaad traag. Zeker wat hardloper betreft. Maar laat je daardoor zeker niet ontmoedigen! Er komt een tijd dat je ineens super veel vooruitgang boekt zonder dat je het beseft

Dus ik start met rennen en alles komt naar boven. Heb het rondje misselijk en wandelend afgemaakt, met 10 tussenstops. Nu lig ik bij te komen aan het water, wat dan weer geen straf is gelukkig