Hardlooptopic (Deel 1)

Ondertussen heb ik het wel een beetje gehad met steeds een beetje dezelfde rondjes lopen hier… Maar met die korte afstanden die ik nu doe kom je ook niet ver haha.

Langs het water lopen is nog wel leuk maar daar organiseert een atletiekvereniging zo een wedstrijd dus dat is ook niet echt handig vanavond grrrr

Edit: pfoe m’n conditie is nog wel bagger zeg, valt tegen. Terwijl ik er niet zo lang uit ben geweest? Heb wel bloed gegeven ongeveer een maand geleden maar volgens mij zou dat inmiddels niet meer uit moeten maken. Maar misschien lag het ook gewoon aan het tijdstip (avonden zijn altijd lastig qua eten) en de warmte buiten, haha.

2 likes

Herkenbaar, daarom doe ik ook vaak mee aan runs. Maar dat moet ook maar eens klaar zijn want ben elke keer er een hele dag in het weekend aan kwijt (en geld wat ik ook wel beter kan gebruiken :sweat_smile:). Maar dan is een 10KM rondje zoveel sneller voorbij voor mijn gevoel omdat je in een andere omgeving rent. Gelukkig mag ik weer langzaamaan gaan opbouwen dus kan ik weer eens wat grotere rondjes doen.

2 likes

Ja kost vooral ook veel tijd he zo’n wedstrijd! Ben er ook altijd veel te vroeg want ja vertrouw nooit het ov :stuck_out_tongue:

Misschien moet ik ook eens vanuit werk gaan, alleen dat is dan weer zo’n gedoe?

1 like

Ik loop eigenlijk op doordeweekse dagen altijd hard na werk. Dan eet ik op werk nog wat, en dan als ik thuis ben kleed ik om en ga ik gelijk lopen. Als ik thuis op de bank zit en dan nog wil gaan haak ik veel sneller af.

Oh ja ik bedoelde specifiek hardlopen vanaf kantoor, dus in een andere stad dan ik woon, om een beetje variatie in omgeving te krijgen haha

1 like

Ik was bezig met het opbouwen van 5km hardlopen met Evy maar door omstandigheden kon ik niet meer sporten. Nu wil ik het heel graag weer opbouwen maar zal wel weer ergens aan het begin moeten beginnen denk ik, ook in verband met m’n spieren. Ik zie er alleen zo tegenop weer voor de 1000e keer naar die podcast van Evy te luisteren met weer dezelfde jaren 2000 liedjes…

Heeft iemand ervaring met haar app? Voor 4 euro koop je dan een trainingsschema. Kun je daarmee gewoon je eigen muziek luisteren en dat je haar stem er dan doorheen hoort of zo? Ik weet dat je ook gewoon schema’s online kan vinden en dan zelf de tijd kan bijhouden maar heb wel iemand nodig die af en toe even aanmoedigt :redface:

2 likes

Haha ja dat kan ook natuurlijk!

1 like

Ik ben ondanks mijn buikpijn gaan hardlopen vandaag, maar het ging niet super goed. Ik was best langzaam. Ook wel logisch trouwens, omdat ik me niet helemaal fit voel. Wel goed dat ik toch gegaan ben

3 likes

Ooh heel fijn om te weten, ik kon het nergens vinden! Ga het vanmiddag ff aanschaffen. Die 4 euro vind ik het echt dubbel en dwars waard :grin:

Je kunt ook Runkeeper downloaden (gratis) en daar zelf een schema inzetten die je ff opzoekt op internet. Dan kun je tussendoor ook gewoon je eigen muziek enzo luisteren. Echt een aanrader!

Maar hoor je daar ook een stem bij die zegt dat je het zo goed doet? :no_mouth:

Dat niet, je hoort wel een piepje en of je snel of langzaam moet gaan lopen. Dat stemmetje dat ben ik meestal zelf, haha. Maar als je dat inderdaad een vereiste vindt dan is Runkeeper niks voor je.

Ik ben trouwens wel benieuwd eigenlijk, ik volg nog een paar ellegirls op strava waarvan ik geen idee heb of ze ook hier zitten? :thinking:

Ik ben begonnen met hardlopen via de 5K Runner app. Koste volgens mij een paar euro en je kan je eigen muziek luisteren en tussendoor zegt de stem steeds of je moet wandelen of rennen en dat je goed bezig bent en ook wanneer je op de helft bent. Voor mij was de opbouw iets te snel, maar dan doe je gewoon een bepaalde les nog een keer voordat je naar de volgende gaat

:raising_hand_woman:
(maar volgensmij weet je mij wel, toch?)

edit; zou het leuk vinden meer ff’ers te volgen! PS ik geef kudos aan alles

1 like

Haha uiteraard :cool:

1 like

Als je een samsung hebt kun je in de app samsung health ook een 5km trainingsprogramma aanzetten. Je hoort een stem die zegt of je harder of zachter moet en soms tussendoor dat je het goed goed. Daar kan je gewoon je eigen muziek bij luisteren!

Jaaa ik vind het ook leuk om meer ff’ers te volgen.

Volgensmij heb je geen ‘Nickname’ dus moeten we maar even PM’en!

1 like

Yes, check! Strava is idd niet zo anoniem haha

1 like

Dit die ik ook, maar was vorige keer geen succes. Plan was 5km, maar na 4km dacht ik in de buurt van de auto te zijn. Bleek de andere kant van het Amsterdamse bos te zijn. Dus mijn rondje werd 7.5km😂

Verder wel een aanrader overigens, ik die hetzelfde met zwembaden nu. Doel: alle zwembaden in de gemeente Amsterdam testen. Wordt nog een langdurig project.

1 like