Ik heb nog niet eerder hardgelopen en ben vanmorgen begonnen om conditie op te bouwen (30 minuten lang interval van 1 minuut lopen dan 1 minuut hardlopen). Ik begin echt vanaf 0 qua conditie. Ik merk dat ik veel last krijg van mijn zij en dat ik een vreemd dichtknijpend gevoel krijg in mijn keel. Herkent iemand dit en hebben jullie er misschien tips voor? Of gaat dit vanzelf weg naarmate je vaker rent?
Leuk!! Gaat ie dan door allerlei gebouwen (sorry is googlebaar maar goed haha)
Ja! Precies dat haha
Ooo hier ook, Dam tot Dam! Heb nu al een week niet gerend ivm moe/geen zin/ slecht slapen door ziek kind. Begin het nu wel echt spannend te vinden. Zou volgens schema deze week 12 moeten lopen. Laatste keer 10 km eruit geperst, had écht geen zin meer. Ik wil toch morgenavond even de 11 aantikken en dan dit weekend nog een keer 12. Een andere omgeving doet wonderen denk ik, misschien eens de andere kant oprennen vanuit huis
Haha goed bezig meteen voor zoveel inschrijven. Zevenheuvelenloop ga ik ook doen, vond die echt leuk vorig jaar.
Ga dit jaar ook voor het eerst dam tot dam doen,ben benieuwd! Ben wel een beetje bang dat het heeeeel druk is, maar we gaan het zien. Heb volgens mij een extreem optimistische tijd doorgegeven dus wie weet scheelt dat
Ah leuk ik ga ook naar de Zevenheuvelenloop! Echt veel FFâers
10 zweterige kmâs in Florida.
Daarna Met kleding en al het Zwembad in, heerlijk.
Voor mij geen 7heuvelen, dan loop ik de marathon in Las Vegas. Vorig jaar voor het eerst wel gedaan, leuke loop. Wel best druk en ik vond die steilste klim best zwaar (waar ik woon hebben we ĂŒberhaupt geen heuvels)
Ik ga ook zeven heuvelen doen. Alleen nog inschrijven haha. En het is wel echt een rot eind weg maargoed wil hem ooit eens gedaan hebben. Zelfde voor DTD die ga ik ook doen. Verder al een hoop dingen op de lijst voor volgend jaar maar eerst dit jaar maar alles overleven en dan keuzes maken want anders heb ik elk weekend wat en een lege portemonnee .
Ik heb van het weekend voor het eerst meer als 10km gelopen! En het ging echt lekker (wel met een tempo van 6:50). Maar ik heb er nu echt wel vertrouwen in dat ik die 16 ook ga kunnen!
Ik wil alleen gewoon graag wat sneller, maar ik kan het gewoon niet. Is interval de enige optie om sneller te worden? In 2016 liep ik gewoon rond de 6:00
Mijn focus gaat ook weer op hardlopen liggen, mijn triathlon seizoen is over Afgelopen zondag in mijn halve Ironman de halve marathon gelopen in 1.55. nog steeds verbaasd dat ik zonder echt op hardlopen trainen na 90km fietsen een (voor mijn doen) gemiddelde marathon liep. Loop vergelijkbaar als ik wel goed getraind ben namelijk.
Maar over 2 weken mijn favoriete event: de Zeeuwse hardloop driedaagse. Maar ik zoek eigenlijk nog een leuke trailrun in het eerste weekend van september. Even geen asfalt voor mij komende weken
Ik weet niet of dit het goede topic hiervoor is, of dat het misschien al besproken is. Sorry indien het zo is!
Ik doe nu vaak een HIIT training met sprinten, wil op termijn gewoon gaan hardlopen. Maar ik ben echt opzoek naar een legging die niet afzakt. Ik draag nu een superbasic model van nike (ken de naam helaas niet). Iemand een tip?
Lidl, ik heb daar meerdere broeken van zowel lang als 3/4 en nog steeds blij mee. En ze blijven lang mooi (& niet duur:slightly_smiling_face:)
Ook Even&odd heeft fijne broeken en die vallen qua prijs ook nog wel mee.
Ik heb wat dingen van nike, maar verder vooral decathlon en h&m!
De primark heeft ook een goede selectie! kwaliteit is een beetje wisselend (het is primark) dus zeker even passen.
Hebben jullie nog tips om op een vast/stabiel tempo te leren lopen? Ik vind dat zoooo moeilijk. Ik ga eerst te snel, dan ongemerkt zakt mân tempo steeds en moet ik weer versnellen etc. Sowieso zit ik dan de hele tijd op mân horloge te kijken naar mân tempo, ben daar echt van afhankelijk. Terwijl die data niet altijd klopt, zeker niet in een bosachtige omgeving⊠Heb helaas geen persoonlijke pacer beschikbaar
Wat is jullie uitrusting voor een wedstrijd? Hebben jullie een belt voor gels enzo?
En weet er iemand nog een fijne manier om je telefoon mee te nemen? Ik vind zoân armband vervelend zitten.
Flip belt
Oh top! Dat ziet er handig uit
Ja en hij blijft ook goed zitten! En mân telefoon gaat er makkelijk in en beweegt niet
Voor mijn halve marathon heb ik gebruik gemaakt van dit soort gordel;
Er zit een tasje aan waar ik mijn gels (3 stuks) heb ingedaan en dat ging perfect. Ook handig om drinken bij te hebben als er toevallig geen voorraadpost in de buurt was.
Mijn telefoon neem ik eigenlijk nooit mee op wedstrijd, ik laat die altijd in de auto.