Wat doen jullie aan stretchen voor/na (of tijdens?) hardlopen? Ik zie mensen op een brug bij mij in de buurt altijd heel uitgebreid stretchen en ik vraag me altijd af of ik iets volledig gemist heb in hoe je ‘hoort’ te rennen
Jaa dat rekken en strekken. Ene keer doet ik het braaf met als voornemen het elke keer te doen. En de andere keer niet…
Ik niet. Doe voor ik start 10 lunges links, 10 lunges rechts en gaan met die banaan. Nadien stretch ik ook nooit. Er blijft ook wisselende evidentie over wel/niet/wanneer/hoe/hoelang te stretchen. Denk dat je moet doen wat voor je zelf goed voelt.
Dat gezegd hebbende: net even een heerlijke avondrun gedaan. Ik hou er van, dat zijn mijn lievelings. De dag stopt langzaam, de geur in de lucht, de krekels in de bosjes, dat serene sfeertje. Heerlijk! 2x een km op flink tempo en 5 km ‘gewoon’!
Haha, herkenbaar helaas. Ik zorg inderdaad ook voordat ik ga rennen dat ik eerst na de WC ben geweest (een bakkie sterke koffie helpt ook daarmee) en dan pas gaan.
Ik heb dit weekend 15 km gelopen, in een rustig tempo, en het ging zo goed! geen enkel moment zwaar gehad, en ook na de run helemaal niet ingekakt zoals ik dat normaal wel eens heb na een langere duurloop Klaar voor de Tilburg ten miles volgende week!
Ah heb net m’n dam tot damloop startnummer binnen. Was deze eerlijk gezegd een beetje ‘vergeten’ en heb er totaaaaal niet voor getraind, dus verwacht er niet te veel van haha. Heb 'm nog nooit gelopen dus ben wel benieuwd!
Heb destijds een heeeeel optimistische tijd opgegeven en het hardlopen gaat de laatste tijd sowieso niet zo lekker, dus ik voel me wel een beetje schuldig haha. Maar hopelijk dan eens geen “last” van langzame mensen en niet kunnen inhalen
Er doen best wat van hier ook mee toch?
Ja ik loop mee! Maar ik verwacht ook niet teveel, ik loop de avond ervoor ook de Night namelijk
Ik loop hem ook voor het eerst en ook vandaag startnummer binnen gekregen. Mijn inschrijftijd is ook veel te optimistisch haha! Ik train er wel voor, vandaag 14,5km gelopen en volgende week en die week erop nog 16 en verder korte afstanden.
Yess ik ook. Ik moet er echt nog even wat voor doen, laatste weken weinig en te kort gelopen.
Ahh goed bezig dan!
En ja ik heb eerder afgelopen maand wel een keer 11 en 13 gelopen en volgende week wedstrijdje 12 (hopelijk doet dat mn hardloopdipje goed)…dus even zien of ik dit weekend anders 15 kan doen, maar ik vind het echt zwaar met dit warme weer om langere afstanden te doen!
Ah ja maar langzaam lopen schijnt juist goed te zijn toch
Ik ga zo de deur uit voor een langzame halve marathon (van het weekend te weinig tijd voor en nu nog vakantie). Heb alleen wat spierpijn van gister bootcamp, dus hoop dat het lukt. Mocht het echt niet gaan kan ik voortijdig omkeren en de training wisselen met een andere… we gaan het zien (laatste keer dat ik een HM heb gelopen is echt lang geleden).
Gelukt, heel langzaam. Vond dat juist wel moeilijk, maar daar worden we sneller van hè. Vond het wel heel fijn om te zien dat Mn hartslag lekker laag was.
Ik ga zo een poging wagen tot een 10k. Tijdje geleden dat ik zo ver heb gelopen, maar voel me fit en energiek. En volgende week moet het sowieso. Eens kijken hoe ver ik kom.
Yes yes! Ook startnummer binnen. Ook veel te laat begonnen met trainen. Doel dan maar om 'm uit te lopen.
Iemand nog tips voor de DTD? Wordt voor mij de eerste keer
Joeeee! Net even een lekkere 12K gerend in voorbereiding op de DTD. Ik had voor het eerst een petje op, dacht altijd dat ik dat super irritant zou vinden maar ik merkte echt dat ik daardoor veel minder snel oververhit raakte.
Nu ben ik wel iets gerustgestelder over de wedstrijd… Van mij mag het overigens wel iets koeler zijn tegen die tijd, ga ik toch lekkerder op.
Het werd 8k haha. Ging prima. Onbekende route met veel heuvels wel, dus dat was lastig. Volgende week de urban culture run in Utrecht. Zin in!
Mensen zijn uiteraard weer over de zeik haha
Ohh ik vind dit juist wel echt een heel goed initiatief! Neem zelf nooit meer een medaille om die reden (milieu en tja op een gegeven moment dacht ik, wat doe ik er eigenlijk mee al die medailles in een doos) tenzij het een speciale wedstrijd is (m’n eerste marathon heb ik wel een medaille van). Vind het ook altijd stom als een medaille ‘verplicht’ is en je zonder het te willen één om je nek gedouwd krijgt. Haha nouja zo heeft altijd iemand wat te zeiken
Haha ja ik bewaar ze nog wel allemaal, hangen aan zo’n rekje. Maar ik vind dit juist ook wel leuk! Sowieso goed dat ze het duurzamer willen maken en weer eens wat anders dan zo’n standaard medaille.
Ik vind het wel leuk want het heeft hiermee ook een hele unieke look. Ik heb zelf geen medailles want ik loop nooit in wedstrijden ^^ ik hoop het wel een keer te gaan doen!