Hardlooptopic (Deel 1)

Jaa wat zijn jullie doelen voor 2020?

1 like

Wow! Heel gaaf. Hou je ons hier op de hoogte?

1 like

Een marathon uitlopen dat is het hoofddoel. En dan hopelijk in het najaar een poging doen voor een PR of de 5 en of 10KM.

3 likes

@littlenumbers haha ja, dat zou helemaal mooi zijn! :sweat_smile:

@Vans ik zou graag nog eens een halve marathon tot een goed einde brengen, waarschijnlijk eind maart in Gent :slight_smile: En dan zou ik ook nog in het najaar een halve marathon inplannen. En voor de rest aan kleine wedstrijdjes deelnemen (meestal 5km, soms een 10km) en zonder blessures het jaar doorkomen :slight_smile:

@Runnerlongs Wauw een ultra! Daar heb ik zoveel respect voor. In mijn loopclub zitten veel mensen die ultra’s lopen en ook mijn papa heeft een aantal jaar ultra’s gedaan. Echt knap hoor! Ben benieuwd naar je verhalen :slight_smile:

4 likes

Leuk allemaal! Ik wil sowieso de Dam tot Dam doen omdat ik dit jaar niet mocht starten en misschien de halve van Amsterdam.

2 likes

mensen die Egmond lopen? wat voor schoenen trekken jullie aan?

2 likes

Als de fysio morgen groen licht geeft ben ik erbij :raising_hand_woman:
Ik heb m vorig jaar ook gedaan en toen ook gewoon mn normale hardloopschoenen aangedaan, was ik nu ook van plan. Beetje zand kunnen ze wel hebben denk ik. Waar twijfel je over?

1 like

oe spannend! ik duim voor je!
nou ik heb schoenen met dikke, stevige zool waar je best hoog op loopt (niet handig op het zand) waar snel op ga
en ik heb schoenen met een plattere en veel meer flexibele zool waar ik iets meer grip heb op ongelijke ondergrond.
Zand was in de snelle schoen echt niet te doen laatst, maar nu zie ik dat na de 7k strand er best veel semi-verharde wegen zijn daar! dus nu twijfel ik

Ik vond het strand vorig jaar goed te doen, was best hard. Behalve de op- en afgang, dat was echt een drama haha.

Verder zijn het veel soort van verharde paden in de duinen idd. Ik herinner me wel dat ik vorig jaar veel een beetje scheef heb moeten lopen omdat die weggetjes aan beide kanten schuin aflopen en het nogal aso was om de hele tijd in het midden van zo’n relatief smal pad te lopen :sweat_smile:

ahh ja shit ik liever meer zand dan dan schuin aflopende klinkerpaden, volgens mij krijg je daar ook zo een blessure van :stuck_out_tongue: ik denk dat ik toch eens voor mn minder-snelle schoenen ga dan, die andere (nike zoom fly) zijn alles behalve chill in mul zand helaas. En een toptijd gaat het niet worden met wind tegen op het strand.

mag je meedoen trouwens?

Hebben jullie een tip voor een app met trainingsschemas voor beginners die ook praat tegen je tijdens het lopen? Een app die dus echt aangeeft wanneer je mag rennen en wanneer je zacht mag lopen. Een tip waar je de lessen van Evy nog kan downloaden mag ook :slight_smile:

Geen klinkers hoor, maar van die soort verharde duinpaden, wel uitkijken dat je je niet verstapt. Niet echt het parcours voor een toptijd nee haha, maar vind het wel wat hebben om een beetje te bikkelen. Volgens mij wordt het qua weer wel iets zwaarder dan vorig jaar. Geloof nu wel regen en vrij harde wind voorspeld toch? Kledingkeuze is wel ingewikkeld dan vind ik.

Ik ga denk ik wel meedoen! Voelde me vanochtend niet helemaal lekker, maar het zet niet door denk ik. De fysio zegt dat ik gewoon verder mag gaan met waar ik mee bezig ben. Ik moet alleen stoppen met mn knieƫn te stoten :crazy_face:
Had met kerst al 2x op een dag mn rechterknie gestoten, gisteren met tennis tegen mn andere knie geslagen met mn racket en vanochtend mn rechterknie weer tegen de spinningfiets gestoten (mooie blauwe plek nu). Zit een beetje op zo’n wankel evenwicht met m’n knie, maar het is niet zo ernstig. Fysio heeft wat zitten duwen en trekken en hopelijk helpt dat ook wat.

1 like

Succes iedereen die Egmond gaat lopen, ik vind jullie superbikkels!

Mijn knie doet het weer een beetje (had onverklaarbare last, fysio kon niet echt iets vinden, nu lijkt het toch door demping te komen want heb nieuwe schoenen en het is weg) en ik ga deze zondag weer een langere duurloop proberen.

En dan doe ik volgend weekend de Vondelpark loop voor het eerst, heeft ƩƩn van jullie daar wel eens gelopen?

@Warboel hmm nee zo’n app ken ik niet maar bestaat vast. Als je googlet op ā€œhardlopen Evy mp3ā€ krijg je wel linkjes waar je het kan downloaden!

1 like

Runkeeper heeft een trainingsprogramma voor beginners naar de 5km toe waarbij iemand (Erin) je coached door de lessen heen. Het zit alleen wel in het betaalde gedeelte van de app (de eerste 3 lessen zijn gratis).

1 like

Ik heb ooit 5k runner gebruikt.
De eerste paar lessen waren gratis en toen betaald. Je kan gewoon naar muziek luisteren en de coach komt er dan doorheen met wat je moet doen.

1 like

Evy heeft een app! Het heet: hardlopen met Evy.

Succes!

1 like

Volgens mij volgen de meesten hier Anne.merel ook toch? Ik ben benieuwd of zij gaat lopen. Ik vind haar altijd zo aanstellerig als een parcours iets anders is dan 100% asfalt en vlak. Terwijl ze tegenwoordig juist super vaak door de duinen loopt en ā€œonverhardā€ (schelpenpaadjes). Ze is al super goed getraind en het zwaardere gedeelte in het parcours is maar een klein stukje. Dat ze dan haar startnummer niet heeft ontvangen en het dan een goed idee vindt om haar geld weg te gooien en daarom niet te gaan. Stom.

2 likes

Dat niet ontvangen was een teken van het universum toch of het lot ofzo.
Wat zou het dan betekenen dat ik de kerstkaart van mn oma ook (nog) niet heb binnen gekregen :crazy_face:

4 likes

Hahaha ze heeft hem vandaag ontvangen en gaat toch lopen zag ik net.

Ah het lot aka PostNL heeft gesproken dan haha

1 like