Heeft iemand hier trouwens tips voor eten tijdens langere afstanden/marathon. Bij de hm werken gels prima maar ik merk nu ik langere duurlopen doe ik er geen energie meer van krijg. Dus andere tips zijn welkom.
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien dadels? Van die zachte, verse?
Ik ben gister naar mijn aller eerste hardloopevent geweest (Christmas run bussloo 5k). Ik vond het heel erg leuk
Ik moet wel zeggen dat ik de organisatie niet helemaal top vond, de start was vertraagd en er was wel iemand iets aan het omroepen maar was echt geen woord van te verstaan. Vervolgens gingen we rennen maar moesten we om wandelaars heen zigzaggen want die startte blijkbaar op het zelfde moment?
Bij de finish moest ik 100% in de ankers onder de finishboog omdat daar een enorme groep mensen stond te wachten tot het chipje van hun schoenen geknipt kon worden, het is me een beetje onduidelijk waarom dat onder de finishboog plaats moest vinden ipv een paar meter verder door.
Ondanks de issues vond ik het wel een leuke eerste ervaring
OkƩ ik heb een paar vragen
Wat eet je vooraf? Hoe lang van tevoren? Hoeveel gels neem je mee op zoān HM? Wat drink je vooraf en tijdens de duurloop? Wat is je tempo voor de duurlopen en wat is je tempo voor wedstrijden over die afstand?
Op een HM dag eet ik meestal appel, banaan en brood van tevoren want die beginnen vaak pas smiddags. Avond ervoor eigenlijk altijd iets van pasta. Dan tijdens het lopen neem ik 2 gels, tempo bij de laatste 2 was 5.20 ongeveer. Daar heb ik geen last van dipjes. Nu tijdens de langere duurlopen neem ik om de 7/8 km een gel ongeveer en drink ik water als ik dorst krijg Ik loop wel vroeg op de morgen dus eigenlijk eet ik een banaan en dan ga ik op pad. Maar ik merk na ongeveer 28-30 km ben ik echt leeg. Tempo is dan ongeveer 6.10. Langere afstanden dan HM heb ik nog niet in runs gelopen alleen tijdens trainingen.
Vandaag 8 dagen al niet meer aan het lopen Vorige week ook al in totaal maar 5km gelopen⦠Pijn in mijn been is al iets minder, maar nog steeds niet weg. Verdeurie, duurt lang.
Fysio heeft afgelopen week losgemasseerd en leek initieel wat beter⦠hopelijk blijft het zo.
Wilde morgen voorzichtig weer eens 1 of 2 kilometer proberen:no_mouth: ben niet eigenwijs.
Hebben jullie ervaring met sportrusten? Hoorde iemand op het werk er heel enthousiast over. Was er een beetje over gelezen maar volgens mij ishet voor mij niet geschikt (heb overgewicht) maar ben wel nieuwsgierig of het echt werkt, of dat het gewoon zo populair is omdathet zo "popie jopieā geschreven isā¦
Klinkt best goed! In ieder geval regelmatig een gel en ik denk dat de intensiteit op je langere (langzame) duurlopen ook laag genoeg is om niet te snel je energievoorraad op te gebruiken. Maar wat mij het probleem lijkt is het ontbijt als je vroeg op pad gaat voor 30km. Alleen een banaan is dan wel echt te weinig en dan vind ik het niet gek dat je dan leeg raakt. Ik zou toch iets meer tijd nemen om van tevoren wat meer te eten, iets meer bodem en vulling voordat je ruim 3 uur gaat hardlopen.
Ik heb na en tijdens hardlopen echt last van mijn kuiten en dan zeg maar onderin.
Iemand die weet wat ik er aan kan doen?
Ik doe een warming up en ik draag vaak compressie kousen.
Na het lopen voorzichtig stretchen, regelmatig foamrollen om knopen los te maken, sportmassage boeken?
Of is het meer je achillespees?
Waarschijnlijk is het een beetje overbelast en helpt rustig aandoen meestal het beste!
Dankje! Ik ben vandaag al aan het foam rollen begonnen.
Misschien eens naar de fysio massages dinges. Vind ik ook een goed idee. Dank!
Zondag liep ik een PR op de 10km (2min30 beter dan mijn vorige PR ) op een lokale wedstrijd, en vandaag heb ik een rustig duurloopje gedaan van 12km om alvast het kerstdiner te compenseren
Ik heb dus dit jaar alle records verbroken, echt trots op mezelf Het was al 3jaar geleden dat er eens iets veranderde in mijn PR tussenstand
Ik zou inderdaad het advies van @Runnerlongs eens uitproberen. En is er anders geen offline versie, dacht dat er voor de app ook losse āafleveringenā beschikbaar waren die men gewoon op een MP3-speler kon zetten bijvoorbeeld. Ik ben verder niet bekend met de app en eventuele voordelen die daaraan vastzitten.
Blech, ik heb tegenwoordig zoveel moeite om 's ochtends te lopen! Ik liep al-tijd voor het ontbijt, maar nu ik dagen vrij heb, krijg ik mezelf amper zo ver. Dan denk ik āoh, kan ook voor de lunchā. En dan ga ik uiteindelijk wel, maar het lijkt wel meer tijd te kosten midden op de dag ofzo haha. Ligt het aan de kou ofzo?
Ik herken dat ook als ik vrij ben heb ik geen stok achter de deur om meteen te gaan
Oh wauw! Genieten!
Hehe, Pr is gelukkig. Net op het nippertje. Hopelijk komend jaar weer meer prās dan deze ene! Het ging lekker, was wel glad op de straatstenen/asfalt en wat stukken modderig en onverhard. Dus zou op een 5km weg nog iets sneller moeten kunnen. Mijn tijd was 22.28.
Nu toewerken richting Boston, dus de lange duurlopen komen er ook weer aan. Daarna stop ik even met marathons lopen en ga mij focussen op de kortere afstanden!
Jaaa echt top gedaan zeg! Gefeliciteerd. Dat beloofd wat als je het op de weg zou doen.
@Lovepink Wauw, mooie tijd op de 5km! Proficiat
Ik heb vandaag mijn laatste rondje in 2019 gelopen, 8km in totaal. Ik had blijkbaar echt een topjaar, ik heb al mijn prās verbroken en mijn eerste halve marathon onder de 2u gelopen In totaal heb ik 1718km hardgelopen. Op naar de 2000km in 2020?
2020km dan wel he