Hardlooptopic

En nu hopen dat er hardlopers zijn meeverhuisd :sunglasses:

3 likes

Yes, love it!

Ik heb dinsdagavond kramp in Ć©Ć©n kuit gekregen bij intervaltraining (aaauuu). Kwam thuis en kon niet meer lopen ongeveer. De volgende dag voelde het alleen nog als ernstige spierpijn. Durf nu niet meer goed te proberen want het mag echt geen blessure worden nu (halve marathon eind mei in Leiden en de roparun een week daarvoor op de planning).

1 like

Oohh shit, hopelijk valt het mee, ik ga duimen!

Ik heb zelf even motivatiedipje, maar ga in juni dus wel een 10km lopen en heb me net ingeschreven voor een halve marathon in oktober :scream: Dus ik moet echt weer gaan, want anders wordt het helemaal niks haha

2 likes

Leuk! Ik probeer het hardlopen weer een beetje op te pakken (was er nooit echt goed in trouwens) en wil over een tijdje een redelijke 5 km kunnen rennen. Vanmorgen in 24 minuten 3,6 km gerend. Ben een sloompie haha. Maar goed, ik stond wel om 8 uur buiten en dat is ook al een prestatie. :smiley:

4 likes

Ja! Heb er door mijn longen even 10 weken helemaal afgelegen maar ben nu weer aan het opbouwen. In de sportschool omdat er buiten nog teveel mijn longen prikkelt als ik ga hardlopen (en dan moet ik weer bijna aan het zuurstof haha). Maar ben nu gewoon 3x per week in de sportschool aan t opbouwen en hoop als het hooikoortseizoen voorbij is weer lekker naar buiten te kunnen.

1 like

Ik ga het hardlopen ook weer oppakken. Ik ben er nooit heel goed in geweest maar 5 km moet wel gaan lukken. Net een doos vol sportkleding binnengekregen, dus ik heb geen smoesjes meer, ik ga morgen beginnen met Evy.

2 likes

Zijn er hier mensen die ooit een kruisband hebben gescheurd? Ik zat eindelijk lekker in het hardlopen. Moest beginnen met trainen ivm school maar uiteindelijk vond ik het zelfs leuk en in december zelfs voor het eerst 10km run gedaanā€¦ Helaas in januari kruisband gescheurd en daar ben ik nu van herstellende. Ik zie er zo tegenop om dat dadelijk weer helemaal opnieuw op te gaan bouwen!!!
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Vandaag weer in tijden buiten hardgelopen en het viel me echt mee. 6,4 km in 30 minuten gelopen. Had verwacht dat ik langzamer zou zijn, omdat ik normaal in de sportschool intervaltrainingen doe waarbij ik maar 8 km/u ren.

2 likes

Ik doe mee met een obstakel run en die is 8km. Nu ren ik eigenlijk altijd 5 km. Hoe kan ik het beste die 8km aanpakken (8 km in 1 x lopen of juist intervallen doen maar hoe dan?)

Ik begin elk voorjaar weer met goede moed. Als ik dan eindelijk 5 km achter elkaar kan rennen stop ik er steeds mee. Heb dan geen motivatie meer ofzo, zo stom :unamused: misschien moet ik nu maar eens dit topic gaan volgen dus

Ik moet echt weer beginnen met hardlopen, 5 km lukt net maar wil toch graag weer opbouwen naar de 10. Maar de motivatie is heeeeel ver te zoekenā€¦ misschien vanavond maar een klein rondje.

2 likes

Nouja, geen kruisband dus maar ik moet ook weer echt helemaal vanaf 0 komen en moet mijn hele conditie ook weer opbouwen :sob:.

Maar hoe ik het nu aanpak is dus 2 a 3x per week 30 minuten lopen op de loopband. Wisselende snelheden en tussendoor wandelen dus bijv zo:

3 minuten joggen op rustig tempo
1 minuut op ā€œmijn hardstā€ maar dan niet dat ik helemaal dood ben daarna, iets daaronder.
1,5 minuut lopen
3 minuten joggen op rustig tempo
1 minuut op mijn hardsts

en zo door!

Merkte dat ik na 2x dus alweer mijn ā€œallerhardstā€ langer vol kan houden dus dan bij de laatste 2 ā€œrondjesā€ doe ik ipv 1 minuut 2 minuten.

Gewoon heel erg naar je lichaam luisteren en rustig opbouwen. Omdat het in de sportschool is kan ik mentaal meer dan 30 minuten nog even niet aan haha! Maar dat is voor mijn gevoel ook helemaal niet nodig.

Buiten kun je dus hetzelfde doen. Dus niet op afstand lopen, maar puur interval training op tijd die erop gericht is om weer conditie op te bouwen en snelheid terug te winnen.

1 like

Ha, wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje lijkt het!

Ja ik zag het! Nou ik was van plan om deze morgen te gaan, maar ik vind het te zonnig. :roll_eyes:
Ik ga zo mijn nieuwe kleding bekijken en passen en dan wil ik vanavond gaan.

Hier in de wijk is elk jaar een hardloopwedstrijd en daaraan voorafgaand maandenlang training op verschillende niveaus en daar heb ik me voor opgegeven! Dat begint volgende week en daar heb ik wel zin in. (Vorig jaar had ik me ook opgegeven en ben ik nooit gegaan omdat ik koningin Afhaak ben, maar nu ga ik wel echt!)

2 likes

Ik ben eindelijk gegaan vanochtend! Na een kwartier weer naar huis want ik moest naar de wc:persevere: maar het begin is weer gemaakt.
Zijn er hier nog mensen diede Marikenloop gaan doen?

1 like

Ik heb ook een nieuw account aangemaakt!!
Mijn knieƫn voelen na gisteren toch nog niet helemaal 100% goed :frowning:
Maar al veel minder pijnlijk dan hoe het geweest is afgelopen tijd.
Nu weer even rust houden en dinsdag kijken wat de podotherapeut zegt, ik ben echt benieuwd of daar iets uitkomt met of ik zolen moet of raar loop of iets. Iemand hier weleens bij zo een therapeut geweest?

Weer een goede run gehad. Nu even een dagje rusten, want spierpijn.

1 like

Ik weet niet hoe lang je nog de tijd hebt. Maar intervallen is altijd goed. Bij de obstacle run is het natuurlijk ook rennen en dan een obstacle en weer door.

1 like

Ja present!!

Kheb woensdag mn eerste 15km run gedaan en mn benen hadden het redelijk zwaar. Ik werk in de horeca dus loop super veel daarnaast. Wilde morgenochtend hardlopen 10km maar vraag me af of ik niet beter wat rustiger aan kan doen. Een snelle 5km misschien? I dont know :thinking:

Gisteren een PR gelopen op de 5km en dat in de warmte! Gaat goed hier.
Hebben jullie nog tips voor een fijn schema? Ik kan nu zoā€™n 7km lopen ā€˜ā€˜zonderā€™ā€™ training. Dit is op basis van mijn conditie van 3x sporten per week. Maar ik zou graag willen opbouwen naar 10km en dan ook aan mijn tijd gaan werken.

4 likes