Hardlooptopic #2

De discussie wordt voortgezet vanaf Hardlooptopic (Deel 1) - #5587 door oliverqueen.

Eerdere discussies:

:running_woman:t2:

3 likes

Herkenbaar @Chicago. Het schiet bij mij ook eeeeecht niet op om die reden. Ik probeer het maar te accepteren en te genieten van de momenten dat het wel lukt om te lopen. Heb het tempo losgelaten en geniet nu van nieuwe rondjes en mooie paadjes.

1 like

@Stateofmind

Het beste is eigenlijk wel om dan vaker te gaan hardlopen… Met 1x per week is het niet verstandig om je afstand te ver uit te breiden of de intensiteit teveel te verhogen, je belastbaarheid is dan nog niet hoog genoeg.

Ik zou 1x per week loopband combineren met buiten rustig opbouwen. Niet meteen 5k’s doen maar bijv. met weer een opbouwschema de intervallen en afstand steeds verder uitbreiden. Dan wen je rustig aan de impact van buiten en aan het vaker lopen.

Je bekeken voelen is heel herkenbaar maar valt echt wel mee! Vaak denken we alleen maar dat we bekeken worden, maar meestal zijn mensen op straat meer met zichzelf bezig. Wat wel heel fijn is, is bijvoorbeeld niet door de stad of een dorpscentrum te lopen waar meer mensen zijn of terrassen waar mensen letterlijk mensen aan het kijken zijn. Misschien heb je een rustig park of natuurgebied in je omgeving waar het wat rustiger is. En daarnaast als het zonnetje schijnt lekker een zonnebril op doen, oortjes in en je “afsluiten” voor de omgeving, voelt altijd wel prettig tegen starende blikken of opmerkingen. Wel oppassen met noise cancelling.

4 likes

@oliverqueen Thanks voor je reactie over de electrolyten! Ik ga eens experimenteren

2 likes

Ik heb een scheenbeenvliesontsteking :sob: ik denk door een combinatie van te hard te sporten, ook net opnieuw beginnen skeeleren. Wordt een tijdje rusten voor mij.

Heb al een paar keer gekoeld met icepack en dat geeft wel tijdelijk wat verlichting. Ik neem vandaag contact op met mijn kinesist voor een massage en oefeningen. Iemand nog tips voor sporten die wel ok zijn met shin splints? Ik lees zelf vooral dat zwemmen wel kan, dus misschien dat ik daarmee start binnen een paar weken.

1 like

Wat kut, ben je bij een fysiotherapeut geweest? Zwemmen en fietsen zou ik denken inderdaad…

1 like

Vanavond meegedaan met een hardloopwedstrijd met een loopje van 5K met een vriendin samen. Was erg gezellig in mijn woonplaats met allemaal mensen langs de kant die je aanmoedigen. Heb m’n snelheid van vorig jaar verbeterd, liep hem nu uit in 26.27!

26 likes

Ik ga morgen een 10k wedstrijd lopen maar zit alvast te kijken naar waar ik mij daarna voor in kan schrijven om gemotiveerd/consequent te blijven. Ik wil volgend voorjaar misschien een halve marathon lopen, maar dat is te ver weg om de komende maanden mijzelf aan het lopen te houden denk ik. Ik zag een 10k trailrun op de veluwe, dat lijkt mij heel leuk. Maar onderschat ik het als ik denk dat ik dat gewoon op m’n reguliere hardloopschoenen zonder specifieke trailtraining kan doen? Het lijkt mij best leuk om in de aanloop een paar keer te gaan trailrunnen ipv op afstand, maar het is voor mij niet haalbaar om al/het overgrote deel van mijn loopjes op trails te doen.

2 likes

De dam tot dam in september? Is 16 km

Ja ik heb dus een heel specifieke en irrationele angst voor aanslagen bij specifieke hardloopwedstrijden :joy: en daar is de dam tot dam er Ă©Ă©n van. Dus daar ga ik niet aan meedoen.

Sta nu op het punt mij in te schrijven voor die trailrun maar dan misschien de 15k.

1 like

Hahaha :smiling_face_with_tear: ik ga hem wel doen, hopelijk overleef ik het

2 likes

:smiling_face_with_tear:

ik heb het idee dat je veilig bent zolang ik niet mee doe!

2 likes

Wel eff trailrun schoenen aanschaffen hoor, maakt trailen leuker.

1 like

Ik was aan het vliegen op de paadjes, en kwam (weer) zwijnen tegen, gelijk afgeleid (sorry not sorry). Heerlijk rondje.

17 likes

Ik heb laatst voor het eerst meegedaan met een trail. Was echt super leuk! In de training heb ik was vaker getraind op een viaduct maar verder gewoon normaal getraind (ik loop sowieso wel vaak in het bos). Ik had ook geen trail schoenen, maar heb die ook op geen enkel moment gemist eigenlijk. Ik zou het gewoon doen!

1 like

Ik heb mij ingeschreven voor de 15km! Precies ongeveer over drie maanden hehe dus heb nog even om de afstand op te schroeven en te oefen op niet-geasfalteerde wegen :grin:

1 like

Die is helaas ook al vol :sob:

Ik ben op vakantie en wil graag hardlopen. Zit via google maps een route te zoeken maar weet van niet alle wegen/paden of ze geschikt zijn voor hardlopen (in verband met ander verkeer). Zit daarnaast in een heuvelachtig gebied dus wil ook beetje de heuvels vermijden. Is er misschien een app waarop ik makkelijk een route kan vinden?

De zeven heuvelenloop?