Kneuterigheid is voor mij persoonlijk vaak wel de sleutel tot een succesprogramma
Valt echt in het rijtje Ik Vertrek, Bed & Breakfast, etc. Hoe kneuteriger, hoe beter.
klopt. en ze heeft niet al een kookboek geschreven, is niet vegan, is niet doof, is geen korporaal etc etc. een niet nader te noemen jurylid vond mijn moeder taart in een selectieronde namelijk “fucking lekker” en “retestrak afgewerkt”, mocht helaas niet baten haha
Ja klopt, iemand zei het een tijdje terug. Vind het inderdaad een beetje flauw. Of zouden ze het expres hebben gedaan als publiciteitsstunt voor HHB? Haha
Over Maroeska: https://vrouw.nl/artikel/opinie/58450/maroeska-heeft-een-k-kboek-geschreven-geen-bakboek
Quote: “ …haar manuscript rolde dus pas deze herfst van de persen en het werd ook nog eens genomineerd voor Het Gouden Kookboek 2018 (met Janny van der Heijden in de jury!).”
Dat is dus dezelfde Janny als in de jury van hhb.
Maroeska verdedigt zich door te zeggen dat ze wel kan koken, maar niet bakken. Maarrr… ook dit staat in hetzelfde stuk van vrouw.nl: “…heeft ze onder de noemer ‘Keukengeheimen’ ook nog eens de hoofdstukken ‘taart’, ‘toetjes’ en ‘cake en koek’ opgenomen.”
Ik snap niet dat ze mee mag doen. Dit lijkt me helemaal niet de bedoeling van het programma.
Goed. Ik las het woordje ‘taart’ niet, dus dacht dat hij je moeder ‘fucking lekker’ en ‘retestrak afgewerkt’ vond. 

Haha ik ook!! Ik vond het al zo bizar. Blij dat jij het na 2x wel goed hebt gelezen, anders was ik nog steeds in shock!
Ik heb dit jaar de Britse versie voor het eerst gevolgd en vond het geweldig, dus nu ook dit kijken!
Mijn favorieten waren meteen Cas en Maroeska, maar wat ik hier lees over Maroeska valt me tegen. Misschien dat er de komende afleveringen nog iemand anders uitspringt die me nu nog niet is opgevallen!
Ik vind hem ook heel irritant. Zo constant aanwezig in zijn gedrag en met zijn opmerkingen.
Ik denk dat als Cas 1 op 1 met iemand praat hij met liplezen een heel eind komt. Maar ik denk dat zijn tolk er vooral is voor wat andere om hem heen zeggen en dingen die Andre zegt in de tent
Oh gelukkig, ik dacht al dat ik een soort onmens was omdat ik hem niet leuk vind. Maar ik vind het gewoon een beetje een sulletje, niet bijzonder ofzo iig. Ik vind er sowieso niet echt heel sympathieke personen bij zitten dit keer. Maar goed, ik ga natuurlijk toch elke week kijken 
Nee hoor, ik kijk het al jaren maar ik vind het niveau ook nooit heel erg hoog. Heb 1x de Britse variant gezien en daar vond ik praktisch iedereen meteen goed al in de eerste ronde. Terwijl in de Nederlandse versie ze soms bij de laatste 3 of 4 deelnemers nog opdrachten compleet verknoeien. Ik vind het commentaar ook altijd behoorlijk soft. Zelfs als een bakwerk helemaal is ingestort en ongaar is zeggen ze: ‘maar het idee was goed’ etc.
Maar toch blijf ik ieder jaar kijken 

A la Gordon Ramsay 

Het is weer tijd
kijkt er nog iemand?
Yess!
Yesssss
Soms heb ik het idee dat Janny haar ogen gewoon nooit open heeft.
“Kan al die meuk eruit”
Hahaha ja zo een hele grote van de Chinees.
Wie verzint al die rare namen voor de baksels?