Heel Holland Bakt 2020-21 (Deel 1)

Dat is ook niet de enige criterium hoor! Je moet een heel uitgebreid formulier invullen van ongeveer 4 a4tjes. Mensen die in een bakkerij, restaurant etc werken mogen ook niet meedoen. Het kwam er grofweg op neer dat als jouw beroep eten bereiden is, je niet mee mag doen.
Bij Maroeska gooien ze het ook steeds over de boeg dat haar beroep ontwerpster is en het cateren niet haar ‘‘hoofd’’ beroep is. Maar ik denk dat ze hier bij een volgend seizoen wel strenger op zullen zijn, gezien er nu zo veel gedoe om ontstaat.

2 likes

Haha nouja ik denk niet dat zomaar een vriendin gebarentaal kan?:stuck_out_tongue: ik zag trouwens haar wel snel een keer uit beeld gaan toen de camera in de buurt kwam. Ik denk dat ze gewoon in de buurt moet blijven en dan ondertussen maar een boek leest/ op de mobiel zit idd. Je kan onmogelijk zo toch op je kruk zitten en in het rond te staren. Word er al naar van als ik eraan denk. :rofl: André, Janny en Robert hebben alle 3 gewoon de taak om af en toe rond te lopen en een beetje te checken en wat te praten. Ik denk dat 3 uur dan sneller voorbij zijn dan je denkt. Maar op die kruk, arme meid :sob:

1 like

Maar ook al is ze een professionele kok, ze is geen professionele bakker. En daar gaat dit programma om. Ik kan wel begrijpen dat mensen erover vallen maar het bakken van een taart vind ik toch heel anders als het koken van paella (noem maar wat). Dus in de regel is ze toch gewoon een amateur bakker?

Dat is zeker waar, ik vind dit bij Maroeska ook een beetje een grijs gebied. In haar kookboek besteed ze namelijk ook een hoofdstuk aan bakken, taarten et cetera en als cateraar zul je gerust ook opdrachten krijgen waarin je moet bakken. Maar ze zal grotendeels meer koken dan bakken. Ik kan me van beide kanten ook goed voorstellen waarom het wel of niet eerlijk is dat ze meedoet.
Vandaar dat ik ook denk dat omroep MAX na dit gedoe wat strenger zal zijn op dit soort kandidaten.

3 likes

Sorry, verkeerde topic!

Ik heb ook echt geen moeite met Maroeska en ik vind haar wel grappig uit de hoek komen soms. Ze had toch ook 1 keer een totaal mislukte taart? Vorig jaar werd ook een iemand meerdere keren achter elkaar meesterbakker dus tsja soms is iemand gewoon beter dan de rest. Mijn oma had vroeger trouwens net zo’n kapsel als Maroeska, dus misschien dat ik er daarom niet objectief naar kan kijken haha.

4 likes

Maroeska is niet zo sympathieke vind ik. Robert kijkt altijd zo verliefd naar haar lijkt het! En Kim met de bruine haren kon eigenlijk niets goed doen had ik het idee.

Toch jammer dat Liesbeth eruit is!

1 like

Jaa ik mis Liesbeth ook! Echt zo’n robuuste, nuchtere bakkersvrouw vond ik dat, zie haar echt voor me als een bakkersvrouw uit de middeleeuwen die 's nachts om drie uur opstaat om in een smoezelig schort het hele dorp van brood te voorzien

23 likes

Zou Maroeska weer meesterbakker worden? (Ik hoop van niet!) Want dat zou wel een complete verrassing zijn!

Had vorige keer al gezegd dat ik ging rellen als Maroeska meesterbakker werd, maar ik vrees dat ze gewoon makkelijk de titel binnen gaat slepen :flushed:

3 likes

Hahaha ja! Zo iemand waar iedereen altijd welkom is

2 likes

Ik ben zo blij met dit topic, anders was ik het gewoon vergeten vandaag. Zin in! Ik ben blij dat de aflevering met hartig al is geweest, vond het echt saai vorige week.

Ik ook wel haha. Vooral toen ze die soesje gingen maken met oa garnalen :face_vomiting:
Geef mij maar lekkere taarten :yum:

1 like

Ik zit klaar met m’n tompoes! (uit de vriezer omdat ik een hele luie zondag had…)

Ich habe apfelstrudel!

Ik zit nog met een bordje pasta. Gelukkig zo bonbons als toetje. Ik word altijd zooo hongerig van HHB

1 like

:cake::cake:

Want ik ga dus echt niet nóg een aflevering kijken zonder taart

12 likes

:drooling_face:

2 likes

Humor hoog in het vaandel ha ha ha

Omg andre is nu al zo op dreef, eerste lege tent > legertent, en nog geen 30 sec later “de enige afvalrace waar je ook van aankomt”

8 likes