Heel Holland Bakt 2024 #2

Huzarensalade

• Overgewaardeerd
  • Ondergewaardeerd
  • Precies goed gewaardeerd

0 stemmers

Ik hou dus echt enorm van huzarensalade, zeker vers gemaakt door mijn moeder. Hoogtepunt van de feestdagen. :heart:

2 likes

Ik vind al die ‘salades’ waar mayonaise de hoofdrol speelt ranzig.

Maar mayo maken ging niet lekker en die bakjes gaan ook beroerd. Dit belooft wat

Benieuwd of ze gaan proeven of alleen kijken.

Die bakjes moeten al loslaten in het vet, als je na een paar seconden een snelle polsbeweging maakt, lukt dat als het goed is. Lospeuteren zoals Pien doet werkt niet.

3 likes

Beetje raar dat ze op een salade beoordeeld worden. Is toch een andere skill dan bakken lijkt me?

Koude schotel :heart:

4 likes

Pien moet flink aan de bak vandaag.

4 likes

I see what you did there…

3 likes

Wat is dit nou weer voor rare opdracht

4 likes

Ik wil geen macarons zien in die kroonluchters

1 like

Ja snap echt niks van de opdrachten i.c.m. het thema klassiek

4 likes

Ja eens.

Wat dat betreft is het jammer dat de eerste seizoenen met Rutger en Menno niet meer online staan, die hadden veel normalere opdrachten.

5 likes

Samenhang vind ik sowieso altijd ver te zoeken bij de Nederlands versie. Jammer

2 likes

“Ik heb geen hangende zak.”
Nee, ik ook niet

1 like

Ja dat valt ivm rechten nergens meer terug te zien toch? Heb zelfs gekeken of ze het misschien op dvd hadden uitgebracht maar helaas

Oh een huzarensalade is juist wel iets heel klassieks dat je bij een banketbakker kunt kopen. Dus dat vind ik wel leuk, leek me sowieso een hele leuke opdracht.

Bij deze koekjes opdracht kun je wel veel technieken laten zien. Hoeveel tijd kregen ze hiervoor?

4 likes

3,5 uur. Ben wel blij dat het veel typisch Nederlandse koekjes zijn

Volgens mij heeft BBC ooit beslist dat GBBO en alle varianten uit andere landen niet langer dan 1 jaar online mogen blijven staan inderdaad. Heel jammer.

Heel vroeger heb ik wel seizoenen geript, bij mijn weten kan dat sinds een aantal jaar niet meer.

2 likes

Denk dat dit Pien’s laatste week was.

8 likes

Ik vind het juist wel leuk dat Aruna ook Surinaamse koekjes maakt. Vind dat altijd wel leuk te zien. Alleen jammer dat ik niet kan proeven.

4 likes

:+1:t2: Er hangen pindakoeken erin
:-1:t2:Er hangen ook macarons in

@Bunnyslippers vind ik ook leuk. Maar ik doelde er vooral op dat het niet alleen macarons of Amerikaanse koeken zijn.

3 likes